Eksamensforberedelse

Terminsprøver, hvilke noter?

05. december 2017 af IsabellaBak (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Jeg skal have terminsprøve lige om et par dage, og jeg ville gerne vide om hvilke slags noter, som jeg burde have med. Jeg skal have det i Dansk og Matematik.


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2017 af Mathias7878

Det vil nok være en god ide at have en formelsamling med til din terminsprøve i matematik :-)

- - -

 

 


Brugbart svar (2)

Svar #2
05. december 2017 af Egofaciens

I dansk:

Hav styr på hvordan man skriver de forskellige ting, f.eks. essay, novelle, artikel, klumme, reportage osv. Du kan måske finde noget på nettet, som du kan skrive noter til, og putte alle dine noter ind i en mappe "DANSK".

I "DANSK"-mappen laver du forskellige mapper, hvoraf den ene f.eks. kan være "essay", den anden kan være "novelle", den tredje kan være "artikel", den tredje kan være "klumme", den fjerde kan være ... noget andet. 

I hver af disse mapper kan du først og fremmest sætte et dokument ind, hvori der præcist står hvordan opbygningen af f.eks. et essay er, hvad man skal inddrage, hvordan man skal skrive, osv. Derudover kan du også sætte eksemplariske essays ind, som du kan få inspiration af - dermed ikke bruge dem som snyd, hvilket nok også bliver svært, da I får nye opgaver.

Gør sådan for hver af de forskellige opgavetyper, og så vil jeg vove at påstå, at du vil være en af de bedst forberedte! Det kan også hjælpe dig at læse bøger, selvom det nok ikke gør den store forskel, når du starter "om et par dage".... 

I forhold til matematik, ville jeg, som #1 nævner medbringe en formelsamling, men måske også eksempler på hvordan man løser de forskellige typiske opgaver, da en formelsamling ikke altid kan bruges, hvis man støder på en opgave, man aldrig har set før.

Held og lykke!


Svar #3
11. december 2017 af IsabellaBak (Slettet)

Det gik rigtig godt, og tak for hjælpen!


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. december 2017 af Egofaciens

Hvor godt!!


Skriv et svar til: Terminsprøver, hvilke noter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.