Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15421 til 15440 af 23609
  • Beregn farten, når bolden rammer jorden.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har regnet på en opgave i fysik, og jeg ville bare lige høre, om den var rigtig regnet. Hvis ikke, så fortæl gerne, hvad jeg har gjort forkert. Jeg tror, at b'eren er forkert. Tak på forhånd.
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;)
  • Beregne fart og distance

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave i Fysik A, som jeg virkelig svært ved at løse, især når mekanik er slet ikke min stærke side. Håber i kan hjælpe mig med det! Se opgaven på filen
  • Tivoli

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak!
  • telefonens opfindelse

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • telefonens opfindelse, hvorfor?

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • Spændnigkilder

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker.
  • Enme forlag (læs kommentar :D ?)

    Forumindlæg
    Heej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :)
  • Er det rimeligt?

    Forumindlæg
    http://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på.
  • HHX - hvad er kravene

    Forumindlæg
    Jeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe
  • Kemisk analyse - FSA

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål. Jeg er i gang med min disposition om kemisk analyse, men jeg ved ikke, hvad jeg skal komme ind på først. Hvad kan jeg komme ind på, hvis jeg nu trækker den til fysik prøven? Tak på forhånd :-)
  • Radioaktivitet og reaktionsskemaer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til skriftlig fysik på mandag, men jeg er dog ikke for skarp til radioaktivitet og opstilling af reaktionsskemaer. Er der en venlig sjæl, som kort kan forklare de forskellige henfald samt opstilling af de tilhørende reaktionsskemaer? På forhånd tak
  • HJÆLP Faradays opfindelser

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!!
  • Metaller i opløsning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser op til fysik eksamen som jeg skal til i morgen, Da jeg lige går igennem mine forsøg, er der stadig et spørgsmål jeg er i tvivl om. Som er: Skriv reaktionsligningen i AgNO3-opløsningen. Nogen der kan hjælpe mig?
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • Opdrift og fortrængning

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3)
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • Tegneprogram til forsøgsopstillinger

    Forumindlæg
    Programmet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme...
  • Haster: Forsøg til energiformer

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det)
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til folkeskolens afgangseksamen i fysik imorgen og jeg har lidt problemer med nogle spørgsmål til vekselspænding: Hvad sker der med periodetiden og frekvensen når hastigheden på en generator sættes i vejret? Hvad betyder belastningen for spænding og frekvens? På fo...

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET