Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 15261 til 15280 af 58387
-
Specifik varmekapacitet - Eksamen opgaver
ForumindlægHey. Har lidt problemer med denne her er der nogen som kan hjælpe mig lidt? Fra elkogeren hældes 0,9 kg vand over i en tekande af ler. Tekanden vejer 850 gram og har temperaturen 21°C, inden vandet kommer over i tekanden. Den specifikke varmekapacitet for ler er 860 J/(kg • C) a) Hva... -
mat eksamen hhx
Forumindlægd) Gør rede for, at funktionen B har en vendetangent i punktet. nogle der har lavet dette? på forhånd tak -
Er du tidspresset? Har du brug for hjælp til at lave engelsk abstrakt?
ForumindlægJeg kan godt hjælpe! Jeg er kandidatuddannet i kommunikation med speciale i engelsk. Jeg er god til at oversætte danske abstrakter til engelsk på højt akademisk niveau. Jeg laver ikke selv abstrakten men blot oversætter det til engelsk . Du kan få din engelske abstrakt på email SAMME DAG! ... -
Fysik eksamen mundligt 2011 (FOLKESKOLEN)
ForumindlægHi, Til alle jer der ude, der har vaeret op til fysik eksamen. Jeg ville bare spoerge om nogle af jer der har vaeret op til eksamen om i kunne give mig et par fifs om eksamen, siden jeg skal op iovermorgen. F.eks. hvad jeg skal sige og hvorlang tid forberedelse man har. TUSIND TAK -
Anbefal nogle gode danske/engelske bøger
Forumindlægheeeeej ! Er der nogle der kan anbefale nogle gode fritidsbøger? Genre betyder ikke så meget. I må også gerne anbefale nogle engelske der vil være god at læse for en der ikke er særlig god til engelsk. -
SRP emnevalg i Afsætning/Engelsk A-niveau
ForumindlægHej! Jeg er VIRKELIG på bar bund hvad angår SRP. Jeg aner overhovedet ikke, hvad jeg skal skrive om. Jeg har valgt at skrive i Afsætning/Engelsk, og forventer at bruge noget afsætningsteori på et engelsk-talende land - men det er jo ret bredt! Har I nogle forslag? Sværhedsgraden skal ikke sætte g... -
Hjælp til biologi eksamen 24 timers forberelse
ForumindlægHej alle.. Jeg har trukket vadehavet til min eksamen, men da jeg ikke er særlig god til at tolke modeller/figure er jeg gået temmelig i stå. Jeg skal forklare denne fugur, men ved ikke hvad jeg skal sige: http://www.mitvadehav.dk/media/22868/f%C3%B8dek%C3%A6derivadehavet_arbark.pdf Jeg vi... -
Eksamen - download af websider - "snyd"?
ForumindlægHej drenge og piger Mit spørgsmål er som følgende: Når jeg nu har downloaded de relevante websider til min computers harddisk. (danskhistorie.dk, adl.dk), er det så iorden at bruge dem til Dansk A eksamen? Siderne fungere helt som de plejer bortset fra at de jo ikke er tilkoblet nettet på nog... -
Tid til at kigge på min lille engelsk-opgave?
ForumindlægHej Jeg har lige skrevet en engelsk opgave. Jeg tænkte på om der evt. var nogen som gad at kigge på grammatikken, formuleringerne og indholdet..? Hvis i kigger så vil jeg sende det, som en privat besked til jer. Tak på forhånd. -
Rettelse af engelsk stil ca. 550 ord
ForumindlægGoddag. :) Jeg skal snart aflevere min sidste engelske stil og jeg ligger lige på nippen til et 11 tal(9. klasse). Jeg vil derfor spørge om der eventuelt var en venlig sjæl herinde som lige vil kigge skidtet igennem . Den er cirka 550 ord :) Kommentar + rettelse og eventuel hjælp til forbedring.... -
Oversættelse af nogle få sætninger (3.g Engelsk A)
ForumindlægHejsa! Jeg har lidt problemer med følgende sætninger. Er der en der kan oversætte dem 100 procent korrekt for mig? Det er engelsk på A-niveau i 3.g, så de skal være fuldstændigt korrekte :) 1. Biologer mener at en forhistorisk dinosaurfamilie har overlevet i søens dyb, hvor den i årtusinder har... -
genplejsning eksam imorgen haster
Forumindlæghej havde mega besværlige med at forstå genplejsning, altså tager man noget dna fra en celle, og putter den til en anden celle. er det sådan jeg har forstået. og er det rigtig at dna klipper dna ved hjælp af enzymer? tak -
Familien. Eksamen i morgen tidlig
Forumindlæghej :) Hvilke teorier kan man anvende på den moderne familie? Håber en eller anden kan hjælpe mig. Min hjerne er gået på ferie .... På forhånd tak :) -
Eksamen forbrændnings reaktion
ForumindlægHej jeg vil vide om mine noter er korrekt især den sidste reaktion, går ud fra "C" er sod? Ved fuldstændig forbrændning; Ved ufuldstændig forbrændning; Tak for hjælp på forhånd -
Mundtligt eksamens spørgsmål (vektorer)
ForumindlægHej. Opgaven lyder således: Vis at en normalvektor for linje ax+by+c=0 er givet ved normalvektor=(a,b) Forstår ikke lige hvordan jeg skal vise det? :) -
Eksamen i b-niveau mundtligt
ForumindlægHej alle, Jeg er en af de heldige rødder som skal op i tysk mundtligt og i den lejlighed har jeg været oppe og trække en tekst. Formaten er den, at jeg har 24-timer inden jeg skal op og fremlægge min tekst på tysk. Jeg vender derfor her på falderebet min lid til jer! Jeg er pineligt dårlig t... -
Hvad skal man kunne til mundtlig eksamen i matematik?
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøve i mundtlig matematik i morgen, i 9. klasse. Jeg vil blot lige høre, hvad man skal have styr på for at snige sig op på en fornuftig karakter. Jeg har lige fået mine skriftlige prøver tilbage, og der fik jeg 7 i problemregning og 7 i færdighedsregning. Jeg håb... -
Matematik B - skriftlig eksamen
ForumindlægHej allesammen. :) Jeg vil høre om der er en der gider at tage en kigger på min skriftlige aflevering (matematik B) og evt. vurdere hvad den cirka er til? Det er dog kun delprøve 2 jeg lægger ud (den med hjælpemidler). Jeg har lavet alle opgaverne i delprøve 1 og er ret sikker på de fleste er ri... -
Brüderchen und Schwesterchen - eksamen i morgen.
ForumindlægHej - jeg har en tysk eksamen i morgen, og har trukket teksten "Brüderchen und Schwestechen". Jeg er ikke helt med på hvordan den skal analyseres, men har en idé om hvordan jeg placerer broderen og søsteren ind i Freud's model. Vær venlig at smide et par kommentarer for at hjælpe mi... -
Tysk, 24-timers eksamen. (Ein Satz).
ForumindlægJeg har lavet en disposition, som jeg gerne vil følge. - Ich habe ein Disposition gemacht, wie ich gern möchte folgen. (Til dem der har forstand på tysk 24-timers eksamen, - selvom jeg ikk nødvendigvis SKAL lave en disposition, kunne det ikke være fedt, - at give et godt indtryk, ved at lave en...
