Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14581 til 14600 af 23489
-
Til alle der skriver i historie
ForumindlægJeg ved ikke helt om det her er tilladet efter reglerne, men det virker som om der er en del der spørger om hjælp indenfor historiske spørgsmål uden at få særligt mange svar, så her kommer en lille anbefaling: Spørg her: http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?f=44 Det er et forum ... -
Nedkøling af drink
ForumindlægEt bæger der vejer 227,4 gram. Der kommes noget vand ned i bægeret; tilsammen vejer bægeret og vandet 350,1 gram. Temperaturen af vandet er 22,4 grader. En lille isterning der er 0 grader bliver lagt ned i vandet. Bæger+vand+isterning vejer 354,8 gram. Beregn temperaturen som vandet og smeltevand... -
Essay start?
Forumindlægskal skrive et lille overskueligt essay på én side med emnet: At skrive er at lære. har tænkt mig at skrive afleveringer føles som tests som bliver taget direkte med i årskarakteren. Derfor føler jeg mig presset og lærer minimalt ved det, og i nogle tilfælde vil jeg hellere udlade en opgave. Selv... -
Massemidtpunkt - Densitetforskelle i stift legeme
ForumindlægHej :) Jeg skal til AT i fysik og matematik, og der er en lille ting jeg har undret mig over i mine noter. Jeg er kommet frem til at massemidtpunktet i en cylinder, der ligger i x-aksen massemidtpunkt = (summa m*r)/M r som stedvektor delta(m)=A*delta(x)*p(x) i mine noter står der så sum... -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa... Jeg trak i går fordybelses emne i dansk og skal nu finde en tekst der kan perspektiveres rigtig godt til en eller flere af følgende tekster/film: Filmen: Nordkraft Et romanuddrag: Nordkraft Et romanuddrag: Straffen (holes på engelsk?) Roman: Supernova Roman: Rå I bund og grund går det... -
pH beregning
ForumindlægHej denne opgave kan jeg ikke rigtig gennemskue hvordan den skal løses. "Beregn pH i en blanding af 0,1 mol phosphorsyre, 0,1 mol natriumhydroxid og 1 liter vand" jeg ved hvordan jeg beregner pH´en ved hjælp af n(stofmængde) og v(volumen), hvor jeg finder konsentrationen og hvorefter ... -
Hjælp til procent
ForumindlægI Vesttyskland køber Jørgen et lille TV for 425 D-mark. Kursen på D-mark er 348. Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? 1 kr. = 348 : 100 = 3,48 D-mark 3,48 x 425 = 1479 kr. I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgen sparet i forhold til den danske... -
Mat A HTX idag
ForumindlægAndre end mig, som var oppe i mat A på HTX? Hvad synes i om prøven og hvordan gik det? Personligt synes jeg det var en super nem prøve, hvor jeg ikke havde nogen problemer. Jeg har dog allerede fundet en lille taste fejl og var lidt i tvivl om spg. 3B, men det andet skulle være rigtigt - har k... -
opgave 2
ForumindlægHej :-) Jeg går i 8 klasse og skal aflevere blæk regning! kan slet ikke finde ud af den her opgave.. På grung af forurening skal 70% af grundens areal graves op og renses Det er en firkant den har en vandret linje på 18 m så kommer der et lille hjørne på 2m så går den lodret ned og de... -
Højest koge- og smeltepunkt.
ForumindlægHej, er der en der vil se, om jeg har svaret rigtigt på følgende spørgsmål, og hjælpe mig på vej med det sidste, som jeg er i tvivl om. Opgaven er: Arugmenter for hvilket stof, der har højest smelte- og kogepunkt i følgende 3 tilfælde. a) Cl2 eller NaCl Svar: NaCl fordi, natriumchlorid er... -
Hjælp eksame imogen
ForumindlægHej, der er en vigtig figur jeg ikke kan forstå overhoved det skulle være ganske simpel, så det er nok bare en lille ting jeg ikke har set/forståret. Figuren hedder planteproduktion i Danmark, dyrket areal: figuren viser: År 1984 2004 Hved 332 670 Byg 1181 70... -
Skæring med x-, og y- aksen
ForumindlægHej (: Jeg sidder med en matematikaflevering, som skal afleveres i morgen, men jeg er stødt på et lille problem, som omhandler skæring med x-, og y-aksen. Formlen ser sådanne ud: y = 2,5*x-4 Jeg har sat mine udvalgte tal ind i et sildeben, og jeg har fået grafen til at være lineær, so... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej mine mapper i fysik er blevet væk og jeg skal op på Mandag om en lille uge og jeg mangler dispositioner med forsøg til emner som: syrer og baser ioner stråling og bølger atomkraft Magnetisme og et sidste emne jeg bare ikke kan huske men alt kan bruges ,,, vil i ikk godt hjælpe mig? jeg v... -
Udledning af brydningsloven
ForumindlægHalløjsasa Ja, så gik starten på min forberedelse til fysik. Jeg er dog støt ind i et lille forståelsesspørgsmål. http://peecee.dk/upload/view/117565 Via linket ses 2 figurer. Mit spørgsmål er, hvordan man kommer fra 1 til 2.. Hvis jeg skulle tegne figur 2, ville jeg fortsætte strålen fra mate... -
hvad skal jeg efter ferien?
Forumindlæghej allesammen!! jeg har sådan en lille request på ideer... jeg bliver student her om 3 uger, og skal derefter være ude af min lejlighed.. tager på sommerferie, og der så på bar bund. har hverken job, bolig eller noget, jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme til udlandet og arbejde, men det ska... -
Øregård eller gammel hellerup gymnasium?
ForumindlægJeg er en pige der afslutter 9. klasse her til sommer, lige nu står jeg og skal vælge gymnasium. Jeg har været ude og se en masse forskellige gymnasier, men mine to favoritter er Øregård og Gammel Hellerup. Jeg vil bare høre om der er nogen der går på et af disse gymnasier, eller nogle der har gå... -
The hurt locker
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er igang med Sro og arbejder med The Hurt Locker i fagene engelsk-mediefag. Jeg skal lave en analyse af denne scene: http://www.youtube.com/watch?v=9H3eb7WQqkY og har lavet alt i analysen, men er gået i stå ved den tematiske/præmis del. Er der nogen der kunne forkl... -
Potentiometri / pKa
ForumindlægEmnet er potentiometri. Vi lavede i lab en titrering (med NaOH) af en aminosyredihydrochlorid og efterfølgende en graf hvor på vi identificerede 3 ækvivalens punkter. Opgaven jeg er strandet ved lyder således: "pK2 og pK3 aflæses direkte fra den grafiske afbildning (er gjort); pK1 beregnes u... -
Funktionen
ForumindlægTror jeg er ved at være der, skal bare lige have et lille skub... f(x)=2x^2-5x+6, a) Bestem en ligning for tangenten for f i punktet(2,f(2)) Man starter vel med at diferentere. f(x)=2x^2-5x+6, f` af mærke(x)= 2*2x-5 f`` af mærke(x)= 4x^2-5 Så skal man vel sætte f(2) ind i ligningen 4*2^2-5= 11. s... -
Kemi
ForumindlægVed 900 ºC er Kc = 0,082 M. En blanding af COCl2 (g), CO (g) og Cl2 (g) har følgende sammensætning: [COCl2 ] = 0,233 M, [CO] = [Cl2] = 0,056 M. Temperaturen er 900ºC. b) Er systemet i ligevægt? Jeg har skrevet: 0,056/0,233=0,24 Da reaktionen er ikke er så tæt på Kc= 0,08...
