Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15321 til 15340 af 38620
-
Hensynsled og genstandsled?
ForumindlægHvis jeg nu siger: Der er lyserøde gardiner foran mit vindue. Hvad er så genstandsledet og hvad er hensynsledet? Hvordan skal jeg skrive det på tysk? -
I tvivl
ForumindlægHej. Hvordan vil i oversætte denne sætning på Tysk. Den lyder sådan: Min ynglingsfag er kemi og tysk. Jeg ved at der er mere end 1 fag, der er min ynglingsfag. Så det hedder ikke ist, men sind. Men jeg bliver i tvivl om ynglingsfag hedder Lieblingsfach, eller Lieblingsfächer eller noge... -
Rettelse
ForumindlægHej Er der en som gerne vil læse min tysk stil igennem og rette/markere den for eventuelle fejl? Sender den gerne i en besked, hvis der en venlig sjæl, som vil kigge på den :) -
Krigen
ForumindlægHvad var grunden til, at Danmark i 1864, 2. Slesvigske krig, kom i krig med Det tyske forbund og Preussen? -
Mærsk død - Helles synspunkt.
ForumindlægHej sp. I dag døde den store invenstore, mærsk. Og så lige på dronningens fødselsdag. Men i et interwiev, hører man Helle Thornings, synspunkt, på om hans død ''Det her er et lille stykke af danmarks historie'' Ud fra den udtale om hans død, er jeg lige ved at brækk... -
Projektuge: Den materielle lykke. Hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi er fire piger fra 9. klasse, som i denne uge har projektuge, og vi vil meget gerne have jeres hjælp. :-) Vi har valgt et emne omkring 'den materielle lykke'. Altså, kan man være lykkelig uden materielle goder? Kan et TV, en mobil, et fedt musikanlæg osv. gøre en lykkelig? H... -
Oversættelse
ForumindlægHej Er det nogle der kan hjæpe mig med at oversætte sætningen til tysk : Hendes dovne søster derimod blev bedækket med tjære. Jeg har slev tænkt, at "Hendes" må stå i genitiv, men "Hendes dovne søster" tager vel også nominativ. Jeg bliver lidt forvirret :) -
Kort oversættelse ? Kunne jeg få en til at kigge igennem for fejl ?
ForumindlægTYSK: Nach der Wiedervereinigung in 1990 des östlichen Deutschen fühlen heute, der ihre Geschichte langsam verschwindet. Deshalb viele Deutschen geben in diesen Jahren ihre Erinnerungen heraus. Sie erzählen jetzt um die Erlebnis und die Erfahrungen, die ihre Leben beeinflusst haben, und, den sie... -
Trukket ned pga. "forsigtighed"
ForumindlægJeg var til evaluering i mit tysk 2.g forsætter ...og jeg fik at vide at jeg var aktiv og blabla, men at mit skriftlige var sjusket, noget som jeg modbeviste med det samme idet jeg viste mine to opgaver og min prøve som alle var over 9...Det indså min lærer men kom med den kommentar at jeg havde ... -
Social arv og Submarino
ForumindlægJeg skal skrive SRP om social arv med udgangspunkt i romanen Submarino, så derfor ville jeg høre om nogen har lavet en god opgave om social arv, som jeg kunne få lov at kigge lidt på til inspiration. Eller hvis nogen har lavet en rigtig god analyse af Submarino er jeg også interesseret i det (i... -
Slavernes rejse fra Afrka - Amerika.
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om slavernes rejse fra afrika til amerika hvor jeg vil fokusere på slavernes forhold på slaveskibene. Jeg skriver i fagene dansk A og historie A, og bruger derfor analyse, fortolkning og kildekritik. Men da historie er samfundsvidenskabeligt skal jeg have enten nogle teorier... -
Nettet
ForumindlægHeej .. Jeg har hørt om en hjemmeside, hvor man kan læse en masse. F.eks. i dansk , kan man læse : Billed analyse, om noveller, eventyr, digte .. Nu vil jeg gerne ind på siden. Men men, kan selvfølgelig ik huske hvad den hedder.Er der nogle der kender den, eller måske bare en hvor man kan læse li... -
AT- hvilke metoder?!
ForumindlægJeg skal op i mundtlig AT i morgen, hvor jeg ikke helt har styr på hvilke metoder og teorier jeg har brugt. Jeg har fagene dansk og psykologi, hvor jeg i redegørelsen har gjort rede for hvorfor folk udvikler spiseforstyrrelser igennem Freud og eriksons teori. Dernæst har jeg analyseret en dokumen... -
kortfilm
ForumindlægHej jeg hedder pernille, og jeg har desperart brug for hjelp. jeg skal aflevere en analyse på "life is a bitch" men kan ik finde en side hvor jeg kan se den. kender i et sted hvor jeg kan se den p.s. hvis i ikke har mulighed for at svare senest den 26/3 så bare glem det den skal afl... -
IT/Kommunikation
ForumindlægJeg skal analysere et par profiler på en ungdomsportal, i faget IT/Kommunikation på C-niveau. Niveauet virker fjollet, så vil gerne lidt højere op... Men jeg har svært ved at finde ressourcer.Opgaven er skriftlig, og jeg skal ind på emner såsom sproglig stil/træk, personernes signaler, mål og til... -
SRP om brystkræft
ForumindlægHej jeg skal lave SRP om brystkræft i fagene dansk og biologi. I bilogidelen skal jeg skrive om de fysiske konsekvenser, altså hvad kræft er og hvordan den udvikles samt forbyggelse af kræft. Under danskdelen skriver jeg om det pyskiske aspekt. Her skal jeg analysere Tine Engers digtsamling, Bry... -
Flashback in medias res
ForumindlægHejJeg er igang med at analysere en novelle. Og vil skrive at anslaget er et flashback in medias res.. Men kan man det?Det lyder lidt mærkeligt.Men novellen starter med at en jeg-fortæller fortæller om hvad der er sket 2,5 time tidligere. Dog uden at fortælle noget om de personer der er med i nov... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om nogle ting. Jeg ved, at man trækker et emne indenfor enten sprog, medier eller litteratur. Altså litteratur er man jo vant til fra analyse og fortolkning, men jeg håbede på, at nogle kunne fortælle lidt om eksamen mht.... -
SSO Længde?
ForumindlægVil lige høre omkring SSO, jeg skriver i historie. Er 11sider selvskreven tekst for kort? -3 til redegørelse -3 til analyse -3 til diskussion 1 til indledning og 1 til konklusion?? Jeg føler at jeg har besvaret problemstillingen.... Men kan jeg komme ud for at jeg får at vide i bedømmelsen at d... -
Martin og Victoria symboler
ForumindlægJeg er i gang med at analysere Martin og Victoria da jeg stødte på nogle symbolspørgsmål, som hedder: 1. Der er et gennemgående symbol i romanen og det er ild. Find steder hvor Martin nævner noget der har med ild at gøre. Hvad er ild symbol af? 2. Prøv at finde de natursymboler, der ellers er i t...
