Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14601 til 14620 af 27496
-
Fysiologi / Respiration; Eskretion af O2
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge hjælp til denne opgave som skal være beregnet i morgen. Tror måske at jeg har beregnet #1) Men ser det forkert ud må man gerne lige give et nap med. Men ellers er problemet i #2); jeg har en størelse der hedder Alveolær PO2, men er det det samme som PEO? fordi jeg ha... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Valgfag
ForumindlægHeej Jeg går i 1g på den naturvidenskabelige linje: Matematik A, FysikB og Kemi B. Jeg skal vælge valgfag, og jeg ville spørge om det er hårdt at vælge 5 A fag? Og om det kan lade sig gøre , er der nogle krav til det? Jeg vil godt vælge 5 A fag, fordi jeg vil læse til læge, og derfor skla jeg hav... -
hej jeg har et spørgsmål vedrørende studieretning
ForumindlægHej jeg har lige nu linjen Mat - a, kemi, b og fysik, b og jeg fik for et stykke tid siden af vide af en af mine venner at hvis jeg ville læse til odotologi i universitetet og ikke regnede med at få en snit på ca 10 i denne linje så kunne jeg vælge medifag linjen og få 10 i karakter der også d... -
Moral hazard?
ForumindlægHej derude Jeg sidder lige pt. og skriver SRP omhandlende keynesianisme. Jeg har læst lidt rundt omkring hvad moral hazard betyder, men er ikke helt sikker på det. Håber der er nogle der kan hjælpe mig ang. dette Tak på forhånd mvh. Christian -
Persisk/Arabisk matematik - Omar Khayyam
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive en SRP om geometriske løsninger for 3. grads ligninger med udgangspunkt i Omar Khayyam, problemet er dog at jeg ikke helt forstår, hvordan han løser ligningerne. Er der nogen der har den relevante baggrundsviden til at hjælpe mig med det? -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
mangel på noter/opgavepapirer
Forumindlæghejsa! Ja, så er vi ved det mest kedelige af det hele; mangler noter til fysik/kemi fordi vores lærer er gået on/off gennem 7.-8.-9. klasse. Så vi har fået opgivet hvad vi kan komme op i (emner), men over halvdelen af dem har jeg ingen noter til. Det er frustrerende, for jeg skal op til eksamen... -
Sso Matematik ??
Forumindlæghej. Jeg skal meget snart til at vælge et fag i SSO, jeg er meget sikker på det skal være matematik, jeg har der så stærkt overvejet sandsynligheds regning, jeg tænkte noget retning af forsikringsmatematik, men ville det blive for svært for mig da jeg ikke har haft noget om sandsynlighedsregn... -
Abstract
ForumindlægHjææælp. Hvad skal sådan en indeholde? -
Er igang med at skrive opgave, nogle opgaver jeg kan bruge som inspiration?
ForumindlægHey jeg er i gang med at skrive SSO(HF opgaven) med Engelsk B. Så jeg ville høre om der er nogle derude med en opgave eller kender et sted hvor jeg kan finde nogen, for at have lidt inspiration til hvordan jeg kan tage det hele an? Kunne være super fedt hvis det var en SSO, men det er fint hvis d... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og sag i forhold til AT (hvor emnet dette år er: havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende), da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har en ide omkring hvilken sag jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i, men e... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Stofmængde.
ForumindlægJeg nogen spørgsmål her. Men kemi er virkelig ikke min stærke side. a) Beregn stofmængden af AgNO3 i det tilsatte volumen 0,1 M AgNO3 b) Hvor stor en stofmængde Ag+ er der tilsat? c) Hvor stor en stofmængde Cl- indeholdt 1,00 mL havvand? (Svaret skal begrundes). d) Beregn [Cl-] i havvand. e)... -
Diæt
ForumindlægEr der nogle herinde som har rigshospitalets stofskiftediæt? Da vi skal sammenligne forskelllige diæter i biologi..Mvh. Tanja -
Fedtstoffer
ForumindlægHåber der er nogen der evt. har biologi der kan hjælpe mig lidt.Hvorfor er umættet fedt sundere end mættet fedt? -
Celler - Endoplasmatisk retikulum
ForumindlægHar brug for hjælp til noget biologi om celler, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Hvad er ER's funktion ? :) -
Hjælp til eksamensopgave
ForumindlægHejsa Er der nogle, der har løst opgave 5 fra august 1996 biologi højt niveau???Har brug for hjælp!På forhånd tak!HIlsen Sasha -
NV Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i NV Biologi-Fysik eksamen(Grundforløb) her om en lille uges tid. Nogle der kan forklare hvordan det kommer til at foregå? Tak på forhånd.
