Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 15141 til 15160 af 45451
-
terminsprøve..
Forumindlægheej (: har terminsprøve i engelsk, dansk og matematik de næste 3 hverdage.. meeen ved ik rigtig hvad jeg ska øve på, udover matematikken og grammatikken som jeg har fået afvide jeg har problemer med i engelsk? nogle ideér, og evt. gode råd ? :D -
Hvordan taler man om hvordan man har brugt metoden, nykritisk?
ForumindlægHej jeg har fået at vide, at der i en DHO skal bruges nogle ´´metoder´´indenfor historie og har læst den DhO igennem, og har fundet ud, at jeg sikkert har arbejdet nykritisk indenfor det dankfaglige område og kildekritisk i historie. Mit spørgsmål er dog: hvordan kan jeg fortælle hvordan metode... -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Oversættelse øvelser
ForumindlægHey Tænkte om der var nogle der vist hvor man kunne prøve kræfter med nogle oversættelsesopgaver a la dem til eksamen. Behøver ikke være nogle der er givet til eksamen men ca. samme sværhedsgrad og længde. Er der nogle der kunne hjælpe mig med det? Eller hvis der ellers er andre steder man kun... -
HA- ALMEN
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne studere HA- almen. Ved i hvordan uddannelsen er og er der meget engelsk i selve studiet?? Hvor mange gange om ugen går man i skole?? Hvad skal jeg forberede mig på inden studiestart?? -
HJÆLP til EP på HF
ForumindlægHar valgt fagene Engelsk og Historie til EP (eksamensprojekt) Hvordan fungere eksamen? Skal jeg snakke englesk eller dansk? Eller begge dele? Hvilke emner kan være gode? -
skal med i en stil
Forumindlægjeg skal finde en god og intresant titel, som skal være med i min stil. er der nogen der ved en god titel at skrive om, som står er på engelsk ? (den skal ikke være så lang, men ellere ikke så kort) -
Hjælp
Forumindlæger der nogle som vil hjælp mig med at analyser avis artikeler fordi kan ikke finde ud af det ??? -
HASTER: filmanalyse af "Lord of the flies" 1990
ForumindlægHej :) Jeg skal i mit AT-forløb lave en filmanalyse af filmen "Lord of the Flies". Jeg er kommet nogenlunde godt i gang med analysen og fortolkningen af personerne, miljøet og budskabet. Det jeg har problemer med er den filmtekniske del. Jeg har været inde og søge efter opgaver, h... -
forberedelse
ForumindlægHejJeg skal op i historie og har lige nogle spørgsmål. Når man kommer op skal jo først redegøre, så analysere og til sidst perspektivere. Men hvad består de forskellige dele i? Især analyse, som vel er den største del, er jeg noget usikker på.Nogen der kan hjælpe?jgthb -
Kvalitativ og kvmtitativ metode
ForumindlægHej alle Jeg kommer altid i tvivl om, hvad der er hvad, og nettet hjælper ikke, gør mig bare mere forvirret Kvalitativ analyse, er det når man analyserer tekster? Kvantitativ metode er vel modsætningsvis, når man arbejder med data, eller laver en undersøgelse/interview? På forhånd, tak! -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig dansk imorgen. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal analyserer fx en teksts. Hvilke punkter skal jeg gå i gennem, og hvad er nemmest at analyserer. På forhånd tak :-) -
Farmaceutuddannelsen
ForumindlægHej! Jeg vil gerne søge ind på farmaceutuddannelsen,men jeg er nødt til at supplere nogle fag først. Jeg har snakket med GSK studievejlederen. Hun har så kigget på min eksamensbevis, og vi kom frem til at jeg skulle supplere matematik, fysik og kemi, da jeg ikke havde de rette karakterer i de fa... -
HJÆLP...HJÆLP!!!
ForumindlægEN DER BEHØVER STORT HJÆLP, ER DER IKKE NOGEN, DER VIL VÆRE SÅ SØD, AT RETTE MIN STIL.JEG VED DER ER NOGLE FEJL, DET ER FØRSTE STIL OG DET VIL VÆRE SKIDEGODT HVIS MAN KUNNE HAVE ET GODT INDTRYK PÅ LÆREREN. En selvportræt af en livlig ung pige ”Rose Andersen”. Som vil give j... -
Sådan foregik eksamen
ForumindlægJeg svarede en person den 11. juni, at jeg nok skulle skrive tilbage når jeg havde haft min eksamen. Det fik jeg ikke gjort og det er jeg meget ked af. Håber at pågældende fandt ud af det! Men: 1. Jeg trak en tekst (kendt) samt et kunstværk. 2. Jeg analyserede teksten, ud fra de noter jeg havde ... -
Borgerrepræsentationens adresse (Frederik 7)
ForumindlægAllernaadigste Konge! De Raadgivere, Deres Majestæt har arvet fra Deres Forgjænger, ere ikke i Besiddelse af Folkets Tillid, ligesaalidt i det egentlige Danmark, som i Slesvig og Holsteen; de daglig mere fremtrædende sørgelige Frugter af deres Regjeringssystem har maattet undergrave enhver Tr... -
Studiehjælp i Statistik
ForumindlægHej jeg søger en der hjælpe mig til at forberede mig til en eksammen i statistik. Faget er dog på engelsk så vedkommende skal kende de engelske udtryk og være i stand til at kommunikere på engelsk. Vi bruger denne bog http://www.amazon.com/Statistics-The-Science-Learning-Data/dp/1292021187. Jeg... -
Sammensatte navneord
ForumindlægSpørgmål 11. (Du svarede ikke korrekt) Hun er blevet ansat som____________. 11.1 keyaccountmanager (Det korrekte svar) 11.2 key account manager (Dit svar) Jeg undrer mig over, at det er "keyaccountmanager" der er det korrekte svar. Ordet er et engelsk ord og referer til en engelsk ... -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Analysedelen i danskopgave
ForumindlægHej! Jeg er igang med min danskopgave (2.års), som skal afleveres imorgen. Jeg skal analysere og fortolke "Foran alteret", hvilket jeg sagtens kan, men hvordan! Altså, hvordan skal jeg gøre det? Skrive det som en litterær artikel? Eller må jeg sætte det op i punktform og bare skrive Kom...
