Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15321 til 15340 af 33566
-
Sammenblanding af to væsker
ForumindlægJeg har to væsker, der skal blandes i forholdet 1,76:1. Hvis jeg gerne vil have 200 ml, hvordan skal jeg så regne ud, hvor meget jeg skal bruge af hver? -
Dumper til VUC mat hva så?
ForumindlægHey jeg skulle spørge hvis man dumper ti VUC i mat niveau B kan man så tage det om igen? -
Forklaring af arealfunktion
ForumindlægJeg skal skrive matematikrapport om integralrening, og derunder forklare arealfunktion. Og forståpr ikke helt hvad man bruger det til? Hvorfor er det smart? -
gange reglen og runding af karakter
ForumindlægHey alle.. mit gennemsnit er 6.9 ganget med 1.08 ender den på 7.452. Ender mit gennemsnit så på 7.4 eller 7.5.? Nogler der ved det? -
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j... -
Skæring ml. ret linie (parameterfremstilling) og en vektor
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave at bestemme vinklen mellem en en ret linie og en vektor men forstår ikke fremgangsmetoden...Opgaven lyder som følger:I et koordinatssystem har en ret linie m parameterfremstillingen(x) = (5) + t(4)(y) = (4) + t(3)og en vektor a er bestemt ved a=(2 4)Beregn gradtall... -
integrallet?
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at bestemme integrallet af følgende:(x+1) - (1/(x+1)) - (2ln(x+1))er ret forvirret -
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
Er der nogle som kan hjælpe
ForumindlægHar svært ved opgaverne -
FSA - færdíghed
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg er blevet erklæret ikke uddannelsesparat af min UU-vejleder begrund af fravær, hvilket også er gået udover mine karakter og standpunktskarakter. Det skal lige siges at jeg går i 10. klasse og mine standpunktskarakter fra sidste år lå til at jeg var blevet erklæret uddannelsesparat, men valgte... -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægJeg er så lost vdr. SSO, ved ikke hvad jeg skal skrive om... Hvad skriver I andre om, eller hvad har I skrevet? -
100-meter løb - hjælp!
Forumindlæghvordan kan man vise at accelerationen afhænger lineært af hastigheden? jeg ved at a er def. som hældningskoefficienten for tangentene til (t,v)-grafen i punktet (to,vo) men hvordan kan man vise det= -
Diskontinuert spektrum
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad et diskontinuert spektrum er, udover at det har spektrallinjer, men hvad er spektrallinjer i øvrigt? Jeg er på bar bund. På forhånd tak. Hilsen Julie -
sammensatte funktioner?
Forumindlæghvordan løser man nedestående`? Bestem forskrift of definitionsmængde for (f ο g )(x) ( altså f(x) sammensat med g(x)) og (g ο f)(x) (altså g(x) sammensat med f(x) ) f(x) = x2+√x g(x) = 2x+1 jeg er helt lost - var syg da vi lærte om det, så jeg er lidt i et problem :S Hj... -
rumfang, massefylde m.m
ForumindlægHjemme hos familien Hansen har de en julestjerne, som de bruger år efter år. Den er gået i arv fra generation til generation siden oldefar Hansen selv fremstillede den i 1890. Julestjernen er lavet af sølv og har et rumfang på 60 cm3. Hvor meget vejer julestjernen? Jeg ville virkelig værdis... -
Opgaver
ForumindlægHej........:) Jeg har matematikaflevering for til imorgen. Og der er nogle opgaver som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Og har brug for jeres hjælp. 1. Reducer udtrykket: (x + a)2 - (x - a)2 2. Esoler m i ligningen: E = 1/2 mv2 + mgh 3. Løs ligningssystemet: A - B = 1 4 (A + 2B) = 0 4. Søren bor ... -
Chi-i-anden
ForumindlægJeg har vedhæftet hele opgaven og har et spørgsmål til OPGAVE B. Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg først finde de observerede og forventede værdier: Men hvordan gør jeg dette i en tabel som denne?? -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ... -
SRO - Chi i anden test
ForumindlægHej, jeg har er i gang med at skrive en SRO opgave og skal gøre rede for hvad signifinkansniveau er og hvad Chi-i-anden teststørrelsen er og jeg blander dem sammen og kan ikke forstå forskellen.
