Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 14981 til 15000 af 48240
-
Karakterer!!! Lortestudent!
ForumindlægHej jeg hedder Morten, og jeg er 17 år. Jeg går i 2.g, og jeg tror jeg bliver en lortestudent! Mit gennemsnit er på 6,3 indtilvidere, og det ser ud til at falde yderligere.Jeg er matematiker, og jeg fik 5 i kemi til eksamen i 1.g, men afsluttede biologi med et 7 i årskarakterer. Lærerne råder mig... -
fysik kursus, pensum?
ForumindlægHej med jerDet er sådan at jeg er kommet lidt i klemme... Jeg har valgt noget kursus på dtu, fysik på b niveau og det varer 3 uger.. men nogle der ved hvor stort pensum er? Ville det f.eks. være lige så stort som et helt år???!- Sam -
laveste karakter
Forumindlæghvad er det laveste karakter I har fået, og i hvilket fag.. skal lave noget statistikpjat over dette, så må I meget gerne skrive alder og køn... -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
Kemieksamen 2012, STX A
ForumindlægJeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j... -
JURA - 2. års pensum?
ForumindlægHejsa Er der nogen som har en pensumliste over de bøger man skal bruge på 2. år i 2010-11 ? -
Medicinstudiet - primært til stud.med.
ForumindlægHej alle - primært med.stud. Jeg har altid ønsket at læse medicin - og har kæmpet hele min gymnasietid for at få et snit , der kunne give mig adgang til medicinstudiet . Det fik jeg - endte på 10,5 - og bliver derfor sandsynligvis optaget næste år, hvis jeg søger ind. Men nu tøver jeg lidt ... J... -
Funktion
ForumindlægJeg har en eksponentiel funktion: y = 12 · 1,035x, Jeg får oplyst, at y er befolkningstallet i mio og x antal år efter 2010 Hvordan skal jeg beskrive tallene 12 og 1,035? Skal jeg starte me dat indsætte x-værdier og finde vækstraten? På forhånd tak :-) -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ... -
Alternative energiformer
ForumindlægJeg står i situationen hvor at jeg skal snart skal op til afgangsprøve i fysik/kemi vores overemne er "Hvordan kan vi formindske den enkelte og samfundets udledning af stoffer til atmosfæren" og vi har så valgt at fokusere på alternative energiformer (sol, atomkraft) vores problemsti... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
AU Kvote 2 - Medicin standby snit for tidligere år
ForumindlægHej, Er der nogen, som kender til standby-snittet fra de tidligere år på kvote 2 på AU på medicinstudiet? Hvad var den i 2010 og i 2011? Jeg kender godt kvote-2-snittet for de to år men ikke 'standby-snittet'. taak :) -
Læseplan
ForumindlægHvis man vil studere på selvpensum (eller hvad det nu hedder), altså studere hjemme og så bare gå op til eksamen, hvor kan man så få fat i læseplaner? -
Skr. Fysikeksamen 2005
ForumindlægNogen der kender en side hvor der findes en gennemgang af opgaverne fra skriftlig fysik eksamen 2005(maj-juni)? -
Forberedelsestid?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i samfundsfag A-niveau, men er simpelthen ikke i stand til at finde ud af, hvor lang forberedelsestiden er... Nogen der kan hjælpe? -
Elektronegativitet og salt eller ikke salt? - argh hjælp!
ForumindlægJeg har læst mig til, at når elektronegativitetsforskellen mellem 2 atomer er mere end 2, så vil der forekomme en ionbinding mellem atomerne og derfor vil stoffet blive betragtet som en salt. Men nu har jeg så fundet ud af at elektronegativitetsforskellen mellem Ag og Cl kun er 1,1 og alligevel... -
supplere fag til fysikstudie
ForumindlægHej! Jeg har en generel studiekompetanse fra norsk gymnasie, men mangler fag på rigtig nivau for at studere fysik på KU som jeg gerne vil. Jeg ønsker at tage Matematik 0-A, Fysik 0-A og Kemi 0-B hurtigst muligt. Jeg skal ikke lave andet ved siden af, og mit spørgsmål er, hvor mæget tid jeg ska... -
Carbonhydrid
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en kemi opgave for, som jeg har rigtig svært ved. Jeg vedhæfter opgaven På forhånd tusind tak!! :-) -
Eksamenssæt..?!
ForumindlægHejsa!Idet jeg har en lærer, som ikke helt burde være lærer, da hele klassen ikke rigtigt har lært noget, vil jeg høre om der er nogen, som har nogle gode eksamensopgave- besvarelser i kemi..? Jeg er igang med at regne opgaver, for at træne mig til den skriftlige eksamen - ved godt at det er feri... -
Fældningsreaktion (forsøg)
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med noget forberedelse til eksamen i kemi, hvortil jeg har valgt at tage udgangspunkt i et forsøg, vi engang lavede. Det jeg har skrevet lige nu er: Som et eksempel vil jeg tage udgangspunkt i vores forsøg med rensning af spildevand. Her blev der dannet en fældningsreaktion v...
