Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 15341 til 15360 af 17507
-
Psykologisk eller evne
ForumindlægHej,Har lidt spørgsmål som jeg gerne vil bede jer svare på - da jeg vil mene at svarene vil varierer fra person til person, afhængig af deres egen situation, og mening:Spørgsmålet lyder:'Hvis en dreng/pige i fx Gymnasie/HTX whatever, ikke er så god til matematik, er det så psykologisk betinge... -
HJÆLP - Økonomisk udvikling efter 57!
ForumindlægHej (:Har lige nogle spørgsmål - ved godt der er mange, men svar på i hvert fald nogle af dem, ville være SÅ skønt.1. Hvad var forskellen i den økonomiske målsætning før og efter 1957?2. Hvodan skulle henholdsvis penge- og finanspolitikken bruges i 60'erne?3. På hvilken måde søgte man at brem... -
optik-haster
ForumindlægJeg har et forsøg inden for optik kategorien.Forsøget hedder: lysets brydning, i et tresiddet prisme. Altså man sender nogle lysstråler igennem en spalte med 3 spalter, hvorefter de rammer et tresiddet prisme. (selvfølgelig skal man så prøve at lade lyset ramme på forskellige vinkler. Her tegner ... -
Kartografi - Metode?
ForumindlægJeg har i min synopsis valgt at skrive om Columbus og hans rejse til Amerika. Fagene er Naturgeografi og Historie. Historie er ret ligetil, men i naturgeografi har jeg valgt at fortælle om hvordan man overfører Jordens runde overflade til en plan overflade, og vice versa. Problemet er bare at jeg... -
Oversættelse?
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med oversættelse af dette: Dansk: I min rapport har jeg skrevet om radioaktive henfald. Jeg er kommet ind på henholdsvis alfa, beta og gammastråling. Jeg har udledet henfaldsloven ved hjælp af differentialregning samt et fysisk postulat. Jeg har også skr... -
Haster
ForumindlægJeg skal op i AT på mandag, men jeg er virkelig kommet i knibe. Jeg har om SARS, og om frygten for SARS i år 2003 var en reel trussel pga. vi lever i en globaliseret verden. (skriver i samf og bio). Jeg har i min synopsis forsøgt at inddrage Ulrich Bech, og hans teori om at vi lever i et risikosa... -
Dybt forvirret ang. metoder i AT
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med de foreskellige metoders andvendelse i de enkelte problemstillinger? Jeg har selv nogle stikord, men hvordan jeg skal formulerer mig fyldesgørende..altså give en begrundelse for hvorfor jeg har anvendt en bestemt metode. Jeg har gjort mig et forsøg, men jeg slet ikke ... -
Metoder i NG og samfundsfag
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT-eksamen på onsdag i næste uge, og sidder og er igang med at læse op på metoder til de to fag. Derfor ville jeg høre om der var nogle der gad hjælpe mig med at kategoriserer hvilke metoder jeg har brugt mig af. Sådan at jeg er sikker. Jeg har fagkombinationen NG og Samf... -
BÆREDYGTIGT ENERGI ELLER VEDVARENDE ENERGI? BIOLOGI - HEEEEELPPP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har bare et par spørgsmål omkring bæredygtigt energi... Altså når jeg læser på hjemmesider om det står der at bæredygtigt energi er det sammen som vedvarende energi. Andre steder står der at bæredygtigt energi produceres ved hjælp af vedvarende energi. Min lærer fortæller mig... -
Farvel til almen dannelse?
ForumindlægHej, som mit brugernavn måske antyder begynder jeg på politstudiet her til september. Som bekendt går økonomi ud på – i et delvist matematisk sprog – at formulere en form for parameter, dvs. en påstået sammenhæng mellem givne størrelser, og så finde en statistisk metode med hvilken man så kan for... -
Matematik B - differentiering
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, som skal løses i Maple, men uanset hvor meget jeg har forsøgt... Så kan jeg ikke finde ud af at fortælle programmet at x > 0 i ligningen - uden denne vitale bid af information, så kan jeg åbenlyst nok ikke ende ud med det rigtige facit. Jeg behøver ikke hjælp til ... -
Retroduktion
ForumindlægJeg skriver speciale (er ikke nået så langt, derfor lidt svævende...) hvor jeg vha feministisk kritisk diskursanalyse analyserer online materiale fra en patientorganisation, som specifikt retter sig mod kvinder. Min positionering er i socialkonstruktivismen, og jeg vil i diskussionen teoretisere... -
Fyisk A Skriftlig eksamen i HTX
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal op i skriftlig fysik A på mandag, og jeg føler mig lidt fucked.. Jeg har fulgt med i timerne, som stort set alle har været brugt til teori og forsøg ( i hvert fald de timer hvor læreren var tilstede). Men når det så kommer til at regne opgaver og problemstillinger, har jeg ... -
harmoniske svingninger
ForumindlægHey :) Jeg sidder og roder lidt med emnet harmoniske svingninger og er gået hen og er blevet en smule nys. vi har at gøre med en kraft af gøre der overholder hookes lov, altså en elastisk kraft. F=-k*x. Og idet der ikke antages at være gnidningskræfter må det elastiske kræft være den resulterende... -
Planer i rummet - pyramideformet bygning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: En pyramideformet bygning skal bygges på en skråning. På figuren ses en model af bygninden indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1m. Modellens fem hjørnepunkter betegnes A,B,C,D,T. I modellen svarer kvadratet EFCD til et vandret gulv i bygningen, og firkante... -
betydning?
Forumindlæghejsa..Hvad mener man her:Gennem mange år forsøgte man at skaffe mere landbrugsjord ved at inddæmme arealer i Lammefjirden og Sidinge Fjord i Odsherred, Kolindsund på Djursland og på Lolland. Desuden udtørrede man en masse mindre søer og moser drænede eng.Dette forstår jeg ikke helt -->> Si... -
integraleregning...
ForumindlægHej...Jeg har fået lidt problemer med en afleveringsopgave.. Jeg skal vise at:S( (1/sqrt(1))*(1+2x)*e^x dx = 2sqrt(x)*e^x + KJeg har forsøgt at integrere venstreside, men får blot:(2*sqrt(x) + 4x^(3/2)-(8/3)x^(3/2))*e^xJeg har holdt e^x helt uden for mine beregninger - og så bare tilføjet det til... -
Eksamensemne - halogener
Forumindlægjeg har under forberedelse bl.a. emnet Halogener. Jeg skal til eksamen i næste uge med kemi på c-niveau, og er generelt rimelig stærk i kemi, men synes at dette emne er meget snævert! jeg har ikke rigtig nogen anelse om hvad jeg skal fokusere på, og hvilke forsøg jeg skal bruge, jeg har fundet to... -
nogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau
ForumindlægHey Jeg skal snart op i kemi på c-niveau og det er jeg ikke vildt tilfreds med, men man skal jo prøve at få det bedste ud af det, så jeg vil gerne have noget hjælp til hvordan man lige skal kringle sådan en situation. Vi har fået et eksempel på hvordan et spørgsmål kan komme til at se ud: Rene st... -
Eksamenforberedelse til Kemi
Forumindlægnogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i kemi på c-niveau og det er jeg ikke vildt tilfreds med, men man skal jo prøve at få det bedste ud af det, så jeg vil gerne have noget hjælp til hvordan man lige skal kringle sådan en situation. Vi har fået et eksempel på hvor...
