Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14661 til 14680 af 48240
-
kemisk ligevægt - definition
ForumindlægHej jeg sidder og læser til mundtlig eksamen, og har lidt svært ved at formulere hvad en kemisk ligevægt er.I min bog Kemi 2, af Helge Mygind, er et eksempel med reaktionen mellem hydrogen og iod, men jeg ville gerne have en mere generel definition. Er der nogle der kan hjælpe?! -
Fysik forsøg og disposition, hjælp
ForumindlægVI er to piger som er lidt stressede... vi skal op til fysik/kemi eksamen i 9 klasse, men vi mangler forsøg til: Det periodiske system, ioner og grundstoffer. Vi har også lidt svært ved at finde ud af hvad vi skal snakke om inde under disse emner... hvis i ville hjælpe os, ville det være til ri... -
Aurum opgaver pH
ForumindlægHjælp til kemi! -
CENSOR SLAGTER!
ForumindlægHej Studi's.SÅ har jeg min sidste 10.-klasses eksamen i morgen - nemlig i fysik. Jeg har nogle ganske fine notater og forsøg, jeg kan lave - MEN. Jeg har lige fået at vide, at 6 ud af 10, som var oppe i dag, har fået 5; de blev simpelthen slagtet af censoren! Derfor søger jeg febrilsk hjælp h... -
Gange sit snit op
ForumindlægReglen siger, at man kan gange sit snit op med 1.08 hvis man søger ind på sin uddannelse inden 2 år. Hvis nu har jeg afsluttet min eksamen her sommeren 2010, vil det så sige at reglen gælder hvis jeg søger ind i 2010, og 2011, eller gælder det også i året 2012? -
Klage over mundtlig prøve
ForumindlægHej, Jeg var idag oppe i kemi B og jeg dumpede. Det er virkelig træls fordi jeg har et virkelig godt snit og jeg havde regnet med at læse til medicin eller tandlæge. Det kan jeg så ikke nu, hvor jeg har dumpet kemi B. Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været ti... -
9: Problemløsning
ForumindlægHej. Nogen der har FSA problemløsningen fra 2010, jeg kan øve mig lidt på? TAK FEJL I OVERSKRIFT DET ER 9 KLASSE. -
hjælp til forsøg
ForumindlægHej. Jeg har trukket stråling i fysik/kemi og har derfor brug for hjælp, til at finde på forsøg til eksamen -
polære molekyler
ForumindlægJeg skal til eksamen i Kemi men jeg er meget i tvivl om hvad der kan gøre nogle molekyler polære? -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Matematik!
Forumindlægnogle der ved, hvilken betydning a værdi har ? alså hvad betyder a værdi i en funktion? eks. hvis der er tale om udvikling af antallet af hunde i danmark i perioden 2010-2015 hvor f(x) betegner antallet af hunde i Danmark (målt i tusinde) til tiden x( målt i år efter 2010) -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Hvad er mit Kvote 2 snit?
ForumindlægHvad er mit Kvote 2 snit? Jeg har søgt ind på Æstetik & Kultur via Kvote 2 i Århus. Deres kriterier vægter udelukkende på gennemsnittet af de studierelevante fag. Kvote 2 kvotient (2010) = 7,9 De studierelevante fag er: Dansk A Engelsk B Historie B Fremmedsprog B Jeg har fået følgende k... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
De gale.
ForumindlægHej. Nogle der ligger inde med et referat af "de gale". det haster :) -
Den omskrevne cirkel
ForumindlægHej studieportalen, er der nogle, som kan forklare mig detajleret hvordan man laver den omskrevne cirkel i en trekant? Jeg vil gerne vise den til min mundtlig eksamen, hvis jeg trække et spørgsmål, som der omhandler dette. Mvh. Signe :) -
Bioanalytikeruddannelsen
Forumindlæghey people. Jeg vil gerne ind og læse til at være bioanalytiker, men Specifikke adgangskrav er matematik på B-niveau og kemi på C-niveau. Mit problem er så, at jeg har dumpede i matematik, men har tilgengæld 10 i kemi, kan jeg så komme ind eller får jeg afslag? Jeg virkelig bekymret, da jeg ikk... -
Yo kan Sommersupplering overlappe Studiestart?
ForumindlægJeg er overlykkelig over at have fået min studieplads og venter stadig på at vide om jeg skal starte September eller Vinterstart, nåh men jeg går indtil videre udfra jeg skal have sommerstart og det er også det jeg har prioriteret. Jeg skal supplere Kemi C- til B-niveau fra d.20 juli til d.28 ... -
procent
ForumindlægBefolkningstallet i Danmark er steget med ca. 7% fra 1990 til 2010. I 2010 var befolkningstallet i Danmark ca. 5,5 mio. Hvad var befolkningstallet i 1990? -
Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser
ForumindlægHej Jeg skal snart op i eksamen i kemi og derfor vil jeg lige hører om i ved noget om Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser. Det jeg vil vide er alle de frem kemiske og fysiske egenskaber? Håber i kan hjælpe!
