Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14921 til 14940 af 95433
-
Indhyldningskurve
ForumindlægHej Et lille spørgsmål til fysikeren: Hvad betyder ordet "indhyldningskurve" og hvad har det med resonansfrekvens at gøre? Jeg håber, at der nogle der kan forklare mig det. På forhånd tak og fortsat god aften! /Sonu -
Hvad kræver det?
ForumindlægHej allesammen! Jeg overvejer at tage Billedkunst C som valgfag på HTX, men hvad kræver det for at få gode karakterer? Jeg har tidligere tegnet meget, men i 6. klasse begyndte jeg at illustrere på computeren istedet, så jeg har ikke tegnet seriøst i lang tid. Bedømmes karakteren på analyse-... -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
Varme fra aluminium
ForumindlægJeg skal lave et eksamenssæt i fysik, men er gået helt i stå i denne opgave. Du kan finde den her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/fysik2003-7-2.pdfDet er opgave 3, altså det første med at opskrive reaktionsskemaet er jeg med på, men hvordan regner jeg b og c? -
Hjælp det haster
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/ -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
Problematiske opgaver i mekanik
ForumindlægHej folkens. Jeg har nogle problemer med nogle opgaver i fysik. De hedder op 5.4.2, op 5.5.2 c . op 5.6.3 e op 5.6.4 b i bogen ``FysikABbogen2 2 udgave af Finn Elvekjær`` Alt vil være behjælpeligt -
kinetisk energi lige før landing
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende fysik-opgave: http://i50.tinypic.com/24fcvex.jpg Opgave a har jeg fået til 53 joule. men jeg sidder fast i opgave b og c.. nogen der vil være sød og hjælpe? :) -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
AT emner
ForumindlægOveremne: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Af fag har jeg Fysik A, Mat A, Eø C Vil gerne bruge erhversøkonomi da det er mit stærke fag nogen der kan hjælpe med emne ideer? -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Spændnigkilder
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker. -
Atomkraft og kerneenerg
ForumindlægHej! Er der nogle som kan svare på hvad forskellen på atomkraft og kerneenergi? Det er et eksamensspørgsmål, og sidder lidt fast... Hvis der er nogle som kan hjælpe, så må I meget gerne sige til :-)!!!! Det haster en smule, da jeg skal op i fysik c, i morgen :-) Mvh. -
Hubbles lov og universets alder
ForumindlægHej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig? -
Absorptions- og emissionspektre
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en 24-timers eksamen i Fysik C, til imorgen. Jeg skal snakke om Absorptions- og emissionspektre. Det har jeg aldrig helt forstået, så er der nogle der kan fortælle mig hvad de generelt er og hvad de går ud på? Mit spørgsmål omhandler også brintspekteret. Hvad er ... -
Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle forskellige fysik opgaver på c. tak på forhånd. Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur. (vedhæftet fil) -
Den kosmiske mikrobaggrundstråling (Universet)
ForumindlægHej, Jeg skal (meget snart) til eksamen i fysik C, og har simpelthen virkelig svært ved at forstå den kosmiske mikrobaggrundstråling under emnet universet, og hvordan den understøtter Big Bang. Er det mon nogen der kan hjælpe? Vil blive meget taknemlig for alt hjælp! På forhånd tak:) -
Præsentation af bevægelse med konstant acceleration
ForumindlægHej, jeg har fået stillet til opgave, at præsentere emnet; bevægelse med konstant acceleration. Er der nogle der evt. kan guide mig hen i, i hvilken retning jeg skal starte? Og måske nogle gode bud på, hvad jeg kunne skrive om? Dette er til fysik C-eksamen. -
0,999...=1
ForumindlægHvorfor siger min fætter, at 0,9999...=1? Og kan man evt. bevise/modbevise det? -
kemi opgave - organisk kemi - 2
ForumindlægNogle der kan hjllpe med at besvare dene opgave, er på bar bund.
