Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15401 til 15420 af 22496
-
Friktion
ForumindlægHej, jeg håber nogen kan hjælpe mig mht friktion. Det er, fordi jeg lige skulle tjekke mine noter igennem om friktion, og så stod der: 1) Bevægelse uden friktion 2) Bevægelse med friktion 3) Dynamisk friktion 4) Statisk friktion Jeg er bare forvirret over, om 1) og 3) er det samme samt 2) o... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægOkay, nok et mega dumt spørgsmål her, men jeg sidder og tager noter til gammelt stof i kemi, heri blandt reaktionstyper. Hvilket fik mig til at stille spørgsmålet - Hvordan ved man hvilken reaktionstype vil forekomme, hvis altså ikke det står i opgaven? Jeg er en mega-noob i kemi, og kunne ikke ... -
Sukkulente planter og saltkirtelhår
ForumindlægHej, Vi er igang med et emne om vand, og jeg skal skrive om tre planters tilpasning til et saltholdigt miijø. Det er "kveller", "blæretang" og strandasters. Er der nogen der har noglegode noter eller links? Desuden vil jeg spørge, om der er nogen der kan give en forklari... -
Fikspunkter for differensligning opgave
ForumindlægHej Jeg har en opgave (vedhæftet) Mht. a), ved jeg godt hvad et fikspunkt er (et punkt hvor x=f(x)), men har glemt hvorfor der er et tilde-tegn over y, til b), kan jeg ikke finde nogle noter omkring stabilt, ustabilt fikspunkt, så ville sætte pris på hjælp På forhånd tak Mvh. -
SRP: DAVID BOWIE I ENGELSK OG MUSIK
ForumindlægHej alle! Jeg har valgt at skrive om David Bowie i Engelsk og Musik til min SRP-opgave. Jeg ved dog ikke helt hvad mit fokus skal være, udover at det helst skal omhandle en af hans plader fra 70'erne og et analyse af en sang. ALLE FORSLAG er velkomne, og mange tak for hjælpen! Ps. Jeg f... -
kan nogen forklare mig hvordan bremselængde formlen fungerer?
Forumindlægformlen lyder: s=k*v2 og den skulle være opstået af formlen a=f*s s= bremselængden k= en konstant V2= farten2 Min lærer har lavet nogle noter til hvordan formlen er opstået, men jeg forstår dem ikke. Er der nogen der kan hjælpe? jeg skal til eksamen i morgen der ligger et scrrenshot af fork... -
Observation og hyppighed
ForumindlægI forbindelse med et fprsøg havde en gruppe elever noteret følgende: Observation: 5 6 7 8 9 10 Hyppighed: 2 2 3 4 5 6 2 Desværre havde en elev spildt kaffe på papiret, så man ikke kunne se hvad der skulle stå øverst til højre, Beregn det tal som skal... -
hjælp med person karakteristik
Forumindlæghej der ude, jeg skal lave en person karakteristik af en af personerne i "Vacaciones al sol", men jeg har slet ikke fået læst "Vacaciones al sol". så hvis der var nogen der ude der har lavet sådan en opgave vil jeg virkelig gerne have den, eller bare hvis der er nogen der har ... -
Analyse af Historien om en ung mand der tvinges ind i et klædeskab...
ForumindlægHeej :-) Er i gang med at skrive Srp og jeg skal Analysere og fortolke : Historien om en ung mand der tvinges ind i et klædeskab, fordi et ubehageligt væsen bryder ind i hans kærlighedsliv på de mest umulige og mest ubelejlige tidspunkter hvor jeg specielt skal lægge vægt på en afdækning af perso... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
film
ForumindlægHej jeg er i gang med at se en film i min engelskundervisning, som jeg skal lave en præsentation om. Jeg kan dog ikke finde ud af hvilket ord der bliver sagt, men det er vigtigt. Det er 30.42 minutter inde i filmen hvor manden siger "India is not a ...". Jeg kan ikke finde ud af hvad ... -
integral og vektor regning!!
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
prøve i vektor og integral regning
ForumindlægHej alle sammen jeg har en prøve i vektor og integral regning i morgen, og derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode tips, jeg har matematik på A niveau, hvor meget tror i sådan ca jeg skal kunne. og er der evt nogle der har gode noter eller opgaver jeg kan øve på. eller har/ved et sted hvor jeg... -
korrekt engelsk
ForumindlægThey do not have a computer. She felt a pain in her head She feels bad about her self. He broke a promise. She lied to the police He burnt a house down. Tak på forhånd -
Kernefysik - bindingsenergi
ForumindlægI en note står der: "Det kan vi sammenligne med bindingsenergien for et H-atom, hvor der kræves 13,6 eV for at adskille elektronen fra protonen." Men burde der ikke stå neutronen istedet for elektronen? Nukleoner er jo fællesbetegnelsen for protoner og neutroner, så er det ikke hvor me... -
Salg af engelske Oxford opslagsværker til Sociologi og Økonomi
ForumindlægBøger er i god stand og uden overstregninger eller noter. "Oxford dictionary of Socilogy" af Johan Scotti & Gordon Marshall Tredje udgave 2005 Pris: 100 kr "Oxford dictionary of Economics" af John Black 2. udgave 2005 Pris: 100kr. -
find fejl i sætning
ForumindlægHej Jeg skal rette fejl i en sætning, men jeg er ikke så skarp til engelsk. Sætninger er: She hopes that she not is going to be late for school They were the once who payed for the medication (jeg ved at payed skal rettes til paid, men er der andre fejl?) Håber der er nogen, der kan hjælpe mig ... -
Hjem til omregn kubikmeter
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave noget geometri men er gået i stå. Opgaven lyder: Olien fra tanken skal hældes på på. Hvor mange tænder skal der burges? Jeg har en Olietank med 18,84 m3 og Olietønde med 804247,71 cm3. Nogle der kan hjælpe med svar og evt. skrive udregningen, så jeg kan få d... -
Politiret sælges
ForumindlægJeg sætter hermed min politiretsbog til salg. Det er 4. udgave (den nyeste) og da den er købt i forbindelse med politiuddannelse er ryggen ikke engang "knækket" på bogen. Den er som ny og der er ikke skrevet hverken noter eller overstregninger i den. Pris: 500,- ... spar 385,- i forhold... -
Grænseværdi i Ti-Nspire
ForumindlægHej folkens. Jeg har nogle problemer med at lave grænseværdi i Ti-Nspire. Jeg har nogle gamle noter, hvor jeg kan se, at de er et slags regneark og en tilhørende graf oven over. Jeg kan bare ikke huske, hvordan man får "regnearket" frem.. Kan i hjælpe?
