Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14621 til 14640 af 22746
  • Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :)
  • Beregning af middelafstanden

    Forumindlæg
    Jeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :)
  • Energi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :)
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;)
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har et spg. angående karakter. Hvis jeg har fået 02 i mundtlig og 4 i skriftlig fysik og får 00 til eksamen består jeg ? 4+2+0/3 = 2 ?
  • haster!

    Forumindlæg
    Hej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning.
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • Tivoli

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak!
  • Eksaminer på STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd.
  • Hvordan en muskel genererer krafth

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh
  • telefonens opfindelse, hvorfor?

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • telefonens opfindelse

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • Hvilken luftart kan brænde?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid
  • Alternativ til "Wordmat" som kører på Mac system

    Forumindlæg
    Hej! Vi skal bruge programmet Wordmat i fysik, men det virker kun med Windows. Da jeg har en mac der ikke kører på windows vil jeg gerne vide hvilke programmer som nogenlunde svarer til Wordmat. Det skal aller helst være gratis. Håber nogen kender et alternativ
  • Enme forlag (læs kommentar :D ?)

    Forumindlæg
    Heej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :)
  • Rød kæmpe (solen)

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg er simpelthen stødt på en opgave i fysik som jeg har svært ved at finde ud af. Jeg håber, at I er friske på at hjælpe mig på rette vej? Opgaven er vedhæftet som billede. Tak på forhånd.
  • HHX - hvad er kravene

    Forumindlæg
    Jeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe
  • ohm's og kirchhoffs lov

    Forumindlæg
    Hej Derude Jeg har fysik forsøg i denne uge, men jeg har noget som jeg ikke helt forstår. Mit spørgsmål er hvordan kan jeg bevise at Ohm's og kirchhoffs 1 og 2 lov er rigtige eller ej? Mange tak for hjælp
  • Hjæælp! Opgaver i kernefysik!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at lave fysik lektier og det er nogle opgaver jeg virkelig ikke kan finde ud af at lave. Jeg har vedhæftet opgaverne, så hvis der er en der vil fortælle hvordan man gøre vil det være for fedt. Jeg har fået udregnet opgave 4 a. på forhånd tak!
  • Tegn Vektor diagram og regn

    Forumindlæg
    Hej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim...