Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15321 til 15340 af 48880
-
AT forbandet forløb !
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive om Darwins rejse i de to fag Biologi (Naturvidenskabelige) og Dansk (Humanistiske) . Men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal koble de to fag sammen og har rimeligt svært ved at skrive en problemformulering ? Og hey er det kun mig der bare ikke fatter hvordan man skal skrive... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Artikel ,, HASTIG HJÆLP !
Forumindlæghej alle kan nogen hjælpe mig med denne opgave .. jeg har virkelig brug for hjælp til at komme igang.. opgaven går ud på: 1: INDLÅN AF ENGELSKE UDTRYK I DET DANSKE SPROG: • Hvem er det, der blander engelske ord ind i dansk talesprog? • Hvordan kan det være, at folk inddrager engelsk i ... -
Hjælp plss.
ForumindlægJeg skal til at gå i niende næste år, vil gerne har et bedere snit, derfor søger jeg en privat lære, der kan undervise en gang om ugen i matematik - Dansk og f/k. Ved I hvor man kan finde en privat lære? Har virklig brug for en privat lære, håber virklig at I kan hjælpe mig. -
befolkningen i KBH
Forumindlægnogen der kan hjæælpe? I 2007 boede der 5 447 084 mennesker i Danmark Af dem boede 4 943 385 uden for KBH i københavn boede der 503699 opgave 1.2 beregn, hvor stor en procentdel af den danske befolkning der boede i KBH i 2007 -
Bøjning af "to sing"
ForumindlægHey. Hvordan bøjer man "to sing"? To sing, he sings, he sang, he has sung??, he had sung??, he will sing.. Jeg skal skrive en sætning som på dansk er: ... sunget af Celine Dion.. .. sung by Celine Dion? -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej SP. Mit emne er Down syndrom og etik (Biologi A og Dansk A). Nogen der ved hvad jeg kan svare, når min problemformulering siger dette: Forklar baggrunden for udvalgte fysiologiske konsekvenser af sygdommen - herunder variationen i graden af sygdomssymptomer. Please hjælp er i nød! -
Er det en fejl?
ForumindlægI en af opgaverne i fejlstøvsugeren står der at jeg skal oversætte følgende: I fremtiden vil alle elever få adgang til en computer. I fejlstøvsugerens rettenøgle står følgende: In the future all pupils will have access to computers. Er det ikke en fejl, når der i den danske udgave står "... -
Hvem repræsenterer Venstre i EU-parlamentet i 2010?
ForumindlægHej alle. Har 2 spørgsmål, som jeg har fået i en opgave, hvor jeg skal bruge nettet. Men kan ikke finde et svar. Derfor spørger jeg jer: - Hvem repræsenterer Venstre i Europa-parlamentet i 2010? - Hvem er den danske EU-kommissær i 2010 og hvilket område er hun kommissær for? tak på forhånd(: -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
SU
ForumindlægHej allesammen, jeg søgte su helt fra januar af og skal få dem på mandag, men problemet er at når jeg går ind på su.dk står der jeg får 0 kr for alle måneder og jeg har ikke fået et brev inde på min eboks. Ved i om det kunne være en fejl eller er det fordi min skole ikke har sendt de oplysninger ... -
Hjælp til retning af fejl i tekst
ForumindlægJeg er i gang med at rette en tekst for fejl, og er lidt gået i stå. Jeg kan faktisk ikke se flere fejl, end dem jeg har rettet. Er der nogen, der lige hurtigt vil se efter, om jeg eventuelt mangler noget. Teksten er således: Danske skuespillere har helt tilbage fra stumfilmenes tid haft succ... -
Inspiration til en problemformulering
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en problemstilling jeg har lavet, men er lidt usikker på hvordan jeg ville have min problemformulering til at se ud. Min problemstilling ser følgende ud: ''Hvordan er prisudviklingen på det danske boligmarked sammenlignet med Sveriges?'' Hvis i har noge... -
årskarakter vs eksamenskarakter
ForumindlægHej med jer allesammen. jeg blev student sidste år 2012, og har siden da haft et sabbatår. Men nu skal jeg igang igen. Jeg har tænkt mig at søge ind på Århus Universitet gennem kvote 1, som har frist her den 5. juli 2013. Her har jeg tænkt mig at søge ind på studiet, Engelsk og Europastudie... -
Droppe ud og starte på 2årig STX
ForumindlægHej med jer Jeg har haft et meget turbulent 1. g, som endte med at jeg nu går på en linje jeg hverken forstår eller går op i (græsk A, latin A). Jeg havde oprindeligt valgt Mat A, Fys B, Kem B, men endte med at stoppe pga. det sociale. Jeg vil gerne læse noget biologi, da jeg har fundet ud af at ... -
mat terminsprøve
ForumindlægHej jeg har altid været d¨rligt til kursen, og imorgen er der færdighedsprøve(terminsprøve) i matematik. Hvad plejer at være for nogle svære opgaver der? Værdien af 50 USD i d.kr.? Omregn 500 danske kroner til EEK? Værdien af 125 EUR i d.kr. ? Kan i forklare hvor jeg gøre det? ... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
'En Handske' eller 'Et Dukkehjem'
ForumindlægHej, Jeg har valgt SÆdelighedsfejden som emne til min dansk/historie opgave, og har set skuespillet 'En Handske' af Bjørnstjerne Bjørnson nævnt i forbindelse med dette flere gange.. Derfor er det oplagt at vælge dette, som litterær tekst, men jeg ville egentlig hellere arbejde med 'Et... -
matematik
Forumindlægnogen som kan hjælpe mig med følgende opgave? I år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år vok-sede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr., med god tilnærmelse med 1300 om året. a) Opstil en model, der beskriver ... -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor...
