Studievejledning

Klage over mundtlig prøve

19. juni 2018 af calliemoore (Slettet)

Hej,

Jeg var idag oppe i kemi B og jeg dumpede. Det er virkelig træls fordi jeg har et virkelig godt snit og jeg havde regnet med at læse til medicin eller tandlæge. Det kan jeg så ikke nu, hvor jeg har dumpet kemi B.

Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været til stede til næsten alle undervisningstimerne. Det endte så desværre med at gå rimelig dårligt til eksamen. Jeg har virkelig ikke lyst til at tage et år om bare på grund af et fag. Jeg overvejer istedet at læse til jordemoder. 

Dog vil jeg gerne prøve at klage over min karakter og se om de så kan gøre noget ved det. Så mit spørgsmål er om I har nogle gode punkter jeg kan skrive med i min klage? Altså noget godt at tage med eller nogle gode pointer?

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2018 af guuoo2

Hvis det gik godt i timerne har du vel fået høje nok årskaraktere til at bestå kemi B samlet

Jeg har igennem hele skole året lavet alle afleveringer til tiden og været til stede til næsten alle undervisningstimerne

Hvis du ikke forstod hvad der foregik og/eller hvis andre i din forsøgsgruppe klarede den tunge del af afleveringerne, så kan overstående være det samme.


Svar #2
19. juni 2018 af calliemoore (Slettet)

Jeg går på VUC og tager HF lige nu. Der er ABSOLUT ingen der har lavet mine afleveringer og plus så får vi heller ikke årskarakter på HF. Og det var altså heller ikke det jeg spurgte om. Ja jeg har haft svært ved kemi men jeg ville bare gerne have haft 02.


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. juni 2018 af Justitia

"Så mit spørgsmål er om I har nogle gode punkter jeg kan skrive med i min klage?"

OM VI HAR??????????????????

Undskyld mig, men var vi der under eksamenen? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. juni 2018 af Anders521

Hejsa,

du kan måske klage over indholdet af eksaminationen, dvs. at spørgsmålene du blev stillet var ikke en del af pensum. Ellers kan du klage over forløbet af eksaminationen, f.eks. hvis lærer og/eller censor pludselig får et telefonopkald der udløser en langvarig samtale, og derefter ikke giver dig til tidskompensation. En tredje mulighed kunne være bedømmelsen. Hvis du mener at du er berettiget til karakteren 02 skal du argumentere for at din præstation har opfyldt fagets mål, til en minimalt acceptabelt grad.


Svar #5
19. juni 2018 af calliemoore (Slettet)

Jamen så hold dog din kæft. Du behøves ikke at være så led og aggressiv. Se hvad #4 har svaret. Det er sådan jeg mente.

Brugbart svar (1)

Svar #6
19. juni 2018 af guzbak

Sæt fokus på hvad du synes er unfair ved din karakter og hvorfor du fortjener en bedre karakter. Det værste der kan ske er at du får et afslag eller en reeksamen med risiko for lavere karakter, men her er alt vel nærmest en bedre karakter. Det er klart et forsøg værd :)
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #7
19. juni 2018 af Mm98

Du kan evt. bede din studievejleder om at sende kriterierne for Kemi B - altså hvilke kriterier man skal opfylde for at opnå de bedste karakterer i kemi. (Ellers kan du selv forsøge at finde dem) Dette ville være rigtig godt at tage med i din klage. :-)

Ligeledes ville det være en super god ide, at skrive hvorfor du eksempelvis ikke er berettigede til karakteren 10 eller 12 men 02 eller 4 og således tage udgangspunkt i kriterierne.


Skriv et svar til: Klage over mundtlig prøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.