Studievalg og videregående studie

Skifte studievalg nu? Hjælp søges :)

06. juni 2015 af Keya (Slettet)

Hejsa :)

Tror I, at det vil være muligt at skifte fra HTX til 10. klasse nu?

Jeg har sprunget et folkeskole år over, da jeg altid har været meget god fagligt (rene 10/12-taller). Men for et par uger siden blev jeg ret optænksom over at tage på HTX nu. Jeg er 2-3 år yngre end de fleste andre, hvilket jeg syntes er meget. Jeg drikker ikke endnu, da jeg ikke føler mig klar og generalt er der mange ting, som jeg ikke gør grudnet min unge alder. 

Jeg vil derfor godt bruge et år på at finde mig selv, få nogle venner (grundet klassespring/skoleskift har det aldrig lykkes mig helt) og bare lige blive et år ældre :)

Mvh Keya :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2015 af MaibritG

Det burde du sagten kunne gøre. Det er straks værre hvis du ville skifte fra 10.klasse til HTX. Jeg synes, at du skal kontakte din UU-vejleder omkring din problematik, så du kan blive overflyttet til 10.klasse. På den måde optager du potentielt heller ikke en plads for en anden, der gerne vil ind på HTX.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
06. juni 2015 af Keya (Slettet)

Okay :) 

Det vil jeg prøve :D

Jeg skal bare lige have mine forældre med på den. De kan ikke rigtig acceptere, at jeg ikke vil gå "direkte", da de mener, at når jeg har det faglige på plads, så er det fint. De er overhovedet ikke pæsende, men de vil bare gerne have, at det hele skal gå så hurtigt :P

Det er nok mere mig selv der er pæsende overfor mig selv... :P


Svar #3
06. juni 2015 af Keya (Slettet)

Hvem skal jeg henvende mig til, og hvordan skal jeg gøre det? :)


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. juni 2015 af Joe11111 (Slettet)

din studievejleder vel :)


Skriv et svar til: Skifte studievalg nu? Hjælp søges :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.