Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15641 til 15660 af 47924
-
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
KRISE! - Galilei termometer..
ForumindlægJeg sidder og arbejder på opg 3.a (Galilei termometer) fra skriftlig eksamen i fysik 2005.. Nu har jeg knoklet lidt med den og er ikke kommet særlig langt.. Så er der nogen som måske kunne hjælpe mig ved at vise, hvordan en besvarelse af denne type skal se ud? For det med delvis tekstbesvarelser ... -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
Balmerformlen
ForumindlægHey folk. Hvad er balmerformlen og hvordan kan man egentlig definere den? Er ved at blive sind syg, kan ikke finde noget om det i mine fysik bøger :/:/ Tak på forhånd! -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
Lektiebyrde med tre a-niveau
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om folks erfaringer med tre a-niveaufag. Nu skal jeg snart vælge mine valgfag, og jeg kunne godt tænke mig at tage tre a-niveau: \nKemi, matematik og biologi.\n\nJeg har hørt, at der er en ugentlig aflevering mht. de naturvidenskabelige fag, hvis det er på højniveau. Kan n... -
"sommerskole"
ForumindlæghejJeg så i tv-avisen at der på Århus universitet havde været sådan noget i sommers for kommende medicin studerende, hvor de i en uge havde skåret i grise, lært latinske betegnelser osv... Nogen der deltog? Hvordan var det? Er det et tilbagevendende arrangement? -
hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til prøve på HF Jeg skal op i Fysik, kan nogle for tælle mig de grund læggende regler for fysik. Noget man skal kunne? Jeg har virkelig brug for hjælp. Da jeg ikke har haft det i 2år. hvad for nogle emmer skal man kunne?. hvis i er rigtig søde kan i sp skrive lidt om det t... -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Formler
ForumindlægEr der nogen herinde der ved hvor man kan hente formler til fysik på b-niveau. -
Læseplan
ForumindlægHvis man vil studere på selvpensum (eller hvad det nu hedder), altså studere hjemme og så bare gå op til eksamen, hvor kan man så få fat i læseplaner? -
Forberedelsestid?
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i samfundsfag A-niveau, men er simpelthen ikke i stand til at finde ud af, hvor lang forberedelsestiden er... Nogen der kan hjælpe? -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Rakatter
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med FYSIK/HISTORIE til mit SRP, med emnet "Raketter". Jeg tænkte så på, om der var nogle her inde, der kendte til nogle gode kilder angående rakettet, både i fysik og historie, eller om der var nogen der havde nogle gode tips og råd til emnet. Jeg vil nemlig... -
HJÆLP
ForumindlægHej folkens, Eksamen nærmer sig med hastige skridt og det er på tide at læse op. Er der nogen, der har gode forslag til hvordan man kan forberede sig optimalt? Her tænker jeg både på de skriftlige og mundtlige eksaminer. Jeg vil faktisk gerne starte fra bunden. Har i sinde at bruge det meste af... -
Mindstekravsopgaver - 80% ?
ForumindlægKære SP-hjælpere Jeg har hørt, at hvis man laver en fuld besvarelse af 80% af mindstekravsopgaverne i et eksamenssæt, så opnår man karakteren 02. Gælder dette på tværs af uddannelser ( dvs. HTX, STX og HF osv. )? -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp!
