Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 15261 til 15280 af 39512
-
Variabelsammenhæng og funktionssammenhæng
ForumindlægHej:) Er der nogen som vil være så venlig at forklare, hvad forskellen er på variabelsammenhæng og funktionsammenhæng i matematik. Jeg har søgt på det, men kan ikke rigtigt finde et konkret svar. Mange tak på forhånd! -
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
Terminsprøver, hvilke noter?
ForumindlægJeg skal have terminsprøve lige om et par dage, og jeg ville gerne vide om hvilke slags noter, som jeg burde have med. Jeg skal have det i Dansk og Matematik. -
økonomi
Forumindlæghvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :) -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Hej
ForumindlægHej, håber der er nogen der kan hjælpe mig, jeg skal lave noget trigonometri og noget vækstformel og eksponentialfunktion om emnet drivhus i matematik. mvh. Marianne -
Nogen der har flg. opgave!?:-)
ForumindlægMatematik Niveau A Højere Handelseksamen Handelsskolernes enkeltfagsprøve september 2005 Opgave 5 -
Reaktionligning
ForumindlægHvordan afstemmer man de ligninger? Jeg synes generelt de er svære fordi jeg ikke forstår en dyt af dem de er bare lettere i matematik. Kan nogen hjælpe mig hvordan det bliver lettere? -
Eksamen 18. maj 2011
ForumindlægHej Ville høre, om der er matematik A besvarelse fra d. 18. maj 2011, da jeg skal op i morgen og gerne vil øve mig på det nyeste sæt. Tak på forhånd. -
permutationer og enigma
ForumindlægHejsa Er der nogle som kan forklare mig hvad permutationer er ifht enigma? Har i nogle sider eller sådan noget der forklarer matematikken bag enigma? -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har fået 02-02 i årskarakter, og skal til skritflig eksamen, jeg ved jeg får 00. Har jeg så dumpet matematik b? -
Andengradsligninger
ForumindlægHey. Har brug for lidt hjælp til det her matematik /: som jeg ikke forstår så godt! 1. Hvordan kan man vise, at 1 er løsningen til andengradsligningen: 2x²-5x+3=0 Hvilken af de her tal -1,0,1,2 og 3 er løsningen til : 2x² -10x+12=0 og hvordan finder man ud af det? Hvordan kan man lø... -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
differentialregning - begynder
Forumindlæghej alle, jeg håber i kan hjælpe mig lidt her inde... jeg sidder og læser til eksamen i matematik og her skal vi bland andet op i differentialregning, men vi har ikke lært noget om det i skolen, ret surt. håber der er nogen der kan hjælpe mig med at forstå det, virkelig simpelt, kunne godt tænke ... -
Hvad kan man med en Sammensat Funtion?
ForumindlægHar fået til opgave at skulle fremlægge om sammensatte funtioner i matematik i min klasse.Har fået læst en amsse om dem og om hvordan man alver dem, vha. 2 funtioner.Det kan jeg godt forstå hvordan man gør, mit problem ligger bare i at jeg ikke kan se hvad man kan bruge dem til og jeg kan ikke få... -
SRP
ForumindlægHej derude. Er der en der har tid til at se på min SRP. Altså jeg har godt nok fået den tilbage og fået karakter, men vil gerne se hvad i har at sig om den, da jeg er vild uenig om min karakter. Jeg sender kun over E-mail. For efter dette vil jeg tage en samatale med min vejlede... -
Hjælp til ligning
ForumindlægHej jeg er lige ved at lære en masse matematik efter 3 års pause og nu er der lige en ligning jeg ikke forstår som jeg meget gerne ville have lidt hjælp til. Hvordan løser man x^2/-9 = -4 skal man ikke gange med - 9 på begge sider så man får x^2 = 13 (fordi - 9*-4 = +13??) Men så synes jeg i... -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
Er min beskrivelse korrekt? (Differentialregning)
ForumindlægHej Jeg har fundet flg. beskrivelse af differentialregning på nettet: "Differentialregning er i matematikken en metode til at bestemme hældningen på en graf, i et udvalgt punkt." Men er denne beskrivelse korrekt? Er det ikke nærmere en metode til at bestemme hældningen i en tangent t... -
dumpe til stx eksamen
ForumindlægJeg er ikke noget 12-tal menneske, men vil stræbe efter 7 og 10. Jeg regner med at dumpe i Matematik (1.g) hvis ikke det bliver trukket til eksamen. Regner med at få 00 i både mundtlig og skriftelig, selvom jeg egentlig laver mine opgaver og spørger indtil undervisningen. Jeg vil bare høre fra je...
