Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 14681 til 14700 af 58387
-
24 timers eksamen Solsystem og rennæssance
ForumindlægHey Alle! Jeg har trukket emnet: "Solsystemet og renæssancen" og kunne godt tænke mig at vide hvad jeg evt. kunne blive spurgt ud i.. Da Johannes Kepler og Tycho Brahe levede i renæssancen går jeg udfra at Keplers Love kunne være et relevant spørgsmål? er der andet? har I selv været opp... -
Søger mentor/hjælper til Oldtidskunskabs eksamen
ForumindlægHej. Jeg søger en hjælper/mentor til min oldtidskundskabseksamen d. 11/6-07. Jeg skal op i Ødipus, Odysséen, Hellerne og baberne, Platon og nogle små tekster. Jeg tænker at vi kunne gennemgå det hele på ca. 2-3 dage á 2-3 timer hvergang. Der vil selvfølgelig være en god betaling for denne hjæ... -
Psykologi eksamen i morgen! kan ikke analysere
ForumindlægNogle som vil fortælle hvordan man analysere og giver perspektivering i casen, og som kan forklare det godt ? Har brug for hjælp, da det er et meget svært fag :( -
Virksomhedsøkonomi B eksamen december 2013
ForumindlægHej, er der nogle flinke mennesker herinde der ligger inde med Vø B eksamenssættet fra december 2013, er meget interesseret i det!! -
mat B eksamen, spørgsmål
ForumindlægHej! jeg skal til mundtlig eksamen i mat B på fredag, og er nu i gang med forberedelserne.. Jeg håber derfor i vil hjælpe mig lidt, for der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om.. 1) Jeg skal i et spørgsmål definere cosinus og sinus, derudover skal jeg lave beviset for sinusrelationerne,samt ar... -
Mundtlig eksamen plasticsolen, michael strunge
ForumindlægHej skal til mundtlig eksamen i PLASTICSOLEN og sidder helt fast. Er der nogle der evt har været oppe i digtet eller kan hjælpe mig ift noter -
Dumpe AT eksamen - student eller ej?
ForumindlægHej. Mit snit er relativt højt, men hvis jeg dumper AT eksamen i 3.g, bliver jeg så stadig student? -
Ang eksamens spørgsmål
ForumindlægHej.. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg er kommet helt ud og skide.. Jeg skal op til eksamen på fredag i biologi, men jeg mangler at få svar på 5 spørgsmål, som jeg har knoklet med i 3 dage nu, men kan ikke rigtig finde nogle svar på dem.. Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe... -
Leder efter tidliger engelsk eksamenopgaver B niveau
ForumindlægHej Jeg leder efter nogler Engelske ekamens opgaver fra tideliger år, på b niveau. Helst den del uden hjælpemiddeler. Jeg har forsøgt at lede efter det på uvm's hjemmeside men der kunne jeg ikke finde nogle, så sidder og funderer over om nogle fra Studieportalen kunne hjælpe her. På Forhånd ... -
fysik eksamenssæt
Forumindlæghej Jeg er ved at øve mig til fysik eksamen, og så har jeg regnet en masse eksamenssæt, men har ingen mulighed for at se om de er rigtige. og så ville jeg høre, om der er nogen der ligger inde med svarende på nogen af disse sæt? Fysik A, stx, 9. december Fysik A, stx, den 13. august Fysik A, stx,... -
Dansk mundtligt eksamen - DRAMA
ForumindlægJeg har trukket drama til dansk mundligt prøve. Vi har fået opgivet disse tekster: Romeo og Julie af William Shakespeare Erasmus Montanus af Ludvig Holberg Først bli'r man jo født af Line Knutzon Det værste og det bedste Søren Ulrik Thomsen Skal jeg så selv vælge min egen tekst, som o... -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Vedr. eksamen ( Vigtigt )
ForumindlægHej Min klasse skal op i B prøven i dansk om ikke længe. Mit spørgsmål er, hvordan jeg skal kunne snakke i 20 - 25 minutter blot ved at analysere en trykt reklame? Hvad skal man mere gøre, for selve analysen bliver jo ikke så forfærdelig lang og da slet ikke nok til ca 30 min? Er meget i tvivl om... -
Differentialregning - mundligt eksamen
ForumindlægHej folkens:) Jeg tager udgangspunkt i to spørgsmål som jeg kan trække om differentialregning de lyder således: 10. Differentialregning Du skal fortælle om differentialkvotienten for en funktion og regneregler for beregning af differentialkvotienten for en funktion. 11. Differentialregning Du... -
Om DDR og muren - hjælp mig (eksamen i morgen)
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i morgen, og har simpelthen kørt mig selv helt forvirret ang info om DDR og muren. Roder rundt i det hele Jeg er 99,9 % sikker på at østsiden var den der var hegnet ind, men over alt hvor jeg kigger på nettet står der vest. fx her: http://www.mauer.jp/mauer0/mauer0e.htm... -
Filosofi eksamen - disposition
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i mundtlig filosofi i år, så jeg er så småt gået igang med at læse. Det jeg så er kommet til at tænke på er hvordan den "optimale" disposition til en filosofi-eksamen kunne se ud.Mit bud er noget lignende:Præsentation af tekst-uddragKort resumeAnalyse (heru... -
Karakter skriftlig eksamen
ForumindlægJeg har i dag fået mine skriftlige karakterer. Det ser sådan set okay ud. Jeg er dog utilfreds med min karakter i skriftlig samfundsfag, og jeg overvejer meget at klage over karakteren. Jeg har fået 7 for min eksamen (delprøve B, 26. maj), på trods af at jeg næsten altid får 12 for mine afleverin... -
HJÆLP, skal til eksamen i morgen - frekvensbetingelsen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i morgen i lys og fotoner. Der er nogle vejledende stikord jeg skal komme ind under, hvor et af dem er frekvensbetingelsen. Jeg har fundet ud af dette: ved overgange mellem to stationære tilstande med energierne En og Em kan atomet emmitere en foton eller absorpber... -
Hjælp til fysik B eksamen
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op i mundtligt fysik her i næste uge. Dertil har jeg et par eksamens spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om. Jeg håber derfor at der er nogen som kunne hjælpe mig på vej til en besvarelse. Det er følgende som jeg er i tvivl om. 1. Er U(spænding) og I(strømstyrke) pr... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska...
