Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 14921 til 14940 af 65693
-
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack... -
MUNDTLIG EKSAMEN: hvad er "Huehuecoyotl" ?
ForumindlægJeg er ved at oversætte en spansk tekst i forbindelse med mit 5 minutter oplæg til mundtlig årsprøve. I teksten står der: Pero bueno, regresando a mi viaje a Dinamarca a los 17 años, decidí mudarme a Dinamarca, porque pues muchos de mis familiares de Dinamarca habían ido a vi... -
Celler! bio eksamen
ForumindlægHej alle. Under emnet celler har jeg fået dette spørgsmål Gennemgå cellens hovedbestanddele og deres funktion, herunder transport af stoffer gennem cellemembranen. Jeg vil bare høre om nogen kunne svare mig hvilke bestandele jeg skal gå i dybden med og hvilke stoffer der menes med transport genne... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægI næste uge skal jeg op i mundtlig dansk (prøveform B). Jeg ved, at jeg de førtse 10 min. skal "fremlægge" min analyse, men skal jeg gemme noget til de sidste 10 min. eller hvad ? Jeg spurgte min lærer for nogen uger siden, og man skulle tro at hun vidste det, men hun sagde, at hun ik... -
MÅ PC MEDBRINGES TIL EKSAMEN?
ForumindlægHej folkens ville lige høre om, man måtte tage sin pc med til dansk studentereksamen? Hvis man evt har noter osv på sin pc? -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Hvad må man egentlig medbringe til FSA mundtlig dansk? På forhånd tak -
Dansk Mundtlig eksamen
Forumindlægden prøveform hvor man har langt tid inden til forberedelse? Trækker man så også et spørgsmål bagefter? -
Hjælp til Engelsk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i skriftlig Engelsk på mandag og ville gerne høre om nogen af jer har været til engelsk eksamen og derfor ved hvilke opgaver man kan blive udsat for? :) Kunne virkelig godt bruge noget hjælp - jeg vil selvfølgelig ikk... -
Hvad gør jeg? Teknologi A eksamen
ForumindlægJeg har ikke lavet noget i teknologi.. Hvordan består jeg eksamen alligevel? -
Matematik-meget lille opg.
ForumindlægEN funktion f er bestemt ved:f(x)= 3 + 2/x-1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i P (2,f(2))Man skal finde f´, giver det: X-1-2*1/(x-1)^2??Svar meget hurtigt.Mange knus Frida -
forkortelse af Brøk-----Matematik
Forumindlæghvordan forkorter jeg følgende brøkx^2 - xy/y^2-xy -
Matematik opgave om optimering
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at løse den her opgave Den er vedhæftet som et billede, da det er nemmere. -
Fysik-Matematik (privathjælp)
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart skrive SRP, derfor sidder jeg og forbereder mig grundigt. Men jeg har virkelig brug for hjælp til at udlede Lorenz-transformation ved brug af lineære algebra. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan opgaveformuleringen til SRP kommer til at lyde, men jeg går udfra at line... -
Matematik Aflevering - Hjælp (Brøker og ligningner)
ForumindlægHar vedhæftet filen. Håber på noget kvalificeret hjælp, i det jeg har meget travlt den kommende uge, og ikke har tid til at sætte 110 % ind i sagerne. -
Toppunkt(Mundtligt matematik)
ForumindlægHej folkens. Hvis man skal gør rede for toppunktet for en andengradspolynomiet med ord, hva skal man sige? -
Vigigt´!!! Matematik bevis differentialkvotienten
Forumindlæghej, jeg skal fremlægge et bevis imorgen og kunne virkelig godt bruge noget hjælp, beviset lyder sådan: Fuvktionen med forskrift f(x) = K, hvor k er konstant, er differentiabel i ethvert x0. Differentialtkvotienten er f``(x0) = 0 Bevis: Som bevis kan vi bruge hele R. Differenskvotie... -
Matematik: Oversættelse af ord fra engelsk
ForumindlægHejsa.Hvad hedder "quadric surface" på dansk? -
uforståeligt resultat! i matematik
Forumindlægdet drejer sig om følgende opgavey= 975*e^-0,00215xfind værdien af x når y=100jeg isolerer og får følgende(ln(500)/ln(975)) / -0,00215 = x =-420dette giver et minus resultat og dette bør ikke være muligt da enheden på x er meter! -
Er denne matematik opg. rigtig?
ForumindlægI et koordinatsystem er en linie l bestemt ved ligningen: 3x+y+12bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i punktet C (2,2), og som tangerer l.3x+y+12-3x-12=y[-3*2-12-2]/kvadratroden af (-3)^2+1 = 20/3,16 = 6,329(x-2)^2+(y-2)^2=6,329 -
Nem matematik for alle jer ;)
ForumindlægHeeej .Håber i lige gider forklare mig hvordan jeg skal gøre .. ER gået lidt kold :POkai ..x = løbetiden i minuttery = point i femkamp Jeg ved at : y = -300 * x +3300Undersøg hvilken tid der giver 1000 point ! Hvordan gør jeg ?
