Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 14901 til 14920 af 45451
-
Perspektivering
Forumindlæghej jeg skal til dansk eksamen om et par dage. jeg skal Perspektivere til to tekster. min primære tekst er om frihed og er fra bogen bommuldens dronning. jeg skal Perspektivere til digtet"på det tørre" og sangen "man binder os på mund og hånd". hvordan kan man perspektiver... -
Eksamen?
ForumindlægHvordan er det musik eksamen forgår? -
Hvad kan historie og dansk ikke bidrage med? - Hvor er deres begrænsninger?
ForumindlægHvad kan historie og dansk ikke bidrage med? - Hvor er deres begrænsninger? Jeg skal op til AT, og ville høre hvad man kunne svare på dette spørgsmål. Jeg har om Indførelsen af det danske Denomkrati. . -
Dansk årsprøve skriftlig
ForumindlægHejsa allesammen, jeg skal op i dansk skriflig årsprøve (går i 1g).. Har fået vide af nogle jeg kender at jeg kommer op i 3g eksammesæt, kan det passe? ps. de har sagt til mig at jeg det ikke bliver en eksammesæt fra 2007 ? kan det passe? -
Skal man besvare problemstillingerne i de første 10 min??
ForumindlægHey er lidt i tvivl om hele problemstillingen skal besvares i de første 10 min, eller diskuteres med lærer og censor til sidst? -
The Whaler
ForumindlægDa jeg skal skrive et essay om novellen The Whaler, tænkte jeg på, om der var nogle af jer, som har nogle ideer til, hvad jeg skal indrage i min analyse.-en lille ide, er bedre end ingen! -
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Den kloge narrer den mindre kloge
ForumindlægEr der nogle af jer, som ved hvad ordsproget "Den kloge narrer den mindre kloge" hedder på engelsk? .. Eller om der er et andet ordsprog på engelsk, som dækker over det samme?! -
Find på et emne (;
ForumindlægHej. Jeg har et engelsk projekt for hvor jeg skal skrive om et eller andet, men det skal omhandle et engelsk talende land.. Er virkelig blank ved ikk hvilket emne jeg skal vælge? på forhånd tak -
Hvordan dumper man?
ForumindlægHejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget… Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omv... -
Suffragetter (i England)
ForumindlægJeg skal skrive om kvindernes kamp for valgret i England, men jer mangler en god historiebog eller lignende, der gennemgår det på en detaljeret og objektiv måde. Derudover har jeg hat svært ved at inde ordenlige kilder, eftersom de fleste skal købes. Kilderne kan være digte, noveller eller artikl... -
Dronningens nytårstale 2007
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med analysere dronningens tale 2007, da det er første gang jeg skal analysere en tale. ( Ved ikke hvordan jeg skal start ) -
Nordkraft
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af bogen Nordkraft af Jakob Ejersbo??Eller bare nogle gode tips til analysen mm....??Håber i kan hjælpe!! -
indhold?
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en historie opgave om wannsee konferencen, men nu er jeg kommet i tvivl om hvad der egentlig ska være i sådan en opgave... :-SSkal der være en analyse? eller en diskution... ? Håber der er nogle der vil hjælpe.. -
"Drømmenovelle"
ForumindlægHej (: Er der nogle der ligger ind med en analyse eller andet lækkert om Schnitzlers "Drømmenovelle" ? eller filmatiseringen af den (Eyes wide shut) for den sags skyld? Også gerne hvis i kender til noget materiale der ligger på nettet eller lign. tak.. -
fortolkningshypotese
ForumindlægHej jeg skal til at analysere en novelle som hedder kulhydrater der handler om en pige som er overvægtig og ikke har viljen til at kunne tabe sig og følge en sundere kost. Til novellen skal jeg lave en fortolkningshypotese, men hvad er det? er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad det er? -
1g sprolig - kemi
ForumindlægHjælp en stakkelsk sprolig 1g'er!Hvad er 'mol' og 'molære masse', og hvordan udregner man hvor mange mol en opløsning er? -
Kommunikation
ForumindlægHej alle sammen :) Vi har fået oplyst emnet i AT i år, hvilket er kommunikation. Jeg har valgt at skrive i fagene Dansk og Samfundsfag om emnet Kommunikation i det senmoderne samfund. Jeg skal afgrænse mit emne og være mere specifek med ét område. Nogle af jer der har ideer til, hvad jeg kunne s... -
!!Palæstinakonflikten!!
ForumindlægHej Er ved at skrive sso om palæstinakonflikten og er kommet meget i tvivl om analysedelen, idet det jeg har skrevet ind til videre virker meget redegørende .. (tror jeg).. Tænkte på om der er nogle der vil læse den igennem og evt. give mig en vurdering om jeg er på rette spor eller om det skal æ... -
Virksomhedskarakteristik & Virksomhedsanalyse
ForumindlægJeg er som mange andre igang med min SRP, og mine fag er Virksomhedsøkonomi & Finansiering, men min opgave titel forvirrer mig lidt. Det kan godt være at det er mig der har glemt alt det basale, men i grove træk, så skal jeg "bare" lave noget virksomhedhedskarakteristik og herefter ...
