Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 14761 til 14780 af 109300
-
Årskarakter
ForumindlægHej derinde Jeg går i 1.g og har engelsk på A niveau, og fik som årskarakter 00 i mundtligt engelsk, kommer det til at betyde noget for min fremtid i 3.g Mvh anonym -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
Essay
ForumindlægHejsa allesammen. Har et spørgsmål, som måske lyder en smule tosset. Jeg sidder og er ved at afslutte en engelsk aflevering, hvor jeg har skrevet et essay. Men hvad hedder det egentlig det man gør? Skriver man et 'essay over/udfra/af etc. en tekst'? Og hvad vil man sige på engelsk? Håb... -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at høre en uddybende beskrivelse af, hvordan fagene historie og engelsk kan indgå i et samspil. Altså hvad kan engelsk konnkret bidrage med som historie ikke kan, og omvendt? Altså ud over den kildekritiske tilgang og den historiske baggrund, hvilke huller kan his... -
HA (psyk.), jura eller uddannelsesvidenskab?
ForumindlægHej. Da jeg bliver HF-student til sommer, er jeg begyndt at tænke på, hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg har lidt kig på HA (psyk.), jura og uddannelsesvidenskab. Jeg er interesseret i at høre, om det er vigtigt at være god til engelsk på hver af de 3 studier, da det ikke er mit ... -
SRP om "The Handmaids Tale"
ForumindlægHejsa:-) Jeg kunne rigtig godt tænke mig at analysere The Handmaid's Tale (romanen) i min SRP, men jeg har svært ved at finde på en god problemformulering man ville kunne undersøge i den... Jeg har overvejet lidt at skrive om kønsroller eller dystopier, i enten Samfundsfag/engelsk, engelsk/p... -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Karakter - 11/13
ForumindlægHejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13? -
Oversættelse af Guy Fawkes
ForumindlægGoddag derude. Jeg har gjort mit bedste med at oversætte denne lille engelsk-tekst til dansk, men jeg ved bare at der er nogle fejl indimellem. Nogen der vil være så venlige at rette den igennem ? Den danske: Guy Fawkes Selvfølgelig kender alle engelske skoleelver historien om Guy Fawkes. Ha... -
Hvad handler teksten om? :(
ForumindlægHej alle! Er der nogen skarpe hoveder til engelsk derude? Jeg skal fremlægge i engelsk imorgen, hvor jeg skal give et referat af nedenstående tekst om Free Will. Jeg forstår ikke teksten helt, så er der nogen der ville være så søde lige at skrive et referat om hvad teksten handler om. :D Mange t... -
Hjælp til vektorer
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til opgaven på vedhæftet billede, men jeg har svært ved at komme i gang. Er der nogle, der kan fortælle mig, hvilke formler eller lign jeg skal bruge evt til nogle af opgaverne. Jeg har prøvet at beregne a, men jeg får 4 hvilket er forkert. Facit er: a = -2 b = ... -
Hjælp til materiale - Senmoderne Samfund
ForumindlægHej! Jeg er også igang med 3.g opgave - jeg er desværre bare lidt sløset med det :(, så det kniber med materialerne.. Det lokale bibliotek har givet mig noget lidt irrellevant materiale. Jeg har valgt Samfundsfag som hovedfag og Engelsk som bifag Område: Virtualisering af samfundet Opgavebeskrive... -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
Reducering
ForumindlægHej Nogen der lige vil se om jeg har reduceret rigtig ? (a -b) (a +b) +b (a +b) -a2 a2 + ab -ba - b2 +ba +b2 -a2 = ba -
Tillægsord gradbøjes ?
ForumindlægHej Er det korrekt at nogle tillægsord på engelsk ikke kan gradbøjes ? Bla. “Boring” “You are boring Peter!” Hvordan vil du sige på engelsk: kedelig, kedeligere, kedeligst Eller hvad med “completed”? Hvordan gradbøjes dette ? -
Haster !!!
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen her, som ved hvordan man anlyserer engelske artikler fra CNN - på gymnasie niveau. Tak på forhånd :-) -
Medicinstudiet
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg har her til sommer overvejet, at søge ind på medicinstudiet. I den forstand ville jeg hører, om nogle af jer ved, hvor mange af de bøger man skal læse på studiet er på engelsk. Tak på forhånd :) -
STX eller HHX
Forumindlæg -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg...
