Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15601 til 15620 af 95433
-
Mistede en eksamen...
ForumindlægHej derude Jeg står i en lidt fortvivlet og irriteret situation.. Sagen er at jeg mistede min skr engB eksamen idag, og kan derfor ikke blive "student" til juni 07, men skal tage sygeeksamen i aug. 07. Men det er under den nye reform. Jeg har mulighed for at vælge den gamle reform, d... -
SRP om Kepler
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Johannes Kepler til mit studieretningsprojekt, hvor jeg har matematik og fysik. Fysik delen er der helt styr på, men er meget i tvivl om, hvad man kan uddybe i matematik. Har kigget lidt på ellipsen, men er der nogle som har nogle gode idéer? På forhånd tak... -
"Der er noget i luften" forsøg ???
ForumindlægHeej alle Jeg skal til fysik eksamen på tirsdag og føler jeg er rimelig godt forberedt, men med hensyn til emnet "der er noget i luften" kan jeg ikke finde noget forsøg til .. er der nogen der har nogen forslag til forholdsvis simple forsøg (er ikke den store fysik fan) .. ? -
regneregler
Forumindlæga=b⇔a/c=b/c Hvad er det her for en regel? Hjælp!!! -
sin&cos?
Forumindlæghey, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave ? I trekant ABC er B=37 grader, b=9 og A=63 grader. Bestem C, a og c ? -
Simpelt bevis
ForumindlægKan nogen bevise at hvis a/b = c/d = e/f = k så er (a+c+e)/(b+d+f) = k, Tak! -
Engelsk på Økonomistudie
ForumindlægHvordan er niveauet med engelsk på studiet, samt hvor meget engelsk er der, da mit engelsk er okay, ikke godt, men heller ikke dårlige. -
Udligning af formel?
ForumindlægHej, er der en matematisk sjæl, der kan hjælpe mig på vej: udligning af formel C = kvadratrod af (gamma x R x T) Hvor T = 273,15 K + X X = (20,9+/-0,1) °C Hvordan findes T (udlignes T)? På forhånd tak for hjælp.. og god jul (; -
Phi bevis
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med min studieretningsopgave, og har blandt andet om det gyldne snit og phi. Jeg har skrevet og forstået beviset for det gyldne snit, og ligeså har jeg skrevet beviset for phi og forstået første og den sidste del. Men der er lige et lille trin jeg ikke forstår, og jeg... -
frivillige??
ForumindlægHej, jeg er lidt på den.. Jeg skal have noget hjælp til nogen opgaver i fysik om opdrift. Hvis der er nogen meget venlige sjæle, som der vil hjælpe mig, ville jeg være meget meget glad. Har kun til imorgen inden klokken 10. -
Ideer til fys/mat eller fys/his
ForumindlægHej Alle. Jeg skal som mange andre også snart i gang med at skrive SRP.. Jeg skal vælge mine to fag i morgen. Jeg overvejer enten Fysik - Historie eller Fysik - Matematik, hvor fysik i begge tilfælde er hovedfaget. Det skal lige tilføjes at jeg har Fys(A) og Mat(A). Men for at jeg kan beslutte m... -
hurtigt..
ForumindlægHey.. Er der nogle, der har gode ideer til fysik forsøg man kan lave inden for lys og lyd? Gerne en unik ide.. :) svar hurtigst muligt tak.. -
diff hjælp
Forumindlægdiff c^alfa * [((I-PC)/Y)^1-ALFA] mht. c. hvordan gør jeg .... -
Specifikke Varmekapacitet
ForumindlægHvis formlen for varmekapacitet er C=m*c, hvad er formlen for specifikke Varmekapctiet så? -
Hvad er fejlen?
ForumindlægHej, jeg har en sætning, jeg ikke kan finde fejlen i.. Der er kun 1 fejl: Her husband, who had recently returned from Afghanistan, was not used to watch television all day. Jeg overvejer, om ikke "had recently" skulle byttes om.. Jeg ved ikke, er det en fejl? Jeg skal desuden begrun... -
Videregående uddannelse
ForumindlægNår man skal søge ind på en videregående uddannelse, er det så eksamenskarakteren eller årskarakteren der er gældende? Eller regner de gennemsnittet ud? fx: Årskarakter fysik skriflig = 7 Eksamenskarakter fysik skriflig = 00 Bliver ens snit så 3,5? -
Sne
ForumindlægHej... Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, Har sne noget med Fysik og Kemi at gøre? Altså mener om sne høre til Fysik/Kemi Jeg ville nemlig gerne skrive om sne. -
En kort rettelse (Haster)
ForumindlægDavs :) Ville være taknemmelig hvis nogle gad rette for fejl. Om den kriminelle lavalder skal sættes ned er et tilbagevendende tema i den offentlige debat. Ikke så snart har en mindreårig begået en forbrydelse, før temaet endnu engang dukker op i avisernes spalter. Skal man begribe, hvad den k... -
Tankeeksperiment: Beregne hvordan mønten lander?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle poste det her, så jeg skriver det bare i fysikkategorien.Hvis vi har en helt normal mønt, en robotarm og en hulens masse variabler, som alle er taget højde for, vil det i så fald være muligt at beregne, hvordan mønten lander (altså plat eller krone).Hvis vi ke... -
Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej... Jeg skal til Skriftlig årsprøve i matematik på c-nivaue og vil hør om nogle af jer har nogle gode fif til hvad jeg kan læse op på. Den 1 time er jo færdighedsregning, så vil gerne forberede mig så godt jeg kan :) Tak på forhånd!
