Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14561 til 14580 af 48880
-
Symbolsk og diskursiv magt
ForumindlægHej, Kan nogen fortælle mig, hvad forskellen på symbolsk og diskursiv magt er, og samtidig også kort fortælle, hvad de hver især går ud på? Mange tak på forhånd -
kapitalisme
ForumindlægHej :) er der nogen der bare helt basalt kan forklare mig hvad kapitalisme er? forstår det ikke helt. -
Foster diagnostik
ForumindlægHej. Jeg skal i min AT opgave skrive om fosterdiagnostik. Jeg sidder dog lidt fast i det samfundsmæssige, og håber at nogle vil hjælpe med lidt gode ideer :) Min problemformulering: - Hvilke konsekvenser har diagnosticering af kromosomfejl hos fosteret og hvordan kan dette undersøges, samt hv... -
Hvad betyder Indekstal? Eksam !! hjælp pliiz
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksam. PLiiiz HELP HELP Gør rede for hvad der mendes med indekstal og giv et eksempel på, hvodan indekstal kan bruges til at sammenligne talserier. -
Matematik A, Fysik A, Kemi B = nørd?
ForumindlægHej jeg skal på stx og linjen er mat a, fys a og kemi b. Har hørt at det skulle være den mest nørdet linie, så jeg får nærmest helt præstationsangst xD er det også sådan på jeres gym, linien mat a, fys a, kemi b eller ligende er skolens nørder? PS. når jeg siger nørd, mener jeg det på en god ... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
Kasus
ForumindlægHejsa..altså, nu må i lige give mig en BØRNEHAVEKLASSE FORKLARING!Jeg ved det lyder dumt..Men hvad betyder selve ordet: kasus?Hvad er nominativ, dativ osv.Hvad er den danske betydning, af disse ord?en helt grundlæggende forkalring, med lette ord.1000-gange tak. -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Tysk oversættelse - Witczak hilfe =)
ForumindlægJeg kunne godt lige bruge en lille hånd til grammatiken i denne tekst. Det ville jeg være meget taknemlig for. På forhånd tak...I årene omkring 1978 hørte man meget om de grupper, der kaldte sig No Future-generationen. Det var en bevægelse, hvis størrelse man ikke rigtig kendte. De grupper, det d... -
Oversættelse til imorgen. Vigtigt for mig
ForumindlægHejsa allesammen, jeg har sat og oversat opgaven på computeren, men kan ikke rigtig få alle disse ting fra oversættelsen til at passe sammen. :// her er det danske som skal oversættes: I aften går Dolores i biografen med Dora og hendes forældre. De skal se H.C. Branners "Søskende&q... -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
Sportsanalyse
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at lave en markedsføringsplan for Em i Volleyball når det kommer til Danmark i 2013. Jeg har lavet et spørgeskema som jeg har sendt ud, hvor jeg spørger ind til forskellige sportsgrene, og samtlige personer ser kun fodbold og håndbold, mit spørgsmål er så til jer,... -
Gymnasium eller HTX
Forumindlæghmm.. en af mine venner spørge mig om noget som jeg meget gerne ville svare hende.. men er selv lidt vææk fra emnret.. det handler om hvad forskellen er melle mde to vidergående unddannleser er? hmm.. HTX mener for det meste at det er et nørdet sted.. men jeg har aldrig været der ude før og spørg... -
Pause...Vitser
Forumindlæghej jeg vil sætte stemingen op med en god vits.Her kommer den:Du er skilt?-Ja. Det var religionen,der ødelagde det.-Religionen?-Ja! Hun ville ikke lade mig elske min næse.....ps: hvis du mener at du vil være med til at stætte stemingen op. Så fyr også en vits af. -
Startkomma!
ForumindlægHej :-) Idag sagde vores lærer at vi skulle bruge "startkomma" til vores termins prøve. Hun siger at det er det komma, vi altid har brugt, men jeg er lidt usikker på det ?? Nogle der kan forklare?? -
Hjælp! Problemer med at læse!
ForumindlægTror I, at jeg kan nå at blive god til at læse, inden jeg går i 9 klasse? -Jeg læser kun 130 ord i minuttet (lix 25) Jeg kan også gå i 10 klasse, men jeg vil ikke skuffe mine forældre! -
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
weekendavisens politiske orintering?
Forumindlægnogle der ved hvad weekendavisens politiske orintering er? -
R Hjælp til tegn sætning?
ForumindlægEr virkelig i tvivl om tegnsætning da den måde jeg har lært det på med at sætte komme hvor man holder vejret osv ikke er den rigtige ifølge vores lærer. Nogle der kan hjælpe? `Her er min opgave, del 1 Del 1. Hej Inge. Da du skal hjælpe Egon imens jeg er væk i et stykke tid,...
