Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14801 til 14820 af 48240
-
FSA 2006
ForumindlægEr der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma... -
Logaritme i forbindelse med lydstyrke
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave i et kompendium, der behandler matematik på B-niveau. Undertiden springer forfatteren over i fysikkens eller kemiens verden, for at illustrere at matematikken i det virkelige liv. En øvelse lyder: Isolér ved beregning I i ligningen: Jeg dividerer med 10 på... -
Gennemsnit bonus
ForumindlægHej, hvilke regler gælder der for STX-studenter anno 2010 angående gennemsnit bonus? :-) -
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ... -
Beregne hovedstol og kassekredit - budget (haster)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til min eksamen i morgen, men er stødt på nogle problemer i en gammel eksamensopgave, jeg har forsøgt at løse. Det drejer sig om en opgave, hvor man skal lave et budget for de kommende 3 år. Man skal udregne restgælden på to banklån for at kunne opskrive bal... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
A=k*N
ForumindlægEn ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-131. Koen indtager herved I-131 med en samlet aktivitet på 20000 Bq.Henfaldskonstanten for I-131 er9.98*10^-7s^-1- Beregn det antal I-131 atomer, som koen indtager.Jeg har udregnet det på følgende måde:Jeg isolerer N i formlen så formlen kommer... -
Kromatografi
ForumindlægHvad er kromatografi? -
Funktionstype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med enzymet katalase, hvor jeg måler vægten af enzymet blandet med forskellige substratkoncentrationer. Jeg skal så afbilde massen som funktion af tiden for hvert delforsøg, der er ikke oplyst hvilken type funktion det er og er lidt på herrensmark, hvis der nogle der kunne... -
kemisk ligevægt...hjælp
ForumindlægHej :-)Jeg har et problem med en ligevægt-opgave. Jeg har følgende ligevægt:3H2 + N2 ->Altså ammoniaksyntesen. Der er i starten 0,7 mol NH3, 3,0 mol N2 og 2,0 mol H2. Volumen er 10 L. T = 400 grader C.Jeg har beregnes K til at være 2,04.Desuden har jeg beregnet de 3 gassers partialtryk:pH2 = ... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægEr der nogen der kan overtales til at forklare mig hvad det er. Har læst kapitlet igen og igen, men synes det er ret svært at finde ud af. Du må evt. godt give et eksempel på hvad ækvivalente mængder er.Tak!Bella -
Pufferopløsning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave:Der ønskes fremstillet en pufferopløsning med pH = 8,75 ud fra 100 mL 0,0100M NH4Cl og 0,0100M NaOH. Beregn voluminet af den mængde NaOH-opløsning der skal anvendes.Jeg har sat n(NH4+)=0,0100M-x og n(NaOH)=n(NH3)=x. Jeg har vha. pufferligningen udregnet x = 2,40*10^-4... -
oktaedris ke koordination
ForumindlægEr der ngn der kan forklare mig hvad oktaedriske koordination helt præcist betegner? Forstår det nemlig ikke..på forhånd tak -
Kemieksamen højt niveau 2005
ForumindlægHej, ville høre om der var nogle der har lavet studentereksamen i Kemi Højt Niveau i maj 2005. Jeg Har nemlig meget svært ved opgave 3. Så ville høre om der evt. var nogle som kunne hjælpe lidt. På forhånd tak. :) Dalgaard. Opgave kan se på: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF05/Eksame... -
Lektiehjælp tilbydes i 5 fag!
ForumindlægHej, I sommers (2010) fik jeg studenterhuen (STX), og jeg klarede mig fagligt rigtig godt - især i kemi, fysik, matematik, tysk og engelsk. Jeg er derfor frisk på at hjælpe med lektier, afleveringer osv. i de 5 fag mod betaling - bare skriv en mail til mig, så finder vi ud af noget: spgpaneler@li... -
PLEAAAASE HJÆÆLP !!!
ForumindlægHeeeej derude. Er der nogen der kan hjælpe mig med en kemi opgave? :(((((( Opgaven er her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF05/Eksamen/Gl%20ordning/2005%2010%204.ashx Det er opgave 3 om Phthalater – plastblødgørere Jeg har prøvet flere gange, men kan simpelthen ikke finde ud af d... -
Hjælp til valg af studieretningsprojekt
ForumindlægHej Alle Ved ikke lige om det er det rigtige sted for dette indlæg, men prøver ad. Jeg skal skrive studieretningsprojekt og ville høre om der er nogen som har nogle ideer til emner? Min studieretning er Biologi A, matematik A og kemi B. Jeg har besluttet mig for at det skal være en af følgende ko...
