Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15601 til 15620 af 48240
-
glykæmisk indeks og kulhydrater
Forumindlæghej. sidder til eksamen nu og har trukket energistofskiftet. Jeg skal give en vurdering af kostens betydning for udholdenhedsidræt og kortvarige intensive idrætter. Jeg har skrevet noget med at man skal indtage mange kulhydrater før en konkurrence. Et højt glykæmisk indeks betyder det at det ... -
bøger i kan anbefale?
ForumindlægHej Grundet sygdom er jeg kommet noget bagud i religion og vil gerne finde nogle bøger, så jeg kan være klar til eksamen. Dog ved jeg ikke hvilke bøger der kunne være gode at bruge, det skal være sådan at jeg får et grundigt overblik over religionerne. Har i nogle forslag til hvilke bøger det k... -
forklaring af tal.
Forumindlæghej! jeg har en opgave som jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp til. den lyder således: 1: i et udviklingsland kan befolkningens størrelse beskrives ved følgende ligning: Y= 36,7 * 1,008x hvor x er antal år efter 2010, og y er befolkningstallet målt i mio. indbyggere. - forklar... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
Nogle der gidder rettte min rapport?
ForumindlægJeg har en rapport for i kemi. Den handler om citronsyre, potentiometrisk titrering af citronsyre, og bestemmelse af citronsyre i en sodavand, samt noget teori om pH og syre/base. Er der et klogt hovede som gidder/kan og vil rette den og se om jeg har forstået alt ok? og kigge efter evt. fejl? ... -
SRP rettelse :/
ForumindlægHej Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg vil så spørge om der er nogen som vil kigge på den og rette den, da den tæller for 2 og betyder meget for min gennemsnit :/ Den skal afleveres på torsdag og regner med at blive færdig med de... -
Hjælp til fremlæggelse af metoder!
ForumindlægHej! Jeg skal fremlægge i AT om metoder, i Kemi og Matematik. Men har virkelig ikke den mindste idé om hvad jeg skal/kan sige. Vi har brugt den logisk– og hypotetisk deduktive metode. Og vi har lavet nogle forsøg og har skrevet en synopse! Er der nogle der er søde at hjælpe mig, bare med nogle id... -
Babylonernes multiplikation
ForumindlægHeyy venlige mennesker :) Er der nogen der ved, hvordan babylonerne gangede? Jeg kender godt de to formler, men mit spørgsmål går især på, hvordan dette hænger sammen med kvadrattabellerne? Hvornår brugte de kvadrattabellerne? Skal op til eksamen her om et par dage, så er taknemmelig for enhver... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, Er på bar bund!! Ejeren af et hus regner med at sælge sin bolig i 2013 for en pris på 2 mio kr.. Sandsynligheden for oversvømmelse er 0.01 i år 2010 0.02 i 2011 0.03 i 2012 0.04 i 2013 Han har fundet et tiltag der mindsker sandsynlighed for oversvømmelse på 0,0001 pr år for perioden 2010-201... -
Medicin- og tandlægestudiet, men ikke højt nok snit :(
ForumindlægKære alle brugere, i næste uge skal jeg op til min sidste eksamen AT, og dermed få afsluttet mine eksamener. Problemet er bare, at hvis jeg nu får 12 til AT vil mit snit når det ganges op, komme op på de 9,7, samt et snit på 9,6 hvis jeg får 10.. hvilket jo ikke er nok til at komme ind på en af ... -
Hvad er mit snit?
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med, at regne med snit ud? Års Eks Billedkunst 9 Dansk, skriftlig 8 7 Dansk, mundtlig 9 8 Fysik, skriftlig 8 6 Fysik, mundtlig 9 ? Historie 10 8 Idræt C ... -
beregning af indekstal! hjælp
ForumindlægNogen der hurtigt kan forklare mig hvordan jeg finder indekstallet? Mit basisår er 2000( er fastlagt af opgaven) Så står der Januar 2009 Januar 2010 Januar 2011 Pris på slik 500g 38,30 ... -
Klappen gik ned til Mat A - klage?
ForumindlægHejsa Jeg var oppe i mat A, hvor min klap gik fuldstændig ned. Jeg havde forberedt mig godt til alle mulige spørgsmål man kunne trække. Men ligeså snart jeg gik ind i lokalet så glemte jeg alt. Jeg fik det virkelig dårlig , hvor mit hjerte begyndte og banke og jeg kunne slet ikke sige noget. Det... -
Lineær sammenhæng - definitionsmængde.
ForumindlægI 2004 var det samlede elforbrug til fjernsyn i Danmark 765 GWh. I perioden 2004 - 2010 voksede elforbruget til fjernsyn i Danmark med 82 GWh pr. år. Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i elforbruget til fjernsyn i Danmark for perioden 2004 - 2010 . Hvis x... -
nogen der sælger Vejen til Matematik AB1 og A2
Forumindlæghej, nogen der sælger Vejen til matematik AB1, 1 udgave før 2010 eller 2. udgave 2010 og Vejen til Matematik A2, 1. udgave før 2010 eller 2. udgave 2011. vh Diana -
Forleøb
ForumindlægEr der nogen herinde der kan det eksakte forløb ved eksamen... skal op i morgen og er lidt i tvivl::håber på lidt hurtige svar... -
Forberedelse Skriftlig Dansk
ForumindlægHey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak .. -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
giv reaktionsskemaer
Forumindlægkan i give mig nogle opgacer til reaktionsskemaer er ikke god tildet -
Ioner
ForumindlægHej!Vi er to piger som har en fysik/kemi eksamen her på mandag... Som vi sidder og går bøgerne igennem, finder vi ud af, at vi faktisk ikke har helt styr på, hvad ioner er!! Hjælp os hvis du kan, hvad er ioner?!!Tine og Julia
