Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15041 til 15060 af 163701
-
forklar formlen |det(vektor'a',vektor'b')|
Forumindlægja... overskriften siger sig selv: jeg skal beregne arealet af et parallelogram der udspændes af vektor a og vektor b.... forstår bare ikke hvad det() står for?? i formelsamlingen ender formlen med: | a1 b1 | | a2 b2 | men det forstår jeg heller ikke... -
M6: Lac leman ("opgaver i fysik - a-niveau")
ForumindlægHey! :D Jeg har en opgave i fysik, som går ud på, at jeg skal beregne hvor meget vand vandkanonen udsender pr. sekund. Jeg ved at vandstrålen er 70 m høj og at mundingen, hvor vandet kommer ud, har en diameter på 10 cm. Men ja, det er så her jeg er gået i stå.. :/ -
Synopse
ForumindlægHej, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge at skrive om til engelsk mundlig prøve, overemnet skal være "to be young" har i nogle idé'er? -
a) En variabel y er omvendt proportional med kvadratet på variablen x.
ForumindlægEn variabel y er omvendt proportional med kvadratet på variablen x. Hvilken udtryk er korrekt ? Bestem konstanten k, når det oplyses, at værdien x=3 svarer til y=3! Hjælllp . er helt loost :( -
søger svar på HF opgave 3 i dansk A-niveau stilehæfte
Forumindlægopgaven lyder: Skriv til et almenkulturelt tidsskrift en introducerende artikel om den skønlitterære fortatter som journalist. i besvarelsen skal du karakterisere skrivemåden i Kirsten Thorups og Thomas Bobjergs artikel. Du skal desuden inddrage dele af materialet i hæfte 1. -
Matematik STX A eksamen dec 2009 opg. 16
ForumindlægSe link. under opgave 16. Mit spørgsmål er om mit argument for at det skal være den numeriske værdi under rodtegnet er korrekt? Eller skal det være noget helt andet? Udover det vil jeg da ikke klage hvis der var nogen som gad at rette de andre opgaver selvom jeg ikke er færdig endnu. På forhånd t... -
undersøg ud fra modellen om A til D ligger i samme plan i rummet
ForumindlægHej sidder lige med en opgave hvor jeg sidder fast i opgave b nogen der vil hjælpe opgaven er vedhæftet, på forhånd tak :-) -
Koralharmonisering (a-niveau 3g) dominant kvart-kvint forudhold.
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder ligenu og arbejder med en koralharmonisering, hvor jeg skal bruge en D4-5, men har fået mit papir væk (dumt.dumt,dumt) og kan ikke huske hvordan det er med bastone og fordobling i den akkord. Er der en venlig sjæl som kunne hjælpe mig, og gerne hurtigst muligt! Chrisling17 -
"En trekant har vinkelspidserne A(-1,8),B(7,2) og C(7,-8)
ForumindlægMit forsøg: Vektoren AB = 7-(-1), -8-(-2) = 8, -6 Vektoren BC = 7-7, -2-2 = 0, -4 Vektoren CA = -1-7, 2-(-8) = -8,10 Kan ikke komme længere. Har benyttet Pythagoras læresætning, men opnår ikke 2 sider, som er lige store, derved 2 vinkler som er ligestore. -
SRP Mat(A) & Fys(B) -> Det skrå kast med og uden luftmodstand.
ForumindlægHints eller tips til min srp. Problemformulering ser ud således Lav en forsøgsopstilling der konsistent kan udføre skrå kast med negligerbar luftmodstand og med væsentlig luftmodstand. Opstil en matematisk model for det skrå kast med og uden luftmodstand. Gennemgå Eulers metode til nume... -
Hjælp om eksamen 2008
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle hvilke slags opgaver der var i 1.del i engelsk eksamen i 2008? Jeg ville blive rigtig glad hvis der er nogen der kan fortælle mig det.. -
Vektorregning - Bestem arealet af parallelogram - givet er vektor a samt punkt.
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og har svært udregningen og vigtigst af alt opsætningen ved følgende spørgsmål: "Lad der være givet vektoren a......" Har vedhæftet spørgsmålet :) Håber der er nogle kloge hoveder derude, der har tid og lyst til at hjælpe mig. På forhånd MANGE gange tak :... -
Hvornår er det 'A', 'de' og 'en'?
ForumindlægI denne opgave skulle jeg indsæte 'a', 'de' og 'en' i de rigtige paranteser. Men jeg synes nu opgaven er ret så svær og har godt nok forsøgt mig bedst muligt, men jeg synes bare, der var mange steder, hvor flere muligheder kunne have været. Håber i vil rette opgaven igenne... -
Bestem koefficienterne a , b og c i polynomiet p(z)
ForumindlægJeg sidder og bryder hovedet med den her (se vedlagte fil) Jeg kan ikke rigtig komme igang... s_3=9 -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
Jeg skal virkelig brug hjælp.. jeg er ikke berettiget til at få Su efter jeg kom 2 min for sent til Engelsk eksame.
ForumindlægJeg fik en brev her fra morgnen af hvor der stod at jeg ikke længere var berettiget til at få su længere. Og alt det på grund af en enkelt forsinkelse til en engelsk eksame i niveu D. Jeg lever af min Su. Jeg kan ikke betale for min husleje og mine afgifter. Hvad skal jeg gøre jeg har virke... -
har oversat et dansk stykke til engelsk, gider i at se om der er nogle fejl. skal nemlig aflevere den idag
Forumindlæghar vedhæftet oversættelse. -
Benyt linæer regression på bilagets data til at bestemme a og b
ForumindlægHej Hvordan løser jeg denne opgave på et CAS program? Jeg har smidt bilaget i kommentarfeltet! -
Undersøg om a+b kan skrives som k*c hvor k er en konstant.
ForumindlægDenne her opgave har drillet mig lidt over en halv times tid og forstår den stadig ikke. :/ Jeg har en nogenlunde god forståelse af vektorer men er ikke helt med hvad en konstant er i dette tilfælde. Hjælp er værdsat, tak på forhånd. :) Link til screenshot af opgaven: http://prntscr.com/n4t... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægNogle der har nogle gode regler til engelsk som jeg kan kigge på inden engelsk eksamen i morgen?
