Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15021 til 15040 af 42938
-
Er det rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har hørt af en masse at hvis man bare kan pythagoras i folkeskolen udenad så burde man kunne sikre sig en god karakter`? "Er det rigtigt?" -
UNI uden forelæsninger og øvelsestimer?
Forumindlæghej sp-medlemmer, ville høre om nogen har erfaringer med et studie, hvor de hverken tager til forelæsninger eller øvelsestimer? og alligevel klarer sig godt? altså jeg begyndte på mit studie i år i september, og har mødt op til undervisningen 5-6 gange i alt....ud af rigtig mange timer. når... -
Hvad står niveauerne for på STX?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne, vide hvad niveauerne står for på STX. Hvis nu man vælger matematik på a, b eller c-niveau, hvad betyder det så? Er det hvor mange år, du har faget eller..? Tak på forhånd! :) -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Beregning af kræfter ved løft i vinkler?
ForumindlægJeg har sat mig den opgave at finde den længde 2 wire skal have ved løft af en container. Se tegning. Jeg har regnet alle kræfterne ud. Dvs: F-dy F-c F-sp F-A F-B F-C - da det jo er summen af F-A og F-B: Men jeg er interesseret i at vide hvor lange wirerne skal være, for at de... -
Brøkregning i toppunktsformel
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bakser en smule med beviset for toppunktsformlen. Jeg er nået til et punkt hvor jeg ikke rigtig kan forklare hvorfor resultatet bliver som det bliver, da jeg aldrig rigtig har været stærk i brøkregning. Jeg er nået således at y=a*(-b/2a)^2+b*(-b/2a)+c. Dette giver reg... -
Matemarik A
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvilke ting man kommer til at arbejde med når man får Matematik A? -
ønsker at klage i matematik
ForumindlægHej, jeg ønsker at klage i forbindelse med matematik skriftlig eksamenskarakter på A-niveu stx. Er der nogen der kender til det? Hvad kan man klage over? Vel indholdet, men jeg kan jo ikke decideret gå ind og sige sådan og sådan. Men jeg har skrevet og forklaret en del til hver opgave og brugt ... -
I Am Here - Jesper wung-sung
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta... -
Dagmar overbye
ForumindlægHvad var specielt ved den tid, ifh til abort, kvinder osv. ??? -
stress.. Tysk hjælp
ForumindlægHej derude Jeg skal op i tysk imorgen, og jeg må indrømme at tysk ikke er min stærke side. Hvis nogle har været oppe i tysk og har fået 2007, 2008 og 2010 - så skriv endelig stilemnerne. Da jeg nemlig gerne vil have øvet den hjemmefra, for ikke at give et hvidt blankt papir tilbage... Jeg vil væ... -
Bestem a og b
ForumindlægHej alle :-) har fået en opgave for, som jeg ikke lige kan løse.. opgaven lyder som følgende: "En funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder at f(2) = 4 og f(4) = 64. Bestem tallene a og b" Er der nogle der vil være søde at hjælpe mig? :-) -
matematik eksamensprojekt 2022
ForumindlægHej jeg er igang med et eksamensprojekt i matematik, som snart skal afleves. Derfor har jeg brug for hjælp til denne opgave, så hvis nogen er villige til at lave opgaven med beregninger, er jeg villig til at betale vedkommende for hele opgaven. Det kræver dog, at du hat fuld forståelse indenfor f... -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Hjælp til oversættelse af sætninger!
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med at oversætte to sætninger fra dansk til spansk, og håber der er nogen som kan hjælpe mig. Sætning hedder: Ifølge en rapport fra Københavns Universitet værdsætter vi danskere kongehusets folkelighed. Det danske monarki er verdensældste, og vi skal bevare det, k... -
Løs eksponentiel ligning 13=10*1.02^x
Forumindlæg13=10*1.02^x Ved solve får jeg svaret til 13.249 Men jeg fejler når jeg skal udregne den manuelt?!? 13=10*1.02^x Jeg ved jeg skal anvende logaritmeregnereglen log(a^x)=x*log(a) og omskrive. Men hvordan stiller jeg det op trin for trin? Det var nemt nok hvis 10 tallet ikke var der. er det: l... -
Censor/eksaminator-vejledning
ForumindlægEr det muligt via nettet at læse vejledningen til censor og eksaminator omkring de nye eksamenregler?De oplysninger vi har fået af rektor mht. til old eksamen svarer ikke til de oplysninger, som vores oldlærer har fra den nævnte censor/eksaminator-vejledning, som jeg gerne vil læse! -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Klage over karakter!!
ForumindlægHej .. Nogle der ved om man kan klage over en skriftlig karakter - og hvordan man gør? og hvilke krav der er for at jeg kan klage! I engelsk har jeg fået 10 hele året i skr. og mundtlig og så til skr. eksamen har jeg fået 00 !! Det vil jeg gerne klage over - hvordan får jeg mulighed for det? -
hevet ind til ekstra spørgsmål efter votering
ForumindlægDet drejer sig om en mundtlig eksamen på videregående uddannelse Jeg vil høre om det egentlig er tilladt at hive en elev ind efter man har været inde og forsvarer sig og eksaminator og censor har voteret, og så stille eleven yderligere spørgsmål for at få klarlagt hvilken karakter eleven skal have
