Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15421 til 15440 af 33650
-
Eksamen i folkeskole 2
ForumindlægOkaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D -
Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe
ForumindlægHej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
KLAGE
ForumindlægHej mennesker :) Jeg har i mit studieretningsprojekt fået 7, hvilket er et godt karakter, selvom jeg faktisk havde forventet mere. Dog talte jeg med mine vejledere, som sagde at det for det meste var cencoren som havde trukket mig ned over nogle ubetydelige ting i opgaven. Derfor har jeg tænkt ... -
AT - Karl marx?
Forumindlæg<span style="font-size:11.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";ms... -
Til medicinstuderende og andre kloge hoveder
ForumindlægJeg var på skadestuen her forleden, hvor der var en mand som havde skåret sin finger kraftigt, men der var ikke sket noget med den udover at den skulle sys. Lægen fortalte ham, at hun ikke havde tænkt sig at bedøve ham, for det ville gøre endnu mere ondt, og til det sagde manden (som også var syg... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med disse fag?
ForumindlægHej... Hvilke uddannelser kan jeg søge ind på med fagene mat b, fysik b og biologi c? Det skal helst være indenfor sundhedssektoren. -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det? -
Hej :) nogle IT nørder til stede? Hjælp til en datalje
ForumindlægHej :) Hjælp.... sidder lige og har førsøgt at få ind og prøve at slette oversigten over de sider man har været inden på de seneste dag.. Og plejer godt at kunne, men de sidste par dage er der 2 hjemmesider som bliver ved med at komme igen og igen på listen, og de skal altså væk! Altså funktioner... -
SRP - skal jeg klage?
ForumindlægHej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? -
magtcentre haster
Forumindlæghej har fået til opgave, at fortælle hvilke nye politiske og økonomiske centre vokser frem i europa efter romerigets fald? det jeg har skrvet , som jeg synes det ikke er nok er de lande som er med i magtcentre. altså de nye magtcentre er : nordvesteuropa nordfrankrig belgien holland vesttysklan... -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Cuba-krisen. Den Kolde Krig
ForumindlægHej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter... -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
berlinmurens politiske og symbolske betydning
Forumindlæghej, jeg ville lige spørger om der er nogen om jer der ved om hvilken politisk og symbolsk betydning berlinmuren havde? jeg har hurtigt brug for svaret. -
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
En rejsebrochure
ForumindlægHejsa Folkens Jeg har brug for hjælp til en lille opgave, selve opgaven ser ikke svær ud men hjælp mig alligevel. jeg skal - lave en rejsbrochure - finde billeder og tekst på tysk om følgende seværdigheder: Gedächtniskirche Siegessäule Reichstag Brandenburger Tor Holocaustmahnmal Bernauer Strasse... -
Litteratur - fantasy
ForumindlægHej alle sammen Ny er jeg nok ikke, måske lidt her på forumet, så ved ikke helt hvor meget af alle disse indlæg der har noget med lektier og studier at gøre. Det er dog ikke hjælp til lektier jeg søger her i øjeblikket, nu mere nogen at debattere lidt litteratur med. Jeg vil specielt gerne snakke... -
Synopsis AT om OPLYSNINGSTIDEN
ForumindlægHej Nogle der ligger inde med en AT synopsis om oplysningstiden som jeg kan låne som inspiration? :) Tusind tak på forhånd
