Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15021 til 15040 af 152758
-
Retvinklet trekant
ForumindlægI en retvinklet trekant er katete a 1 enheder kortere end kateten b. Hypotenusen er 2 enheder længere end a. Bestem længden a. -
Hjælp til mat opgave (hastesag) (ser ud af meget, men er det ik)
ForumindlægI begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af en radioaktiv isotop eksponentielt med tiden.1) Der deponeres 2.00g af isotopen Sr-90, der har en halveringstid på 28 år.-Hvor mange gram vil der være tilbage af denne isotop i begyndelsen af år ... -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Globalopvarmning
ForumindlægHej alle sp-medlemmer Jeg er igang med mit AT projekt, hvor vores overordnet emne er "Fremtiden - visioner og forudsigelser" Så har jeg så valgt at skrive om globalopvarmning. Jeg ville lige høre hvad kan man skrive om globalopvarmning i fysiskens verden. De fleste bøger hjemmesider osv... -
Selvstuderende
ForumindlægHej, Jeg tænkte om der var nogle herinde der var selvstuderende, da jeg gerne vil vide noget mere om det. -
Reducer udtryk
Forumindlæg(a+2b)2- (a+2b)(a+b) -
Hjælp (FSA)
ForumindlægHey :) Jeg skal op i fysik/kemi på tirsdag, men jeg ved ikke hvordan det foregår? Altså min lærer har forklaret mig det, men forstår det stadig ikk? Nogle som ka' hjælpe. -på forhånd tak. -
THC molekylets funktionelle grupper
ForumindlægHejsa Kemi er ikke min stærke side, og jeg står lidt og bakser med at finde ud af hvilke funktionelle grupper der gør at molekylet bliver fedtopløseligt.. Er lidt i tvivl heromkring :s -
Fotokemi?
ForumindlægHvad er fotokemi og fotokemisk reaktion? Sad og læsede noget kemi i går da jeg støtte på disse udtryk, som jeg desværre ikke helt fik fat i, med betydningen taget i betragtning! -
Hvor mange forsøg?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi, men jeg har glemt, hvor mange forsøg man almindeligvis gennemgår under eksamen? Er det tre eller fem? På forhånd tak -
Isolering af x i en andengradsligning som ikke er i ligevægt
ForumindlægHvordan isolere man x i en andengradsligning som ikke er i ligevægt. I kemi fx ved jeg at man operere meget med ligevægte herunder ligevægtskonstanten og reaktionsbrøken som udgør forholdet mellem produkt og reaktant ved henholdsvis ligevægt og ikke ligevægt. Skal reaktionsbrøken indgå i andengra... -
vektorer
Forumindlægkan nogen give mig svaretLængden af a vektor er 3længden af b vektor er 4vinkelen mellem a og b er 60 graderHvad er a vektor gange c vektorc vektor= 2 a vektor+ b vektor -
hjælp til en opgave
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave, håber en kan hjælpe. 12sqrt(a^3*b^4) * 3sqrt(a^2*a^3) jeg skal reducerer dette udtryk. 3sqrt(a^2*a^3) kan jeg selvfølgelig reducere til 3sqrt(a^5) men hvordan kommer jeg videre. Håber en kan hjælpe -
Bliv klar til den skriftlige eksamen i matematik
ForumindlægHej Det er snart tid til den skriftlige eksamen i matematik i gymnasiet. Hvis du ikke føler dig helt klar, så kan jeg hjælpe dig. Opgaverne i eksamenssættene er stort set de samme hvert år. De bytter bare lidt rundt på talene og deres små historier. Jeg tilbyder derfor, at vi sætter os ned og g... -
En lille tekst...
ForumindlægTysk: For at blive optaget som tandlæge skal man have en studentereksamen og man skal have specifikke adgangskrav som er dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B, kemi B. Og uddannelse foregår i København og Århus. Uddannelsen varer 5 år. Dansk: Für dass bleiben als Zahnarzt müssen man haben die ... -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
vektor
Forumindlæghar brug for hjælp når vektor b = (5,k) er dobbelt så lang som vektor a=(2,6). hvordan finder jeg så tallet k? -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Doping
ForumindlægHej,\nKan du nævne nogle dopingmidler, som kunne være gode at skrive rapport om?\n\nMalfoy -
mL eller ml?
ForumindlægHvad er rigtigst?\nMilliliter forkortet: mL eller ml?\n\nI folkeskole plejede jeg altid at skrive ml, men i vores forsøgsvejledning står der mL
