Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15121 til 15140 af 27496
-
EKSAMS HJÆLP
Forumindlæghej alle er i færd med at skrive min synopse til KEMI eksamen mit emne hedder " Fødevarers betydning for sundheden" er der nogen ideer til hvad man evt kan skrive i forhold til KEMI delen? -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
Oxygenforbindelser
ForumindlægHej, jeg sidder og skal hjælpe en med kemi B eksamensspørgsmål. Jeg kan godt finde ud af selve kemien i det, og det kan hun også selv, men problemet er bare, at vi ikke ved hvordan vi skal grine det an. Spørgsmålet lyder: se vedkæftet -
Hvad er navnet på dette?
ForumindlægHej alle. Jeg har 4 moleykyler i organisk kemi, som jeg skal navngive, men har absolut ingen ide, hvad de hedder. Sidder der nogle kloge hoveder, som kan hjælpe med at navngive disse? Det er i organisk kemi -
HJÆLP HASTER!!!!
ForumindlægHej! Jeg skal op i NF eksamen, hvor jeg i Kemi har valgt at snakke om Ethanol. Nogen der kan hjælpe med, hvordan man finder stofmængde og andet..? + reaktionsskema? Jeg er ret dårlig til kemi, og vil gerne have hjælp hurtigst muligt tak. -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Er der forskel på måden at afstemme redoxreaktioner i uorganisk og organisk kemi? Jeg har nemlig fået en opgave, hvor jeg skal komme ind på afstemning af redoxreaktioner i uorganisk og organisk kemi, men umiddelbart vil jeg tro, at man benytter samme fremgangsmåde? Tak på forhånd. -
van der waals
Forumindlægjeg kender tryk og volumen og temperatur og masse, som er opgivet i pascal, kubikmeter og kelvin og gram og har med idealgasligningen fundet den molare masse for den ukendte gas for at finde ud af hvad det er for en. men har fået af vide af min kemilærer at gassen måske ikke opfører sig idealt, j... -
STX Eksamenner
ForumindlægOkay.. jeg ved at man skal op i 9 eksamener inkl. AT og SRP og 3 mundlige eksamner og 3 skriftlige eksamener?? Er AT-Eksamen en del af 3 mundlige obligatoriske eksamener? og Er SRP en del af 3 skriftlige obligatoriske eksamener? -
Falklandskrigen
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP om Falklandskrigen og skal herindunder analysere årsagerne til krigen. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg PRÆCIST skal analysere. Nogle der har nogle gode forslag eller selv lavet SRP om falklandskrigen som kunne hjælpe? -
Skal det med som bilag?
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i vø og afsætning. Jeg skal aflevere i morgen. Jeg har udregnet og analyseret nøgletal for min fars virksomhed, er det nok at skrive årsrapporten på kildelisten, eller SKALregnskabet med som bilag i SRP? Jeg er meget i tvivl.. -
Hjælp!!! til kvalitativ og kvantitativ bestemmelse af kemisk stof
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP og har fået et spørgsmål som handler om hvordan jeg kan lave en kvalitativt og kvantitativt bestemmelse af et stof i en tablet, er det sådan noget med at man laver et spektre og kigger på indlægssedlen?? hilsen en meget tabt SRP skriver -
harmoniske svingninger
Forumindlæghej, er der nogle der har skevet SRP i mat og fysik om harmoniske svingninger og differentialligninger, som evt. vil sende deres opgave som inspiration. Skal til at skrive SRP snart om dette emne, men er virkelig på bar bund! :( -
Hjælp emne.
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal skrive en SRP om Fysik A og Historie A, jeg ville lige hører, om der er nogle kloge hoveder inde her på studieportalen, som kan give mig nogle emner til min SRP opg. På forhånd tak. -
rektionsmekanisme .. stærkt brug for hjælp :(
ForumindlægHej alle, jeg sidder med SRP - og sidder godt nok fast i en reaktionsmekanisme. Nogle der er gode tl det og vil hjælpe bare 10 minutters tid? Det vil jeg sætte stor pris på. Jeg skal forklare. hvad der sker trin for trin... håber en vil hjælpe mig! det er til SRP og betyder meget for mig, de... -
Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole. Er der nogle der kunne sende denne?
Forumindlægeg har igang med SRP og mangler kilden eg har igang med SRP og mangler kilden "Hvor stor betydning havde de allieredes brydning af Enigmatelegrammerne for 2. verdenskrigs forløb? af Faurholt, Niels Ole." -
Efter gymnasiet?
ForumindlægEfter dette skoleår skal vi 3g'ere videre i livet. Nogle holder et sabbatår, andre går direkte videre... hvad er jeres fremtidsplaner? Man behøver ikke at være 3g'er for at svare, folkeskolelever, 1., 2., 4. og 5.g'ere må også meget gerne :) Jeg vil gerne holde et sabbatår, hvor jeg... -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
AT eksamen i kolera
ForumindlægHej. Jeg skal snart til AT-eksamen. Og mit emne er koleraepidemien i København 1853. (Historie og Biologi) Problemet er at, jeg ikke ved hvad jeg selv skal tage med til eksamen, som eget materiale.. Har kigget en del på nettet, men uden held.. Har kun fundet en statistik som viser hvor mange som... -
Er jeg umulig?
ForumindlægOkay, jeg er i et lille dilemma... Lige siden jeg har været mindre ville jeg gerne tage en HHX, det har bare altid været mig. Selve det at starte på STX eller HTX har aldrig været en del af mine tanker. Så altså jeg startede sidste år på HHX. Jeg kunne meget godt lide det men her til Maj droppe... -
Forside
ForumindlægHejsa.... Jeg har et lille problem... Jeg ville gerne have, at min forside lignede den til højre. Hvordan kan jeg det? Min kode er vist nedenunder billedet.. Altså. Tekstens overskrifter skal rykkes helt ud til linjens højre hjørne, og standard oplyningerne skal rykkes ned i højre hjørne \beg...
