Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15501 til 15520 af 24089
-
Projekt...
Forumindlæghej allesammen. vi skal have projektuge her i uge 10, og vi har allerede fået vores emne, som er magt. vi skal så finde nogle underemner, som vi vil arbejde med. jeg vil bare hører om der var nogle af jer, som havde nogle godt ideér til hvad det kunne være?(: tak på forhånd :D -
HASTER- Apollinske/dionysiske livsform
ForumindlægHeeej alle sammen :) Er der nogen der kan fortælle mig hvilken betydning havde begreberne Apolloniske og dionysiske i antikken. og hvilke livsformer repræsenterede de i antikken? Håber at I vil svare tilbage.. Tak på forhånd. -
hvad betyder anatomiske bevægelser?
Forumindlæghvad betyder anatomiske bevægelser ? -
Tolkning af billede
ForumindlægHej SP Jeg har valgt dette billede til min 10. klasses dansk eksamen og jeg synes jeg er gået lidt død i det. Hvordan tolker i billedet? -
LOL for en sindsyg sætning
ForumindlægHej alle derude :-) Jeg har lige oversat den nok mest sindsyge sætning fra tysk til dansk, jeg har da aldrig været udsat for noget lignende - vil lige dele den med jer. Er den ikke bare det væreste I nogensinde har set??? OMG siger jeg bare... […] At tiltalte havde kørt spirituskørsel efter d... -
Benzen i Hydraulisk frakturering
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med mit afsluttende Naturfagsprojek som handler om hydraulisk frakturerings påvirkning af drikkevandet og selve grundvandet. Et af vores spørgsmål lyder på hvordan det påvirker mennesket at drikke forurene vand, som er blevet forurene af frakturering. Benzen er en af de ke... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
Projektopgaven i 8. klasse..
Forumindlæg8. & 9. klasse på min skole laver projekt, og overemnet er "Klima". Min gruppe på tre piger, har så valgt at lave om tankergangen bag materialisme, grådighed, ulighed, reklamer osv. Vi har lavet en problemstilling der bla. indeholder følgene spørgsmål: - Hvorfor lader vi os påvirk... -
Kviksølv
ForumindlægHej, Man kan måle sin kviksølvkoncentration i forskellige maskiner vha. hårprøver. Men ved I hvorfor det netop er hår man bruger til at måle kviksølvkoncentration i kroppen? -
Bevis af ulighed
ForumindlægShow that for any real number x it follows that: Bogen har i det pågældende afsnit forklaret om absolutværdi-funktionen og trekantsuligheden. Jeg tænker umiddelbart, at man skal isolere x i uligheden, og vise at alle reelle tal opfylder den ulighed man ender med. Har forsøgt at gøre det sål... -
Raskins parametre
ForumindlægEn som har lavet denne opgave, som måske kunne sende den til mig..?..på den måde kunne jeg måske komme lidt igang selv... for lige nu er jeg helt låst? Du skal skriftligt på 2 A4-sider besvare følgende spørgsmål (baseret på Raskins parametre) til kortfilmen Eating Out: -
Dokumentaren "Er du mors lille dreng"
ForumindlægHej Folkens Jeg ville bare lige høre om der var nogen, der ville give mig nogle psykologiske begreber til den danske dokumentar "er du mors lille dreng"? Det kunne være rigtig fedt at få lidt inspiration til det.. :) -
D'Hondt og Saint-Laguëls metoder
ForumindlægHej. Er der nogle der kan give link eller har noget godt materiale angående disse to valg metoder. Hvor de er beskrevet eller hvor der er udregnings eksmpeler. Hilsen Mikkel:) -
fedme
Forumindlægjeg er næsten færdig med min synopsis om fedme, men kan stadig ikke finde en forudsigelse/fremskrivning om hvordan fedmen bliver i fremtiden ? er der nogen der kan finde noget, og evt. hjælpe mig med at finde de nyeste tal omkring fedme ?? -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
AT - Naturgeografi og samfundsfag?
ForumindlægHej :) Nogle der kan få kombineret naturgeografi (på B-niveau) og samfundsfag (på a-niveau) i et godt emne til AT? Med hensyn til metoder, så er det noget kvantitativ metode som kan bruges, men spørgsmålet er bare hvilket teknologisk gennembrud der er sket i naturen som kan kombineres til samfund... -
Meget enkelt spørgsmål.
ForumindlægHvilken tidsperiode kan man sætte på 1980'erne? Hvad var kendetegnet ved romanerne i denne tid? (Eks. 1990'erne - minimalisme) -
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
DYRBERG/KERNs typeopgave 2
ForumindlægHey er der nogen som har lavet denne opgave som evt stadig har den til at ligge?
