Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15281 til 15300 af 33706
-
Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?
ForumindlægHej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :) -
Retningsvektor
ForumindlægHej.. Jeg skal angive en retningsvektor for linjen m. Det er de oplysninger jeg har. r(t)=(5sin(t+2),5sin(1,5t))Der skal anlægges en tilkørsel i punkt P(x(pi);y(pi)). tilkørslen følger en linje m, der tangerer togets banekurve i punktet P.Håber i kan hjælpe mig :) -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
TAK
ForumindlægHenten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk -
Sekanthældning/tangenthældning
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave som jeg er gået noget så meget i stå med og håber jeg kan få lidt hjælpe her; En funktion har forskriften f(x)=3x^2 Find hældningen på sekanten, der går gennem punkterne P(2,f(2)) og Q(-1,f(-1)) Find hældningen på tangenten for f i P(2,f(2)) -
funktioner: funktionsværdier og kurver og grafer
ForumindlægHej Allesammen, sidder her og har brug for lidt hjælp til at komme igang. Den første opgave lyder som følgende: - En lineær funktion er givet ved f (x) = 2x + 3 Angiv funktionsværdierne af −3, −2, 0 og 4. Tænker jeg skal indsætte funktionsværdierne der hvor f(x) er, eller er jeg... -
HJÆLP til funktioner
ForumindlægOpgaven lyder således: På figuren ses grafen for en funktion f. Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 0 Bestem ved aflæsning det tal x, for hvilket f'(x) = 1 Jeg kan ikke helt finde ud af, at få begyndt, nogle der kan hjælpe?? (ved godt tegningen er meget upræcis, men ba... -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
Good Will Hunting
ForumindlægSkal et geni tage ansvar og vie sit liv til videnskabens fordel? Filmen Good Will Hunting giver et indblik i denne problematik. Et andet berømt eksempel er fra James Sidis. Han lavede ikke så mange gennembrud selvom han er det menneske, der har haft højest IQ (det er jo et gennembrud i sig sel... -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hvordan kan man forklare følgende begreber??
ForumindlægForklar begreberne differentiabilitet og differentialkvotient. Skal jeg bare sætte nogle grafer ind og så forklare hvad en differentialkvotient er osv. ? - men ingen tal ? -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
Eksamensspørgsmål om Funktioner og Vækst
ForumindlægJeg har fået nogle mundtligt spørgsmål der lyder: Du skal redegøre for vækstfunktioner. Udled formlen for fordoblingskonstanten og/eller formlen for bestemmelse af konstanterne a og b i eksponentialfunktionen, f(x) = b · ax Udled differentialkvotienten af f(x) = b · ax Er der no... -
(problem)regning !
Forumindlægjeg ved altså ikk hvad man skal forberede sig på til en terminsprøve i 10.kl, altså vedr. problemregnig. Det er så bredt, at jeg ved overhovedet ikk hvor jeg skal begynde, og er der noget bestemt, som man absolut kommer ind på? Jeg vil gerne op på et 10 tal, jeg lå altid på ni på det gamle skala,... -
Integrale med cirkel midt på
ForumindlægHvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for? -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k...
