Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 15641 til 15660 af 33890
-
Andengradspolynomier
ForumindlægHvordan finder jeg toppunktet for følgende:f(x) = ½ x (i anden) + 2x - 1 -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
HJÆLP REDUCERING (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b)
ForumindlægHej Hvordan reducerer man følgende udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Gerne med forklaring -
Fagtermer?
ForumindlægHvad skal forstås ved fagtermer i geografi? evt. et eksempel. På forhånd mange tak. -
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Lommeregner-Niveau A
ForumindlægHej - jeg skal købe lommeregner. Hvilken lommeregner er god til b-og a niveau. Jeg går på b-niveau ligenu. tak -
Algebra
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne disse opgaver det haster virkelig! løs med hensyn til: k i ligningen: F=k*Dx T1 i ligningen: Q=A*U*(T2-T1) v i ligningen: 1/2*m*v2+m*g*h=k a i ligningen: y2-y1= (a*x2+b) - (a*x1+b) tak på forhånd. :-) -
Lineære funktioner og iterationer
ForumindlægHvilke eksempler har man på lineære iterationer? -
Reducere til et simplere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere to et simplere udtryk. -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
Mat fælles fag, mat tilvalg B
ForumindlægHej jeg er ny herinde..Jeg er virkelig på den.. groft sagt.. Jeg skal til en del omeksaminer, specielt i mat skr er jeg meget nervøs for.. jeg ved at den næste skr. mat fællesfag kommer til at hedde 2006-8-2.. men ikke indholdet er kendt endnu.. seriøs hvad skal jeg gøre.? Har også 2 års eksamine... -
Spanske syge
ForumindlægHej alle sammen Kunne nogen af jer hjælpe mig med, at finde, eller allerede har, kilder/tal på antal døde i en bestemt periode (Til SIR-model) eller tal til andet. Jeg synes nemlig, at det er meget svært, at finde gode kilder der indeholder b.la. tal. På forhånd og tak :-) -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Atomfysik
ForumindlægHey folks ;-) Jeg er 3.g'er på teknisk gymnasium, og vi har fået til opgave at skrive et valgemne med et overordnet emne: Atomfysik. Jeg er ikke startet endnu (Smart!), og det skal afleveres i aften senest klokken 24 :) Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om, men emnet er frit - vi må b... -
Ordens karakter
Forumindlæghvordan får man over 8 i orden? -
ellipsis
ForumindlægHej!Min matematiklærer fortalte mig i går kort om "ellipsis". (ved ikke helt om det er det, det hedder, hvilket også gør det ret problematisk at finde noget omkring det. Kunne fx ikke finde noget på mathworld)Ellipsis er(så vidt jeg forstod det)nogle prikker, der viser at antallet af en... -
Komma?
ForumindlægSkal man sætte komma før og efter et navn, hvis der slutter med s; ejefald? Eller er det kun, hvis det står uden ejefald der skal være komma? : Askepot er et brødrene Grimms mange nedskrevne folkeeventyr. Skal kommaet sættes før brødremes og efter Grimms? Jeg føler mig forvirret -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
Uddannelsesparet
ForumindlægHej jeg har et spørgmål til jer her inde om Uddannelsesparet fordi jeg går i 8 klasse og har fået af vide af jeg ikke er Uddannelsesparet og så ville jeg bare lige hører om man får en ny vuderning i 9 klasse -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt...
