Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14641 til 14660 af 152758
-
Logaritme
ForumindlægHvorfor gælder det, at ln(a/b) = -ln(b/a) ?? Og hvilken logaritmeregneregel kan jeg gøre brug af, når jeg skal forklare, at ln([A]*[B]/[C]*[D])=ln([B]/[D]/[C]/[A] -
tryk og elektrokemig
ForumindlægJeg må ha fået en hjerneblødning over ferien for kan simpelthen ikke gennemskue nogle a og b opgaver i en kemi opgave (maj 2001). De lyder: Opgave 1. Fremstilling af rent nikkel Ni(s) + 4CO(g) --> Ni(CO)4 (g) (I) Standardentalpien for Ni(CO)4 (g) er -601,58 kJ/mol og stoffets kogepunkt er... -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Uddannelses valg - nogen med erfaring?
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen! Jeg er igang med mit først sabbatår efter gymnasiet - jeg har indtil nu være på idrætshøjskole (Oure på fyn) og er så småt begyndt at tænke over hvad næste skridt i min uddannesle skal være - jeg er forresten naturvidenskabelig student med Mat-A, Kemi-A og Fys-... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
CH3COOH
Forumindlæghey jeg skal min kemi rapport på ondsdag men kan ikke finde ud hvad den mener i denne opgave ved målinger på husholdningseddike med c(CH3COOH)=0,80 M fandt man følgende aktuelle koncentrationer: H3O+=0,00373M og (CH3COO-)=0,00373M b. forklar hvorfor de to koncentrationer er lige store. ... -
Årsprøve
ForumindlægHej! Min veninde som også går i 1.g skal som alle andre til årsprøve, men hun er temmelig nervøs, da hendes lærere i kemi er racist, (og hun er selv udlænding), og frygter han vil dumpe hende. Men uanset om en lærere har en anden holdning til udlændinge, så vil det da ikke på nogen måde være sand... -
Salte
ForumindlægHej alle sammen!jeg skal op i kemi/fysik mandag, FSA, og har derfor brug for hjælp.1. hvad sker der helt præcis med Mg og SO4>>H2SO4+Mg >> MgSO4+H2+E>>MgSO4altså brintet forsvinder, energi frigøres, men hvordan går magnesium og sulfat sammen, er det på grund af brint??Håber I vi... -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
hjælp med fysik i SRO !!
ForumindlægHej alle :-) Jeg er igang med at skrive min SRO opgave, hvor jeg har om Elektriske elementer i fagene fysik/kemi og er kommet ud for nogle spørgsmål. Mit emne omhandler i vidt omfang om Ohms 2. lov. Vi har lavet forsøg til dette, og ud fra resultaterne skal jeg besvarede nogle ting til da... -
HJÆÆÆÆLP! NØDSITUATION!
ForumindlægHejsa. jeg skal aflevere rapport i kemi imorgen, som omhandler lighter gas, men der er dog nogle enkelte spørgsmål, osm ikke kan besvares. 1 .Hvorfor kan man bruge vand som væskefasen i dette forsøg (tip: Kan man bruge fx octan ?). forsøget gik ud på du havde et målebæger med 250 ml vand og man h... -
Vægtning af Naturfag på HF
ForumindlægSvarer02 i Naturfag til hvis man fik 02 i Biologi,Geografi og Kemi hver for sig, eller svarer det til at man havde fået 02 to gange og 4 een gang i de tre fag? Kan ikke finde noget entydigt svar.. -
Enhedsvektor
ForumindlægHii :).. jeg håber at der en der gider at hjælpe , fordi jeg sidder lidt fast. der står i bogen: for en egentlige vektor a får vi vektoren (a /|a|) er en vektor der er ensrettet med vektor a , og længden bliver (1/|a|) gange længden af vektor a, altså 1. På den måde kan vi altså finde en ... -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
please hjælp til eksamen
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Kom du ikke ind? (Studievalg 2009)
ForumindlægEr du ikke blevet optaget på et studie, tilbyder mange uddannelsesinstitutioner ledige studiepladser, som kan søges i 2. optagelsesrunde. Nedenfor er der links til de største uddannelsesinstitutioner: http://studier.ku.dk/ledigepladser_2009/ http://www.au.dk/ http://www.sdu.dk/Uddannelse/Optagel...
