Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14941 til 14960 af 27496
-
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
fra mol til gram
Forumindlægjeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram? -
halveringstid :) !!!
Forumindlæghvorfor er det godt at arbejde med stoffer som har en lav halveringstid når man laver forsøg??? -
Forberedelse i timen
ForumindlægHej, Jeg er en elev der går i 8 klasse: Jeg fik 4 i dansk, og ville spørge min lærer hvordan jeg kan få gode karaktere. Han svarer:''Du skal bare være aktiv i timen''. Så lige nu tænker jeg, for at være aktiv i timen skal man da være forberedt til timen, og derfor vil jeg spørg... -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held? -
Hvad betyder bølgen SE DET VEDHÆFTEDE BILLEDE
ForumindlægHvad betyder bølgen -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
Blandede triglycerider
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive kemirapport om fremstilling af fugtighedscreme og er blevet stillet følgende spørgsmål som volder mig lidt problemer: "Svinefedt består af blandede triglycerider. Man har i svinefedt identificeret flere hundrede forskellige fedtsyrerkæder, og fedtsyrekæderne stamme... -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
redox der ikke går op?!
ForumindlægHm, har prøvet LaTex lidt, men det er ikke glad for de store bogstaver... Jeg har en redoxreduktion der ikke lykkes: (_er sænket, [er hævet] Den står præcis sådan her: FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] Jeg giver dem oxidationstallene FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] FeS_2... -
vand haster
Forumindlæghej jeg har fået til eksamenspørgesmål, at fortælle om natriumchlorid og vand. håber i gider tjekke den, og om det er rigtig, og hvad jeg mangler som er vigtig. 70% jordens overflad dækket af vand vand er et godt opløsningsmiddel for salte, og derfor alt vand har et højt saltindhold saltet b... -
Medicin - hvad skal man læse?
ForumindlægJeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &... -
Oxidation og reduktion
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står: del følgende reaktionsskemaer op i en oxidation og reduktion: 2Na+Cl2 -->2NaC der er flere endnu, men hvis bare jeg får hjælp til den ene er det nok, for jeg forstår det virkelig ikke -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
methoxygruppe -OCH3 hvad er det?
Forumindlægjeg har nogenlunde styr på hvad en hydroxygruppe er, men hvorfor kalder man -OCH3 for en methoxygruppe, der falder kæden lidt af for mig. det kommer vel af methan, og oxy noget med oxygen... men hvorfor skrevet som oxy eller carboxylsyrer fx. hvor kommer xyl fra i navngivningen er der noget sy... -
Blodkarrenes funktion på hjertes overflade?
ForumindlægHej alle sammen Hvilken funktion har blodkarrerne på hjertes overflade? -
Standardkurve
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en kemiaflevering, hvor jeg stillet spørgsmålet: "teori: hvor princippet i en standardkurve beskrives." Jeg arbejder med gaschromatografi, nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på? /Mikkel
