Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14901 til 14920 af 48880
-
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
Problemformulering omkring septemberforliget?!
ForumindlægHey Jeg har nogle problemstillinger, mangler bare en problemformulering, er bare helt blank hvad det angår.. Håber der er en herinde der har en idé.. Jeg har lige prøvet at pensle mine problemstillinger ud, så det er lidt lettere for jer at sætte jer ind i.. (Som i nok kan se skriver jeg i samfu... -
Sociologi(KU)
ForumindlægJeg har et afklaringsspørgsmål angående om muligheden for at blive optaget på Sociologi-studiet på KU(her til september) http://studier.ku.dk/adgangskrav/sociologi/ Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie ... -
Brugte Marx metoder til sin teori fx induktiv?
ForumindlægHej Jeg kan se, mange har problemer med metode omkring emnet Marx, ligesom jeg selv har. Jeg har ikke nogen metode i samfundsfag, da jeg ikke synes, kvantitative undersøgelser var oplagte (statistikker osv.), og de kvalitative muligheder der var, har jeg brugt i min dansk-del (fx arbejde med tale... -
Pædagogpakken med matematik. HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at være færdig med pædagogpakken på hf (Dansk A, Engelsk B, Psykologi C og Samfundsfag C). Jeg har søgt ind på seminariet, og det starter først op til September, det vil sige, at jeg ikke får SU i sommerferien, og er dermed "tvunget" til at gå på kontanthjælp.... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej! Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle med erfaring vil svare mig på, da jeg er rimelig forvirret og ikke rigtig ved jeg vil. Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg ved bare ikke rigtig om jeg skal vælge STX eller HHX? Grunden til at at jeg er i tvivl ... -
HJÆLP TIL METODER I AT
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med metoder til min AT opgave. Jeg arbejder med samfundsfag og dansk, og mit udgangspunkt ligger i selviscenesættelse i paradise hotel Jeg har brugt 2 teoretikkere: Giddens og Ziehe - og kigget i bøger via. dem --> hvilken metode er det? Jeg har brugt tv3's hjemm... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige fyldt 15 år, og går i 9. klasse. Efter 9. vil jeg gå på enten STX eller HHX og få en gymnasial eksamen, for derefter at komme videre på universitetet og studere psykologi. Mit spørgsmål er s&... -
STX eller HHX??
ForumindlægHej.. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at svare på :-) Efter 9. klasse vil jeg gerne tage en gymnasie uddannelse. Jeg er bare så i tvivl om det skal være HHX eller STX. Grunden til at jeg er i tvivl er, at jeg gerne vil slippe for de naturvidenskab... -
Hvor mange eksamener skal jeg op i HTX og hvilke kan jeg komme op i?
ForumindlægJeg går på HTX i tredje år. Jeg er lidt forvirret omkring antal eksamener en HTX elev skal op i. I loven står der, at man skal op i 9 fag, hvis man ikke har ekstra A-fag. Jeg har ikke valgt nogle valgfag på A-niveau, betyder det at jeg skal op i 9 eksamener? Jeg har hørt nogle sige, at Teknikf... -
Integration!! HJÆÆÆLP!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er igang med at forberede mig til AT-eksamen, og jeg skal nævne nogle metoder som jeg kunne have brugt istedet for, for at få bedre resultat/konklusion. I samfundsfag delen har jeg for at kunne svare på det her spørgsmål: hvilke konsekvenser har forbuddet mod halalslagtning... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
HA Almen på engelsk
ForumindlægHej. Er der nogen der har erfarringer med HA-almen på Engelsk? Altså den som hedder Economic and Business Administration. Hvordan er niveauet på uddannelsen? og giver den flere muligheder end uddannelsen på dansk? Er alle eksamener på engelsk? Hvis man ønsker at arbejde i udlandet, hvordan... -
noget med tid.
ForumindlægOpgaven ser let ud, men den driller mig sgu lidt. Nogen som lige vil kigge lidt på det? Familien flyver fra Danmark d. 9. oktober kl. 22.00. Turen varer 19 timer og Bali-tid er 8 timer før dansk tid. På hvilket tidspunkt og hvilken dato lander familien Nygaard på Bali? - Plusser man ikke bare... -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
Studenter i verdensklasse
ForumindlægJeg skal skrive et essay der omhandler de kompetencer danske elever skal have for at kunne karakteriseres som studenter i verdensklasse. Forslagene må godt lægge op til radikale ændringer af det skolesystem vi kender i dag (dog uden at blive sience fiction). Hvis du brænder inde med nogle g... -
SRP - emne HJÆLP!!!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive SRP til vinter, og skal derfor vælge emne. Jeg vil gerne skrive i Kemi A og Dansk, fordi jeg gerne vil kaste mig ud i en populærvidenskabelig artikel. Har i nogle idëer til noget spændende man kunne skrive om inden for kemi, samt hvilke forsøg man kunne lave...
