Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 15601 til 15620 af 32066
-
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
1 spørgsmål!
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad definitionsmængden er? eks: y = 1300/x Er det ikke en definitionsmængde? -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
Er der nogen som kan hjælpe?
ForumindlægHvor mange medarbejdere er beskæftiget inden for handling. Resultat i hele hundrede. Der er 20000 medarbejdere ialt. Omkring 2/3 er beskæftiget inden for handling. Skal jeg så ikke finde ud af hvad 2/3 er af 20000? Og hvordan skal det gøres? -
gravitationsloven
ForumindlægNewtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)? -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe? -
Matematikprogram
ForumindlægHej. Ville lige høre, om der er nogen som kender et godt program. Jeg skal bruge det til at tegne koordinatsystemer, cirkler, trekanter osv. Lige nu bruuger jeg GeoMeter, men synes der er nogle mangler. Nogen som kan hjælpe? -
hjææælp Emne til Eksamens projekter
ForumindlægHey alle sammen.. jeg ville gerne lige spørge om der er nogen af jer der lige kunne give mig nogle ider til hvad jeg kan skrive i Eksamens projetk.. det skal skrives i to fag og jeg ville meget gerne skrive i kemi, og måske historie/biologi, men jeg har desvære ingen emne..nogle forslag? mange ... -
Reynolds tal
ForumindlægHej Hvordan kan man regne Reynolds tal ud fra følgende informationer? -
Konklusion SSO
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min konklusion i SSO. Men må jeg gerne skrive hvad jeg personligt har fået ud af min opgave? Eller skal jeg kun samle opgave i hovedargumenterne og de vigtigste svar på de stillede spørgsmål,og forklarer hvorfor og hvordan jeg er kommet frem til min endelige bedømme... -
sso om pi
ForumindlægHej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:) -
Reaktionshastighed
ForumindlægHej, Sidder lige med 2 problemer. Opgaveteksten: En portion ammoniumnitrit (NH4NO2) udrøres i 2,00 liter vand. Stoffet går straks i opløsning, og følgende reaktion forløber herefter NH4+(aq) + NO2- --> N2(g) + 2 H2O(l) Så er der en graf som viser den aktuelle koncentration af NH4+ som... -
Forkortelser finansielregning
ForumindlægHej, Er lidt i tvivl over hvad disse forkortelser står for: r= renten eller rentefoden? n= antal terminer eller antal gange ydelsen indsættes? Mange tak!:) -
hjælp til opgave om niveaukurver!!!
ForumindlægHej jeg har siddet og bøvlet med denne opgave.. Jeg skal vise at, x^2-4x+y^2+6y-13 = er en niveau kurve til funktionen: F(x,y) = 3sqr(x^2-4x+y^2+6y+14-3x^2+12x-3y^2-18y+40) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, håber nogle kan hjælpe På forhånd tak -
nobelprisen
ForumindlægHvorfor mener i at forfattere som Orhan Pamuk er blevet tildelt prisen fremfor forfattere som Klaus Rifbjerg? Klaus Rifbjerg har jo haft en massiv betydning over skandinavisk modernistisk litteratur. Værker så som Konfrontation er jo banebrydende for de næste generationers digtere. -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
Skriftlig eksamen 31 maj 2012
ForumindlægHej guys Var der nogen der var oppe i skriftlig eksamen her sidst i maj. Ville spørge om vi kunne sammenligne svar, for er hamrende nysgerrig om hvordan det er gået. -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af...
