Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14601 til 14620 af 47924
-
Kopernikursus
ForumindlægHej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/ -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
AP - almen sprogforståelse - eksamen: Hvad skal jeg øve mig på? + gode råd
ForumindlægHej alle, Her på fredag skal jeg op i AP-eksamen, som består af en skriflig prøve i den almene del, hvor kernestoffet er syntaktisk og morfologisk analyse af sætninger. Deruodver er der en latin-del, der består af simpel analyse af latinske sætninger, samt oversættelse. Jeg har desværre ikke f... -
Enstregede oktav på klaveret, Vejen til Fysik AB1, Opgave 114, Side 154, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 114 Tonen C1 i den enstregede oktav på klaveret har frekvensen 263,3 Hz. a) Hvilken frekvens har tonen C''' ( to oktaver højere ) ? Hvis der er 12 intervaller i en oktav måder være tale om 24 intervaller i to oktaver f ( 24 ) = 263,3 • 1,059524 = 1054,08 Hz ≈... -
Skæringspunkter mellem den rette linie og cirkel, Matematik til Anvendelse i Fysik og Teknik, Sp. 1,2 og 3 (Poul Thomsen)
ForumindlægI det vedhæftede dokument ses opgave 11, spørgsmål 1, 2 og 3 og facit. Her ses også den rette linie og cirklen og deres skæringspunkter. Tegningen er desværre ikke så tydelig. Opgave 11. Bestem, både ved grafisk afbildning og ved beregning, koordinaterne for skæringspunkterne mellem den rette... -
Rumrejsende til den nærmeste stjerne, Vejen til Fysik B2, Opgave 144, Side 144 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 144. En rumrejsende vil besøge en af de nærmeste stjerner, som er 6,2 lysår borte. Hans rumskib accelerer med en konstant acceleration på 1,5 g (1,5 gange tyngdeaccelerationen), indtil det når 1/10 af lysets hastighed. Herefter holder det farten konstant, indtil det igen ved slutningen af ... -
Opvarme vandseng, Vejen til Fysik AB1, Opgave 52, Side 98, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave. 52 Madrassen i en vandseng rummer 710 kg vand. Vandet har en begyndelsestemperatur på 17 oC og skal opvarmes til 35 oC. a) Hvor meget energi skal der bruges til at opvarme vandet ? Min løsning: Evand = mvand • cvand • ( t2 - t1 ) = 710 kg • 4180 J / (kg &bu... -
Årsprøve/eksamen --> bange, nervøs of fortabt! :S
ForumindlægSkal snart op til årsprøve i kemi B, og er MEGA nervøs ved ikke hvordan jeg skal gribe det an overhovedet!! Jeg kender de opgivede emner og er gået igang med at læse og tage noter, men problemet er merel, hvordan jeg skal gribe hele oplægget an når jeg står inde ved tavlen og holder oplægget fo... -
Hej - Jeg er i gang lige nu med denne her fysik opgave som jeg ikke ved hvordan skal besvares. Håber nogen er friske på at hjælpe. -
ForumindlægTak påforhånd -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
En bils acceleration m.m , Vejen til Fysik B, Opgave 134, Side 203, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 134. En bil kører 90 km/t og bremser hårdt. Bilen kører herefter 30 m, inden den holder stille. a) Hvor stor er accelerationen under opbremsningen ? ------------------------------------------------------------------------------ (se evt den vedhæftede fil som viser opgaveteksten side 20... -
Opvarme vand i en elektrisk vandvarmer, Vejen til Fysik AB1, Opgave 57, Side 99, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 57 I bunden af en elektrisk vandvarmer står der, at den bruger 2000 W, og at der medgår 506 J til at opvarme selve vandvarmeren én grad. Den bruges til at opvarme en halv liter vand fra 18 oC til 100 oC. a) Hvor meget energi bruges der til at opvarme den halve liter vand ? Min løsning: ... -
Batteri (effekt, tid, joule), Vejen til Fysik AB1, Opgave 180, Side 234, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 180. Det nederste batteri på billedet er et såkaldt nikkel-metalhydrid batteri. Af trykket på batteriet fremgår, at det er på 1,2 V og kan levere 1450 mAh. Det sidste betyder, at at batteriet kan levere en strøm på 1450 mA i én time, eller 725 mA i to timer. Batteriet bruges i et stykke l... -
Stigning i temperatur og tryk, Vejen Til Fysik B2, Opgave 29, side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægMange steder ser man en mærkatmed "Trykflasker fjernes ved brand". a) Hvorfor skal tryk flasker fjernes ved brand ? Mit forsøg: Når temperaturen omkring trykflasken stiger, så øges molekylebevægelserne i trykflasken og da trykflaskens rumfang er konstant kan den ikke kan udvide sig, ... -
En skiløbers hastighed - acceleration, Vejen til Fysik B2, Opgave 145, Side 204, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOPgave 145 I en tidligere eksamensopgave i matematik har man angivet følgende forskrift for en skiløbers hastighed som funktion af tiden: e0,17 • t - 1 v ( t ) = 84 ( m / s ) • -------------------- e0,17 ... -
Tysk eksamen, prøve b, emnet Freundschaft und Liebe
ForumindlægJeg skal forberede en samtale på tysk, hvor jeg skal skrive nogle sætninger ned til emnet "Freundschaft und Liebe" men jeg kan ikke rigtig komme i gang, da det er første gang jeg skal prøve det... Så håber at der er nogen der kan hjælpe mig? -
Hvilket bevis kan jeg kommer ind på? Mat A eksamen
ForumindlægHej, jeg har det her spørgsmål i Mat A, som jeg ikke er helt sikker på, hvordan jeg skal håndterer. Spørgsmålet lyder: "Specielt ønskes en gennemgang af arealberegning af forskellige områder samt indskudsreglen." Hvilke områder er der tale om? Og hvilke beviser kan passe ind her... -
Ekstra fag efter afgangs eksamen ved en STX uddannelse.
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg bliver færdig med stx her til sommer, nu kommer jeg bare i tvivl om hvor vidt mit gennemsnit rækker til min drømme uddannelse. Jeg vil gerne være flyveleder, hvilket kræver et gennemsnit på 6,0 - hvis alt holder som det er nu, men hvis der er noget der går galt så mit genn... -
Mat. Fsa eksams sæt. Grønt-flag-grøn skole. Hjælp
ForumindlægHer er et link til sættet, den åbnes med adobe reader. http://fc-web.supportcenter.dk/[email protected]/matematik/afl/FSA%20maj%202001.pdf I opg 1,6 kommer problemet. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan lave den. Jeg ved ikke, hvodan jeg kan vise det med en graf.
