Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15081 til 15100 af 17507
-
egnet til HF
ForumindlægJeg er lige blevet egnet til HF´. Jeg spurgte om jeg kunne klare det og er jeg egnet ? Så sagde de Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan klare HF? Det kan du sagtens... Ja, det er godkendt for min side da.. De kommentarer har jeg fået efter jeg spurgte mine lærer... -
Konveksitet
ForumindlægSidder og forbereder mig til SSO'en, hvor jeg bl.a. bliver nødt til at omtale nogle konvekse funktioner. Så vidt jeg har forstået er den grundlæggende definition på konveksitet, at en funktion f er konveks i et interval I, hvis det for alle punkter (x1,x2) E I, hvor x2>x1 gælder at f(t*x1... -
Beregning af pH
ForumindlægHej, Jeg har 0,057 M NaOH, hvordan beregner jeg pH værdien af denne opløsning? -
Lipschitz betingelse
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at skrive et projekt om differentialligninger, og i den forbindelse er jeg ved at bevise sætningen om eksistens og entydighed af en løsning. Jeg har givet følgende (hvis nogle hellere vil læse nedenstående i Latex, så har jeg skrevet det nederst i indlægget - dog skal det ko... -
Ny i emacs
ForumindlægHej. Jeg har indtil videre benyttet mig af winedt editoren, da jeg hørte den var mest velegnet til nybegyndere. Jeg føler nu at jeg er okay inde i latex, og har mod på at prøve mig med emacs. Jeg har installeret det vha. denne guide: http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/introduction.html Jeg v... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Ateisme - Hvad mener du?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg godt kunne tænke mig at inddrage ateisme og synet herpå... Det jeg er interesseret i er derfor følgende: - Hvad er din holdning til Ateisme? - Er ateisme en form for religion eller snarere en anti-religion? - Har vi overhovedet brug for religion? Til si... -
HTX eller STX
ForumindlægJa, jeg er i et dilema. Jeg skal til at vælge uddanelse og har gjordt mig nogle overvejelser. Da jeg både er naturvidenskablig og 'it' intresseret - så ville HTX være oplagt, men har stadig min tvivl. Kan i komme med nogle fordele og ulemper ved HTX eller STX? Og gerne forskelen osv. De... -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Drømmen er ved at være død!
ForumindlægHej med jer. Som udgangspunkt ved jeg ikke, hvad jeg ønsker med dette indlæg ikke andet end måske lidt trøst, og en person der måske har oplevet det samme som jeg. Sagen er at jeg havde et snit på 10, hvilket er fornuftigt nok til at komme ind på jura på hhv. aau og au, hvor adgangskvotienten ... -
Problemregning
ForumindlægHej, er igang med en opgave som jeg slet ikke kan forstå, er gået hel i stå så håbe i vil hjælpe :) Opg. lyder sådan her: Bilhandler Bergman sælger en BMW for 160.000kr,. og tjener derved selv 20% af sin købspris. Hvad havde Bergman selv givet for bilen? På forhånd tak :)) -
NEJ - det passer jo ikke!!!
Forumindlæghttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6790834.html De har da helt misforstået politiken bag sp.dk... se: https://www.studieportalen.dk/Info/Teachers.aspx https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=335765 https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=335810 osv. Jeg kunne blive v... -
Er dette korrekt? jeg er lidt i tvivl..
ForumindlægÆndring % = (vægt efter - vægt før) · 100)/(vægt før) % 0,0%: (6.5 g - 5,0 g)·100/(6,5 g )=23,07% 0,5%: (5,4 g – 4,3 g)·100/(5,4 g)=20,37% 1,0%: (5,6 g - 5,0g)·100/(5,6 g)=10,71% 3,0%: (3,2 g - 4,0 g)·100/(3,2 g)= - 25% ?Kan det passe at det giver -25%. Jeg er lidt forvirret nu.. -
Resistans i en kobber ledning?
ForumindlægJeg skal løse denne opgave (Blandt andre hehe) Har fundet nogle formler som hedder: og Jeg ved ikke hvordan jeg lige skal regne den ud som står lige ovenover ^ Nogen som kan hjælpe mig? :D -
Eksponential og logaritmefunktioner! HJÆLP SØGES!
ForumindlægHej sidder med nolge opgaver jeg ikke rigtig kan få hul på, og ville derfor bede lidt om hjælp. 1 ) Om den eksponentielle udvikling f gælder, at f (2) = 1 og f (-2) = 81. Angiv en forskrift for f. 2) Bestem T2, hhv. T½, i hvert af følgende tilfælde ( billede er vedhæftet ) -
Engelsk eksamen i morgen :-(
ForumindlægHeey alle ! Ville liii hører a om hvad folk tager med til deres skriftlige engelsk eksamen i morgen ? Om i evt. havde nogle gode ideer til hvad der er en god idé at have med ? Er der ikk nogen der måske har en model på hvordan man bygger en tale op ? Da jeg frygter det er det der kommer !! -
Erhversret!
ForumindlægHej Hvordan griber jeg følgende opgave an? I februar 2007 henvendte Georg sig til ingeniør Anton. De kendte hinanden fra deres studietid i 80-erne, de havde med mellemrum talt sammen siden da. George fortalte Anton, at han meget hurtigt skulle tiltræde et nyt job på Fidi-øerne, om Anton ville kø... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
Navngivning af alkaner og alkyner
ForumindlægJeg har problemer med at navgive disse stoffer. Jeg har vedhæftet en fil. Jeg har læst alt det vil skulle i vores pensum og ydeligere søgt på nettet, men stadig er jeg ikke med på hvordan jeg skal lave opgaverne.....Jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med opgaverne en for en, så jeg...
