Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15661 til 15680 af 119568
-
HJÆLP, jeg sidder med matematik fs10 maj 2014
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og har et par opgaver, jeg bare ikke kan finde ud af de hedder: 2.2 3.8 3.9 4.2 4.4 4.5 5.5 5.7 her er et link til opgavehæftet: https://www.aabybroskole.skoleintra.dk/Infoweb/indhold/Pr%C3%B8vefiler%20mat%202014%20-%201/140425%20FS10%20Matematik.ashx.pdf -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Lektiehjælp til 2g, matematik på a-niveau
ForumindlægHej, Jeg søger en person, der kan hjælpe min niece med matematik på A-niveau. Hun går i 2g i Ishøj, og har brug for lektiehjælp til bl.a. differential-regning og vektorer i 3 dimensioner. Hvis du kan tage hjem til hende i Glostrup evt. et par gange om ugen, vil jeg gerne betale for hjælpen. Skriv... -
maj 2012 - Almen forberedelseseksamen i Matematik
ForumindlægHej Jeg har desværre mistet mine notater til Almen forberedelseseksamen i matematik OL i London, som vi var oppe til Torsdag den 24. maj 2012 Og jeg har ledt med lys og lygte for at få fat i dem igen, så jeg vil blive meget glad hvis der var en eller flere som kunne hjælpe mig at genskabe... -
Ph.d (matematik) - brug for input og råd
ForumindlægJeg er kandidat studerende (matematik). Jeg har altid haft lysten til at forske og den er bestemt ikke blevet mindre efter mine år på uni. I 2010 skrev jeg et lignende indlæg inden jeg begyndte på min uddannelse og nu står jeg i situation mht. mit videre forløb efter endt kandidatgrad. Jeg er... -
Tilbyder betaling for simple matematik opgaver
ForumindlægHejsa. Jeg leder efter en person, der fast kan hjælpe mig med matematik opgaver på FED niveau. ca. 4 opgaver hver mdr. de næste 2 år. Smid din email hvis du er interesseret, så kan vi snakke mere der. Hilsen Michael -
hvordan skal jeg komme igang? HJÆLP!!!! Dansk mundtlige eksamen prøveform B
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i næste uge (dansk), jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang. mit fordybelsesområd er "Den ældre novelle" og min selvvalgte perspektiveringstekst er "lønningsdag" af Martin Nexø min selvalgt prøvetekst er "I modesalonen af Herman Bang&q... -
Maydaymatematik.dk - Kurser og privatundervisning i matematik for folkeskoleelever.
ForumindlægLokaliseret i København tilbyder vi eksamensforberende kurser og privatundervisning i matematik for elever i 7. – 9. klasse. Nogle elever har brug for en frisk start, og en ny måde at blive undervist i matematik. Andre har brug for et supplement til undervisningen i skolen, og har ... -
Hvordan finder jeg a, b og c i en andengradspolynomium hvis jeg har ukendte tal?
ForumindlægHejsa! Det ville være fedt hvis i kunne hjælpe mig! Jeg skal finde diskriminanten i en andengradspolynomium, og ved at gøre det skal jeg først vide hvad tallene a, b og c er. Men de er ukendte, og jeg ved ikke helt hvad man skal gøre for at finde tallene.. Jeg har fået ligningen: f(x)= x^2-x-... -
a)Hvor høj skal kassen være i cm ? b)Hvad er arealet af bunden på...
ForumindlægOpgave 7: Familien hansen lever af at producere kasser. En kunde bestiller en kasse af pap, der skal kunne rumme præcis 54 liter. Den skal være 30 cm bred og 40 cm lang. a)Hvor høj skal kassen være i cm ? ... -
a)Hvor høj skal kassen være i cm ? b)Hvad er arealet af bunden på...
ForumindlægOpgave 7: Familien hansen lever af at producere kasser. En kunde bestiller en kasse af pap, der skal kunne rumme præcis 54 liter. Den skal være 30 cm bred og 40 cm lang. a)Hvor høj skal kassen være i cm ? ... -
Bestem en ligning for den plan alfa, der indeholder punkterne A, B og C.
ForumindlægPunkterne givet ved A(106,141,68) B(109,52,0) og C(25,117,0). jeg har prøvet at finde koordinatsættene for vektor AC og vektor AB. Men begge koordinatsæt er i minustal? har jeg regnet forkert?? og nogen som kan fortælle mig hvad man skal gøre efter efter :O -
Kan jeg søge ind?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), høje... -
Behandling af y'=k*y og y'=b-ay
ForumindlægHeej :) Jeg sidder og er ved at læse til eksamen og et af spørgsmålene lyder på at jeg skal behandle differentialligningerne y'=k*y og y'=b-ay. Er der nogen der har en idé om hvad det indebærer når der står 'behandling af..'?? På forhånd tak :) -
Differentiering af: x(t)=Ae^(-at) cos(b*t-δ)
Forumindlægx(t)=Ae^(-at) cos?(b*t-δ) I en opgave skal jeg bruge x´(t) og x´´(t). Nogen der kan hjælpe mig med disse? På forhånd tak. -
f(x) = b*a^x løsning til y' = k*y
ForumindlægHejsa Har et eksamensspørgsmål til mundtlig eksamen, hvor jeg skal redegøre for, at f(x)=b*ax er løsning til differentialligningen y' = k*y. Synes dog ikke jeg kan finde noget om det på nettet. Nogen der kan hjælpe mig frem med det?? På forhånd tak! -
Opg. 5 i mat-B eksamen IKKE SF!!! (kan ikke finde svar nogen steder)!!
ForumindlægSom overskriften antyder, svaren til opg. 5 i mat-b eksamen i dag? Har ledt meget, men kan kun finde til opg.5 i standardforsøget!Mange tak -
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”. -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej jeg skal snart til at gå i 9. Klasse og jeg vil gerne være civilingeniør inden for medicin og teknologi. Men jeg ved ikke hvilket gymnasium jeg skal vælge. Er der nogle som kan hjælpe ? -
SKAL DU OP TIL ENGELSK SKRIFTLIG??
ForumindlægKan ikke love for indholdet, er ikke sikker på at det hele er korrekt, men jeg har gjort mig et forsøg og du kan evt. bruge dette og se hvilke fejlsætninger der evt. kan forekomme til delprøve 1 Delprøve 1: 1. He had travelled a lot as young man, but that was a long time ago Da der er tale om en ...
