Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14981 til 15000 af 33009
-
Vægt på A, B og C niveau
ForumindlægJeg har været oppe til eksamen i et C-niveau fag og kan se på lectio at den givende karakter vægter 1. Hvor meget vægter B - og A-niveau fag? -
skæbne
ForumindlægHej hvordan defineres skæbne inden for de tre monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom)? Nogen der kan hjælpe mig med hvordan de er forskellige og hvordan de ligner hinanden - med hensyn til skæbnebegrebet.. på forhånd tak :) -
SRP - skal jeg klage?
ForumindlægHej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
første eller andenhånds?
ForumindlægHej. Jeg skal op og trække i dag, og ville lige høre hvad er det der karakterisere disse kriterier indenfor kilde kritik? • Første og andenhånds kilder • Primære og sekundære kilder • Private og institutionelle kilder • Hemmelige og offentlige kilder • Levninger og beretninger Jeg håber at der... -
Eksamen i folkeskole 2
ForumindlægOkaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D -
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
berlinmurens politiske og symbolske betydning
Forumindlæghej, jeg ville lige spørger om der er nogen om jer der ved om hvilken politisk og symbolsk betydning berlinmuren havde? jeg har hurtigt brug for svaret. -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
Til medicinstuderende og andre kloge hoveder
ForumindlægJeg var på skadestuen her forleden, hvor der var en mand som havde skåret sin finger kraftigt, men der var ikke sket noget med den udover at den skulle sys. Lægen fortalte ham, at hun ikke havde tænkt sig at bedøve ham, for det ville gøre endnu mere ondt, og til det sagde manden (som også var syg... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Cuba-krisen. Den Kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter... -
Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med disse fag?
ForumindlægHej... Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med fagene mat b, fysik b og biologi c? Det skal helst være indenfor sundhedssektoren. -
magtcentre haster
Forumindlæghej har fået til opgave, at fortælle hvilke nye politiske og økonomiske centre vokser frem i europa efter romerigets fald? det jeg har skrvet , som jeg synes det ikke er nok er de lande som er med i magtcentre. altså de nye magtcentre er : nordvesteuropa nordfrankrig belgien holland vesttysklan... -
Synopsis AT om OPLYSNINGSTIDEN
ForumindlægHej Nogle der ligger inde med en AT synopsis om oplysningstiden som jeg kan låne som inspiration? :) Tusind tak på forhånd -
Hej :) nogle IT nørder til stede? Hjælp til en datalje
ForumindlægHej :) Hjælp.... sidder lige og har førsøgt at få ind og prøve at slette oversigten over de sider man har været inden på de seneste dag.. Og plejer godt at kunne, men de sidste par dage er der 2 hjemmesider som bliver ved med at komme igen og igen på listen, og de skal altså væk! Altså funktioner... -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
Hash
ForumindlægHej Jeg er skal skrive en rapport om stoffer, og vil hører om nogen ved noget, om hash går i leveren? -
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack...
