Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15221 til 15240 af 20688
-
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
Ørsteds opdagelse - elektromagnetisme
ForumindlægH. C. Ørsted opdagede sammenhængen mellem det elektriske og det magnetiske felt i 1820, da han så at kompasnålen slog ud pga. det elektriske felt fra en ”ledning”. Han fandt ud af at hvis man kan lave en magnet med strøm, kan man også lave strøm med en magnet. Så ledningen og kompas... -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
Hvorfor falder en tsunamis hastighed, når vandybden bliver lavere?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor en tsunamis hastighed falder jo lavere vandet er? På forhånd tak for hjælpen:-) -
Hvad er forskellen på x og x_0?
ForumindlægHvad er forskellen på x og x0? Jeg troede det var to forskellige tal, men det virker som, at min lærer bruger dem som at de udgør det samme? -
Ingeniør
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig hvilken ingeniør-uddannelse, der er flest penge i, i fremtiden? findes der andre uddannelser på niveau med den undertegnede. hvilke uddannelser er fremtiden? hvor er det bedste studierelevante sted at studere - københavn eller århus? -
Hvad er eksamen?
ForumindlægJeg har fået afvide at jeg skal til eksamen (Og jeg skulle have været til 3 andre men jeg vidste det ikke) Jeg ved ikke hvad eksamen er eller hvad man skal, det er i morgen. Hjælp mig. -
Suppleringskurser?
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som havde prøvet at supplere nogle fag, henover sommeren, og måske kunne svare på nogle af mine spørgsmål. Hvordan foregår undervisningen? Får man udleveret bøger eller er det noget man selv skal anskaffe? Afslutter man kurserne ved en prøve eller sker... -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Hvordan gik det?? FSA
ForumindlægHej allesammen! Var så op til biologi eksamen idag, og er egentlig bare nysgerrig; - Hvordan gik det med jer? Synes I prøven var svær?? n_n -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Uddannelsesvalg
ForumindlægHej! Er lige blevet student, og skal til at søge uddannelse. Men er virkelig i tvivl mellem to uddannelser, har nemlig både sundhedsteknologi og medicin med industriel specialisering i hovedet.. Nogen som evt læser til det, eller anbefale en af de to ovennævn... -
Flex hf
ForumindlægHej Vil bare lige høre, er der nogen af jer som har gået på Hf flex? og hvordan var det? kunne i godt holde jer selv i gang? Går nemlig at overvejer det lidt, så vil lige have afklaret nogle spørgsmål :) -
Beregn tid ud fra kW og kJ
ForumindlægHjælp til opgave B Man bager en kage i mikrobølgeovn ved, at ovnen opvarmer kagedejen fra temperaturen 12 ºC til 90 ºC. Kagedejens masse er 0,85 kg og den specifikke varmekapacitet 3,2 kJ/(kg K). 1. Beregn den varmeenergi som kagedejen tilføres. 3,2/100*85 = 2,72 kJ 2,72 *... -
Udregning jordens overfladetemperatur
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man kan regne jordens overfladetemperatur ud? -
Fortynding
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl, om man kan fortynde en base eller ej. Er der nogle der kan svaret på mit spørgsmål, så håber jeg, at I vil hjælpe... Og hvis svaret er, at man godt kan fortynde en base, så hvordan gør man det? :( -
hældningskoefficient nspire
ForumindlægJeg vil bare høre hvordan man finder hældningskoefficient i TI nspire -
Gør skolen lettere?
ForumindlægHej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :) -
A, B og C niveau?
ForumindlægHej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd. -
Hvad søger jeg.. ?
ForumindlægNu hvor man er student har jeg jo ferie.. men tror at jeg nok har tænkt formeget på eksamen, og helt har glemt tiden derefter.. Så nu skal jeg finde ud af hvad jeg skal være.. Jeg tænkte noget i ingeniør retning, men har svært ved at definere helt præcist hvilken slags.. Jeg vil gerne være nog...
