Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 15381 til 15400 af 163701
-
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny... -
Hvordan ser de 6 forskellige grafiske billeder ud for et andengradspolynomium, hvor diskriminanten d og koefficienten a varierer?
ForumindlægJeg skriver emneopgave om andengradspolynomier og et spørgsmål lyder: Hvordan ser de 6 forskellige grafiske billeder ud for et andengradspolynomium, hvor diskriminanten d og koefficienten a varierer? Så er jeg meget i tvivl om jeg selv skal vælge 6 funktioner at tegne grafer over, eller om der... -
Linjers vinkel med koordinatakserne, Vejen til Matematik A, Opgave 28, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 28 To linjer l og m er givet ved l : x - 2y =5 og m: ( xy ) = ( 1 3 ) + t ( -1 2 ) Se eventuelt den vedhæftede fil a) Bestem linjen l´s vinkler med koordinatakserne Jeg omskriver x - 2y = 5 til -2y = -x + 5 y = (1/2)x - 2,5 linjen har hældning a = 0,5 ... -
Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h
ForumindlægPå figuren ses graferne for hver af følgende funktioner: f (x)=−1,5x+1, g(x) = 3x og h(x)= x+2 . Gør rede for, hvilke af graferne A, B og C der hører til hver af funktionerne f, g og h . -
Spansk grammatik ''a'' og ''que''
ForumindlægHvornår bruger man ''a'' i spansk? ''Que'' kan betyde at, i at sætninger, hvad kan det ellers betyde? Tak på forhånd :) -
Robbie - Isaac Asimov paper hjælp!!!!!!!
ForumindlægHej Jeg skal skrive et 'paper' om Isaac Asimovs novelle "Robbie". Jeg er helt lost. Opgavebeskrivelsen lyder sådan her: Write a paper (700-1000 words) in which you answer the following questions. Answer the questions separately: 1. Explain briefly the concept of A.I and outli... -
Redegør for at y=b*a^x er løsning til differentialligningen y'=k*y .
ForumindlægJeg har i et eksamensspørgsmål fået til opgave, at redegøre for at y=b*ax er løsning til differentialligningen y'=k*y. Jeg har valgt at gøre det på følgende måde (se vedhæftede fil) Mit spørgsmål er så... Er ekx det samme som a -Hvis ja, hvordan forklarer jeg det så? Håber at der er en ven... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
Den stokastiske variabel X er normalfordelt med parametrene (0, 1). Beregn i hvert af tilfældene tallet a, når
ForumindlægHej. Jeg har svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig med den. På forhånd tak:) Har lagt et billlede af opgaven op i filen -
Nogle der kan vurdere min SRP, hvor jeg bruger Mat A og Samf B
ForumindlægHej, jeg har fået en karakter tilbage som jeg er okay tilfreds med, men jeg forventede et højere karakter. Jeg vil have jer som har evne i Math og Samfundfag til at vurdere min SRP opgave og give mig en feedback Er der nogle som vil gerne hjælpe mig ? -
Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :) -
Opgave 6 - fa(x)=x^3+3x^2+(a+2)x+2a
ForumindlægGør rede for, at grafen for enhver af funktionerne i familien går gennem punktet P(-2,0). Jeg forstår slet ikke spørgsmålet, så kan nogen forklare det på bedre vis? På forhånd tak :) -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Bestem a og b i en eksponentiel funktion når f(1)=6 og f(3)=54
ForumindlægJeg har fået at vide at: f(1)=6 f(3)=54 Jeg skal bestemme a og b i denne eksponentielle funktion, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal starte. Al hjælp I kan give vil blive modtaget med kyshånd -
Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère
ForumindlægHi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my... -
Holocaust
ForumindlægJeg har trukket holocaust og holcaustbenægtelse i dag, og skal til eksammen imorgen. Jeg skal opstille 3-4 problemstilinger på baggrund af nogle bilag. Jeg har lidt problemer med at finde på nogle gode problemstillinger. nogle der kan hjælpe? Mine materialer er - en film hvor jødere bliver samme... -
eksamen i tysk
Forumindlæghej folkens, dajeg skal op i tysk eksamen, så ville jeg høre om der nogen der kan nogle super fede vendinger på tysk: eksempelvis: - jeg vil gerne begynder med ekstemporalteksten.....- man kan konstatere, at .....- og gerne nogle eksempler med konjuktiver på forhånd tak -
Samfundsfag
ForumindlægSamfundsfag C , hvordan forgår eksamen ? -
Eksamen
ForumindlægVi har trukket samfundsfag og er lidt i tvivl om, hvordan det kommer til at forgå... Jeg tror det kommer til at forgå på følgende måde: Vi kommer der ind, har 45 min. forberedelsestid, hvor vi skal besvare 2-3 spørgsmål, noget med at redegør, diskutere, analysere osv. også får vi ind artikel, ...
