Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15001 til 15020 af 48240
-
regression
ForumindlægJeg har en forskrift der lyder y=370.376*(1.07886)^x jeg skal finde ud af hvornår det årlige antal møder i 2010 og det starter fra 1963, skal jeg så bar opløfte i 47? -
Need help! Ansøgning via "Den Koordinerede Tilmelding"
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til at sende ansøgning via Den Koordinerede Tilmelding. Mit eksamensbevis fra min fulde HF i 2010 er til at finde i eksamensdatabasen. Og det er jo godt nok. 1. Men trods at jeg kan logge ind på Eksamensdatabasen's egen hjemmeside og se at min Matematik B eksa... -
Fysik afgansprøve
ForumindlægHej Studieportalens brugere! :=) Jeg skal snart op til fysik/kemi-eksamen, jeg er dog lidt bekymret for, hvordan det vil gå. Så vil spørge jer, som har været oppe, hvordan det er gået. Hvis I vil besvare disse spørgsmål, vil I have gjo... -
Forsikringsmatematiker, Aktuar.
ForumindlægHej studieportalen! Så er tiden kommet til at søge ind på en videregårndeuddannelse. Jeg har haft matematik på A og fik her til eksamen et 7-tal. Mit spørgesmål er så om det er en god ide at læse til forsikringsmatematiker.? Snittet for at komme ind på KU er på de 8 stykker(i 2011), men jeg k... -
1,08
ForumindlægHej alle. Er lidt i tvivl om 1,08 reglen gælder for mig. Jeg blev student fra Stx i 2008 og vil gerne søge ind på universitet her til sommer. Jeg er altså igang med mit 2. sabbatår og de steder hvor jeg har læst om gange-reglen står der at den kun gælder hvis man starter indenfor 2 år. Det vil al... -
FSA
Forumindlægjeg skal til fysik/kemi prøve imorgen og tænkte på at lave disposition over hvad jeg kunne fortælle og hvad jeg kunne vise, ved de forskellige emner. De ting jeg kan komme op i er : Radioaktivitet Strøm Alkohol salt lys lyd radiobølger jeg tænkte på om nogle kunne hjælpe mig med at lave en ? -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
novelle
ForumindlægHej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe. -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Kan man springe C-niveau over?
ForumindlægHej Jeg går på HF enkeltfag efter at have skiftet fra STX. Jeg skiftede i starten af 2.g, og havde kemi på B-niveau, hvilket jeg sjovt nok ikke afsluttede, men jeg skal bruge det senere hen. I 1.g gennemgik vi alt C-niveau stoffet, så tror I at det ville kunne lade sig gøre at springe C-niveau ov... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Omskrivning til fJ
ForumindlægHvordan omskriver man 1,4567*10^-30 J og 7,2975*10^35 J til fJ? (Altså femtoJ). -
Underviser søges
ForumindlægKan du hjælpe min søn med opgaveløsning på 3.g niveau i kemi A og/eller matematik A ? Du skal kunne hjælpe i ca. 1-2 timer 2 gange om ugen. Til matamatik skal du kunne bruge Texas Voyager 200. Vi bor nord for Kbh. Du skal kunne begynde hurtigst muligt -
Indfør passende variable og opstil en model
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvilken model jeg skal bruge. Jeg tænkte y=a^x + b Men det syntes jeg også bare ser forkert ud (: I 2010 var der 21 300 beskæftigede i den danske offshore-branche. I en prognose for de følgende 10 års udvikling regner man med at antallet ad beskæftigede vil stige med ... -
Atomer, radioaktivitet og kerneenergi
ForumindlægHej! Disse tre emner indgår i mine trækmuligeder til eksamen (folkeskolen, 9.). Min lærer mener vi skal lave dispositioner til dem alle (altså at vi har mulighed for at trække blot ét af dem) men jeg kan ikke finde mange forsøg til dem. (Til dem som ikke lige har styr på fysik/kemi FSA'en... -
FSA fysik - hvordan det foregår??
ForumindlægHej allesammen! Mit spørgsmål handler egentlig ikke om selve emnet fysik, men om den mundtlige eksamen (FSA) jeg snart skal op i, i fysik/kemi. Mit spørgsmål er så bare: Hvordan er det egentlig denne eksamen foregår? - Altså jeg ved at jeg skal trække et spørgsmål/emne? Og jeg ved at vi cirka ska... -
opg.sæt aug ust 2000
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdfopg 1:mit bud:a) 4ethanpenten3olb) Oxisation af ester."Forklar, at stoffet D kan udvise cis-trans-isomei, mens dette ikke gælder stoffet B"???(kan ikke finde ud af det)c) forklar Aminens systematisk navn ud fra dens forme... -
Hjælp! - fedtstoffer, polær? upolær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opsk...
