Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 14861 til 14880 af 160718
-
Virksomhedsøkonomi Niveau A HHX 2009
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med en eksamen opgave fra sidste år. Er der nogle som sidder inde med den, som har mulighed for at sende den til mig? M.V.H. Niels -
Hvad gør jeg? Teknologi A eksamen
ForumindlægJeg har ikke lavet noget i teknologi.. Hvordan består jeg eksamen alligevel? -
Fysik A - tre manglende opgaver
ForumindlægHej alle, Jeg sidder fast i tre opgaver... Vedhæftet nedenfor, håber nogen kan hjælpe. -
Skr. Mat A HTX - Hvordan gik det?
ForumindlægHej HTX'ere. Ville bare lige høre jer andre om hvordan det gik jer til eksamen idag.. Synes selv at oplægget var fint! Er der nogle, som har lyst til at dele resultater eventuelt? :) -
SRP - Samfundsfag A, Naturgeografi B
ForumindlægJeg står og "mangler" nogle emner til min SRP og jeg vil gerne have nogle emner lignende understående. Udviklingspolitik i den tredje verden Håber i vil hjælpe mig -
Hjælp til at løse Opgave A og B.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at løse opgaverne. Hvilken formel er de min matemaitk lærer mener og hvordan argumenter man for det? -
SRP - Mat A & Fysik B
ForumindlægHej derude, jeg har lige fået min problemformulering og har ligget syg i en længere periode så håbede på at jeg kunne få lidt hjælp/inspiration vha. jer! Min problemformulering lyder som følger: * Beskriv luftmodstanden som ekstra kraft og forklar hvorledes den afhænger af objektets fysiske ege... -
Program til at redegøre for beviser i matematik
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal redegøre for et bevis (nulpunktsformlen) i en matematikaflevering. Vores lærer vil gerne have vi tegner, forklarer og fortæller samtidig, så derfor vil jeg høre om der er nogen, som kender et smart program, hvor man kan gøre dette over computeren, hvor man samtidig kan op... -
Aflæsning af figur - måske matematik involveret?
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med at aflæse grafen eller figuren? Hvad fortæller den og hvordan kan jeg aflæse den? -
f(x)=b*x^a
ForumindlægHej Det ville være virkelig rart hvis nogle kunne hjælpe mig med opgave 3 i den vedhæftede fil? -
y'+a*y=b
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at Gøre rede y'+a*y=b Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Opgave 3 fysik A august
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med Opgave 3 i følgende opgave sæt http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130820_Fysik_A_stx_150813.ashx -
Find a og b i en lineær funktion
Forumindlægf(x) er tiden målt i sekunder, og x er distancen målt i meter. Distance(meter) 100, 200, 400, 800, 1500 Tid( sekunder) 47.45, 103.12, 215.36,447.81, 863,13 Bestem a og b (Bug CAS-værktøj) f(x) = ax+b kommenter modellen når det oplyses at verdens rekorden på langdistancen er 10.000 meter var 1... -
Mat 2005-8-5 1. årig A
ForumindlægHejSidder og knokler lidt med dette sæt og har lidt problemer med at bestemme k i sidste spørgsmål i opgave 5 opgavesættet kan findes herhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/MED0585.pdfNogen der kan give mig et finger peg i den rigtige retning? -
Engelsk skriftlig A niveau eksamen
ForumindlægHej.... er der nogen der ved hvad engelsk skriftlig eksamenssættet hed i 2006,2007,2008 ? :).... -
bestem tallene a, b og c
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Håber det er nogen der kan hjælpe mig med den og forklare den til mig. Opgaven er med hjælpemidler og jeg har linket den som fil:) -
a) Konstruer forskriften for to forskellige 3.gradspolynomier
ForumindlægKonstruer forskriften for to forskellige 3.gradspolynomier f og g, som netop har de 3 rødder -1, 2 og 4 (vink: tag udgangspunkt i en faktorisering) Kan to 3 grads polynomier have samme rødder? og hvaordan løses denne opgave? -
SRP Matematik og Historie - Det gamle Egypten
ForumindlægHej Jeg er igang med SRP, men har lige fået en problemformulering der hedder: Undersøg ægypternes brug af matematik i forbindelse med Nilens oversvømmelse (landmåling, kalenderholdning, beregning af skatter, arbejdsdeling, samfundsorganisering) Havde allerede købt 1 bog og lånt 4 bøger, men der e... -
Vis at X_A = 22
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået denne opgave (vedhæftet). Og jeg kan ikke forstå hvordan man regner XA ud, eller hvad den værdi lige præcis er. Det ville være logisk hvis det var det højeste punkt i det gråtonede areal, men når jeg prøver formlerne med henholdsvis 22,1 eller lignene testværdier... -
Tysk A oveni spansk A - go eller no-go?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal om tre dage vælge valgfag til 3.g, men jeg er lidt i tvivl. Lige nu har jeg spansk på A, og jeg overvejer også at tage tysk op på A-niveau. Men jeg er virkelig i tvivl om, hvorvidt jeg burde gøre det. Jeg kan faktisk rigtig godt lide tysk og ville oprindeligt have valgt ...
