Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15481 til 15500 af 38620
-
AT - metoderne ligner hinanden
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at skrive min AT synopsis, og det er sådan at i fagene dansk (A) og samfundsfag (A) der adskiller metoderne sig ikke ret meget fra hinanden. Derfor bliver jeg nødt til at nævne det under mit afsnit "metoder og teori" (min lærer sagde jeg skulle være... -
Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået følgende opgaveformulering til mit studieretningsprojekt: På baggrund af en undersøgelse af hooligankulturen i Storbritannien ønskes der en vurdering af årsagerne til at mennesker tilslutter sig en hooligangruppe. En analyse af Bill Bufords oplevelser beskrevet i ... -
hjælp til historieopgave om samarbejdspolitikken!!!
Forumindlæghej jeg skal skrive historieopgave og det overordnet emne vi har er danamrksbesættelse og jeg har så valgt at skrive om samarbejdspolitikken hvor min problemformulering er - Redegør for den danske regerings samarbejdspolitik overfor den tyske besættelsesmagt i perioden frem 1943 - Undersøg fo... -
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
Er min lærer dum?
ForumindlægHvordan i alverden skal man kunne lave en dybdegående analyse og fortolkning af en 3 siders lang novelle, hvis den kun må fylde 500-600 ord!? Jeg sidder nu med 600 ord (omkring 500 uden citater) og mangler stadigvæk det vigtigste! :-S -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa jeg har trukket Nik og jay "Kommer igen" Har virkelig brug for hjælp til at da jeg ikke kan finde ud af at analysere og slet ikke forstår teksten Er meget ordblind så det er derfor jeg har svært ved det Håber der er nogle der kan hjælpe -
SSO - hjælp
ForumindlægGodaften, Her d. 5. december skal undertegende skrive en SSO-opgave på 15-20 sider. Jeg går på en handelsskole, hvorfor de to fag jeg skal skrive i, er Virksomhedsøkonomi og dansk. Mit overordnede emne er; generationsskifte i virksomheder. Jeg skal redegøre, analysere og perspektivere i min op... -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c, -
Snart terminsprøve hjælp!
ForumindlægHej jeg har snart terminsprøve i tysk(her på Mandag), og jeg tænkte hvilke ting jeg burde friske op på, eller lige tjekke om jeg kan finde ud af de ting man burde kunne. Er der måske nogle der ved hvilke ting der kommer til at ske til terminspr... -
Oversættelse
ForumindlægHalløj Halløj, der skulle vel ikke være nogen der kunne hjælpe mig med at oversætte noget tysk? Hushold. Det er familierne som udgør "kernefamilien". Det er en anden beskrivelse for familierne. Et hushold. Husholds Overhoved. Er Familiernes overhoved. Overhovedet er den der er øverste i... -
TYSKLANDS BILINDUSTRI
ForumindlægHej, Har fået til opgave at svare på følgende spørgsmål: Hvilke politiske tiltag gøres der for at afhjælpe krisen i tysk og fransk bilindustri, og hvilke konsekvenser kan krisen og de forskellige politiske tiltag få? Har Du eventuelt skrevet noget om netop dette, eller ved du lidt om overståe... -
præpositioner
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med nogen tyske sætninger? Ordet i parentes skal sættes i den rigtige kasus ;) ich gehe durh ____ wald (der) Du kämpfst gegen ____ ûbermacht (die) Die Flüchtlinge mussten durch ___ dunklen Wald (ein,hankøn) Ich habe für ____ und____ Bruder Geschenke gekauft (du, dein) ... -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
Hjælp til en sætning! Verbum.
ForumindlægHej, jeg er i gang med en tysk stil og er blevet i tvivl om en sætning. Deshalb ist es eine sehr grosse Gelegenheit für Edith, dass sie auf die Ostsee mit ihr Seminariegruppe reisen kann. Er disse sætninger korrekte? Hedder det ¨reist kann¨? -
Hjælp til oversættelser
ForumindlægHvad hedder de her sætninger på tysk; Stolen står ved bordet Vi er bange for, at krigen bryder ud Han kommer ikke, fordi han er syg Vi kom for sent, fordi vi ikke havde hørt klokken Jeg kan godt lide tysk, fordi det er et godt fag Vi spiser, når du kommer hjem Jeg gav min mor et stort knus, fordi... -
Versaillestraktaten og Hitler
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Hvordan realiserer Hitler det nedstående pkt fra partiets(NSDAP) partprogram i 1920? Er der nogle der kan henvise mig til kilder eller beskrive det kort til mig. Det prisætter jeg virkelig, kan ikke rigtig komme frem til noget brugbart. TAK Pkt. 1.”Vi kræver... -
HJÆÆLP TIL SRO!
ForumindlægJeg er igang med at skrive sro og er gået lidt i stå. Jeg skal finde under emner til min problemformulering som svarer på den. Den lyder såden her, 1. Redegør for opbygningen af hhv. den danske og den amerikanske velfærdsstat. I redegørelsen skal du inddrage relevant samfundsfaglig teori og emp... -
forberelsestid...??
Forumindlæghej.. jeg går på 2. hf og har tysk på C niveau som valgfag..jeg vil meget gerne vide hvor lang tid man får til at forberede sig i...er det 24 timer eller kun 1 time?????? glæder mig til at se jeres svare :) -
HASTER !!!
ForumindlægHej PepZ Har blot brug for hjælp til nogle sætninger som skal oversættes til tysk : Vores børns skole Hendes søsters mand Hendes mands søster De spiller kort med hendes mands søster Bogen er til hendes søsters mand -
Akkusativ og Dativ præpositioner
ForumindlægHar prøve om akkusativ- og dativpræpositioner på tysk, kunne jeg få noget hjælp? Ved ikke så meget om det. Dativ Akkusativ siger mig ikke så meget. Det enese jeg ved er at det har noget med ein, einer, einen ,einem osv. at gøre. Og at præposition betyder forholdsord.
