Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15641 til 15660 af 22746
-
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter? -
Gode gymnasier i KBH?
ForumindlægJeg er kommet lidt i klemme, da mine forældre 1½ måned før at jeg egentlig skal beslutte mig for hvilket gymnasium jeg skal starte på, vælger at købe et hus i København.\nJeg selv havde regnet med at jeg skulle søge Nærum gymnasium, og da jeg ikke aner hvilke gymnasier i KBH der er gode vil jeg l... -
Substitutionsreaktion, lys?
ForumindlægEksempel:C4H10 + Cl2 (+lys) -> C4H9Cl + HCl Alle tal er sænkedeVed substitutionsreaktioner og additionsreaktioner, skal der tilføres lys før der sket noget.Hvorfor? -
Det ska' dælme være nu :D
ForumindlægJeg har problemer med at komme igang med denne opgave (: Har en fysikopave der lyder således: En orgelpibe der er åben i begge ender, afgiver en tone på 240 Hz. Hvor lang er piben? Hvilken tone afgiver piben, hvis den lukkes foroven? Tusind tak på forhånd ! -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
MAtematiske formler - Metode?
ForumindlægHvilken naturvidenskalblig metode bygger matamatiske formler på? En formel som eksempelvis: I=A*V*exp(-10*sqrt(rho*d) -
Gennemsnit på STX
ForumindlægJeg har udviklet en xls/xlsx fil som kan regne gennemsnit, med alle STX-reglerne. Der er plads til maksimale antal karaktere på STX. Jeg lavede den til mig selv, men da jeg fik lavet det hele ret simpelt og overskueligt, kunne jeg ikke lade være med at lægge den her ind ;P -
reaktionshastighed
ForumindlægHvad fortæller en k-værdi på 0,058M^-2Er denne værdi stor eller lille? Hvilken vej er reaktionen forskudt?Mit Bud:eftersom K-værdier er mindre en 1 så er værdien lille og forskudt mod den endoterme retning.Kan det passe? Vil nogen forklare mig det..På forhånd tak! -
Noter - overvurderet?
ForumindlægEr noter overvurderet?Har du brugt de noter, du har lavet gennem året til eksamen, elelr var det noget værre rod? -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
HTX - for teknisk?
ForumindlægHej allesammen Jeg overvejer hvilket gymnasium jeg skal gå på og valget er kogt ned til to forskellige: HTX og STX. Jeg har lige været på besøg begge steder og syntes at HTX var for vildt, men jeg har en betænkelighed. HTX reklamerer konstant for hvor praktiske de er og hvor mange fysiske eksper... -
ingeniør??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg kunne godt tænke mig en uddannels som ingeniør, men jeg har en lille problem med gennemsnittet jeg ved at man skal have over 2.0 og det er intet problem men det jeg er bange for er om man kan komme ind med en gennemsnit på 4.5?? og om alle er blevet optaget med sådan en gen... -
Medicin-Hvorfor ikke biologi a?
ForumindlægBiologi(celler,krop,rusmidler mm) kan vel være nyttigt på højt niveau, hvis man skal læse medicin? Hvorfor er det ikke en del af adgangskravet? -
Fri elektrons pot. energi
ForumindlægI TEORIEN -
I so need help goddammit
Forumindlæghello hello. jeg har et spørgesmål som nok set i overordnet. efter sommer starter jeg på den merkantile grundforløb på 2 år, altså HG, men meningen er at jeg med min studievejleder snakkede om at jeg kun tog det ét år og derved kunne klare de adgangskrav som HF har omkring 10.klasse's afgangs... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
foton
ForumindlægMan siger at fotonet ikke har nogen hvilemasse, men har den heller ikke nogen masse når den er oppe på lysets hastighed? Hvilket den konstant er. -
Hej allesammen - hvad ligger jeres snit på?
ForumindlægHej hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :D -
Spektroskopi i skriftlig eksamen - Kemi??
ForumindlægHey, sidder lige og læser: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfOg: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/lov/bilag21.htmJeg skal ikke kunne alt det her Spektroskopi til kemi høkniveau eksamen imorgen, vel??
