Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15621 til 15640 af 47924
-
gennemsnit, 9. klasse.
ForumindlægHej allesammen. Jeg har et gennemsnit på 5,5 på mit karekterblad, er det for ringe, eller er det normalt, eller er det godt ? :) hvad skal man have, for at komme på gym.. Jeg ved godt, det er ens lære som skal egne en, eller ej, men karekter gennemsnittet spiller vel også en lille rolle.. håber p... -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Engelsk på uni
ForumindlægHej SU Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksame... -
Skifte studievalg nu? Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Tror I, at det vil være muligt at skifte fra HTX til 10. klasse nu? Jeg har sprunget et folkeskole år over, da jeg altid har været meget god fagligt (rene 10/12-taller). Men for et par uger siden blev jeg ret optænksom over at tage på HTX nu. Jeg er 2-3 år yngre end de fleste andre, hv... -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
ER du også træt af at høre (de samme) spørgsmål om SSO næsten hver dag??????
ForumindlægHeySynes at vrimler med spørgsmål til SSo og historieopgaven lige for tiden (ok indrømmet jeg er også selv en flittig "spørger" på det område) og når det bliver danskopgave tid kommer det til at vrimle med danskopgave spørgsmål...Hvad med at undgå at de samme spørgsmål bliver stillet he... -
Lys og bølger og bestemme af små afstande v.h.a. laser - Akut hjælp, tak.
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen til eksamen i fysik, og har trukket "Lys og bølger", med opgaven: "Bestemmelse af små afstande v.h.a. laser". Desuden skal jeg snakke om bølgelængde og interferens. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning, med hvad jeg skal ind på? Jeg er... -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
Translokation
ForumindlægHalløjJeg skal til translokation på fredag, 9. klasse.- Hvad står der i eksamensbeviset? Kan jeg for eksempel med en slettelak ændre én karakter?Det er ret vigtigt. -
afsluttende karakter...
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg gi... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
10. klasses afgangseksamen
ForumindlægJeg skal på STX her efter sommerferie, hvor jeg mener at man skal have fysik på mindst c-nivea - kan det passe? i hvert fald mener jeg at jeg skal have det på c-niveau. Jeg går nu i 10. klasse og vil helst ikke op i mundtlig fysik. Skal jeg til prøve i det for at kunne komme ind på gymnasiet, sel... -
Vand
ForumindlægHej . Hvis jeg trækker om vand i fysik, hvad kan man så fortælle om? jeg synes ikke der er meget.. -
Klage
ForumindlægEr der nogle regler for hvad man er berettiget til at klage over? Jeg vil gerne klage over mine årskarakter i fysik. Ved sidste karaktergivning fik jeg 10 i skr. og 10 i mundtlig. Men så lige inden årskarakterne skulle gives, fik vi en prøve, som jeg fik 4 i. Jeg fik dermed årskarakterne 4 og ...
